آموزش باز کردن گیربکس و تعویض دیسک و صفحه کلاچ پژو ۲۰۶ + تصاویر
آموزش باز کردن و پیاده کردن گیربکس پژو ۲۰۶ برای تعویض گیت کلاچ و بلبرینگ کلاچ ، اموزش تعمیر گیربکس پژو۴۰۵ ،مشخصات گیربکس پژو ۲۰۶ ،اجزای گیربکس ،قیمت گیربکس پژو ،تعمیر گیربکس پژو ۲۰۶ ،دفترچه راهنمای پژو ۲۰۶
ابزار مورد نیاز
بکس ۱۰-۱۱- ۱۳- ۱۶ – ۱۸ -۱۹ -۲۱-۲۲- ۳۵ -آچار ۱۰ -۱۱- ۱۳- ۱۶ -جغجغه – دسته بکس رابط کوتاه و بلند – دوسو تخت – آلن ۸ -تالیبر بزرگ – تشت- قیف برای ریختن روغن – جک و خرک – چکش – تیفور برای مهار گیربکس و اگر نبود همان جک دستی هم میشه
همیشه ایمنی در کار را رعایت کنید/ مسوولیت کار برعهده خودتان می باشد پس مراقب باشید
شروع کار
ما خودرو را روی چال سرویس باز کردیم و روی همون هم توضیح میدهیم
۱-خودرو را روی پاچال ببرید
۲-کابوت بالا بزنید باتری را باز کنید و کنار بگذارید
۳- سینی باتری را باز کنید
۴- اگر کامپیوتر خودرو راه دستتان را می گیرد را باز کنید
۵- سیم کلاچ را از روی گیربکس آزاد کنید
۶-اتصال بدنه را باز کنید. مهره ۱۳
۷- خرطومی هواکش را باز کنید
۸- سنسور دور موتور را باز کنید و دربیاورید
۹- ماهک دنده را آزاد کنید سه عدد با اچار ۱۳ و ۱۶ زیر ماهک اهرم کنید و به سمت بالا به آرامی فشار دهید
۱۰-پیچ های دور گیربکس را باز کنید از بالا دو عدد با آلن ۸
۱۱- استارت را باز کنید ۳تا پیچ با آچار ۱۳ و دو عدد از پشت استارت و یک عدد از جلو استارت می باشد و استارتر را به عقب بکشید
حالا از قسمت بقل خودرو
۱۲-پیچ های چرخ و مهره سر پلوس را شل کنید هر دو طرف
۱۳-خودرو را جک بزنید و خرک کنید
۱۴- چرخ ها را باز کنید و کنار بگذارید
۱۵- مهره سر پلوس را باز کنید
۱۶- پیچ نگهدارنده طبق به سگ دست را باز کنید
۱۷ -با چش از بالای سیبک چندین ضربه بزنید تا سیبک آزاد کند فقط به گردگیر ضربه نزنید تا پاره شود
۱۸ – با تالیبر از سوراخ طبق اهرم کنید و با فشار بسمت پایین طبق را از توپی چرخ آزاد کنید قبل از آزاد کردن روغن واسکازین را تخلیه کنید
۱۹ -سینی زیر خودرو را باز کنید و کنار بگذارید
۲۰ – حالا قسمت پایین خودرو پیچ تخلیه گیربکس را باز کتید و روغن را داخل تشت تخلیه کنید
۲۱-زیر استارت یک عدد پیچ آلنی می باشد باز کنید
۲۲- با بکس ۱۱ دو عدد پیچ چکمه بلبرینگ پلوس بزرگ را باز کنید و پیچ ها را بچرخانید تا کلگی پیچ از روی بلبرینگ پلوس آزاد شود و پلوس ها را بیرون بکشید
۲۳- با آلن ۸ پیچ پایینی گیربکس را باز کنید
۲۴- بست های نگهدارنده و پایه شلنگ کمپرسور کولر را باز کنید و شلنگ ها را آزاد کنید
۲۵- سنسور کیلومتر را باز کنید
۲۶- حالا باید با تیفور سقفی موتور را مهار کنید اگر نداشتید با جک از زیر موتور وسط کارتل جک بزنید و موتور را مهار کنید
۲۷-پیچ وسط گیربکس را با آچار آلن ۸ فقط شل کنید و باز نکنید و با بکس ۱۳ سه عدد مهره دسته گیربکس را باز کنید
۲۸- با آلن ۸ پیچ آخری دور گیربکس را باز کنید
۲۹ – حالا از زیر سمت دفرانسیل گیربکس را به سمت رادیاتور بچرخانید و گیربکس را به عقب بکشید و به آرامی دربیاورید
۳۲- گیربکس را توسط دو نفر یک نفر از بالا و یک نفر از پایین گرفته و کم کم آزاد می کنید برای درآورن دیفرانسیل را بسمت بالا فشار دهید و بچرخانید تا گیربکس آزاد شود
۳۳- برای باز کردن دیسک و صفحه فلایویل را مهار کنید تا نچرخد
۳۴ با بکس ۱۱ و جغجه ۶ تا پیچ دور صفحه کلاچ را باز کنید
۳۵- برای جا زدن کاملن گیربکس و جای صفحه کلاچ را تمیز کنید
۳۶- نحوه بستن صفحه کلاچ باید یک شفت تنظیم داشته باشد تا صفحه کلاچ دقیقا وسط بسته شود
نکات فنی :برجستگی صفحه کلاچ به سمت خورشیدی دیسک می افتد جا بزنید و پیچ ها را ضربدی سفت کنید – بلبرینگ نو را قشنگ جای خود بندازید و اهرم کلاچ را بازی بدهید ببینید عقب جلو می شود و برای مهار کردن اهرم کلاچ با یک نخ اهرم را به سمت چپ فشار دهیدو ببندید و موقع جا زدن هرگز به این اهرم دست نزید تا بلبرینگ کلاچ دربیاد
اجرت بازو بست گیربکس ۱۲۰ هزار تومان و قیمت صفحه کلاچ مارک والئو ۲۲۰ هزار تومان می باشد
برای بستن نیز عکس مراحل را تا آخر انجام دهید
سولات و مشکلات خود را با ما در میان بگذارید
کارستان
سلام خدا قوت خسته نباشید مرسی از آموزش و راهنمایی خوب و مفید شما سپاس فراوان از استاد و مهندسین مکانیک عزیز