کدام کلاه کاسکت‌ ها ایمن‌ تر هستند؟

0

مهم ترین مسئله در استفاده از این وسیله نقلیه جذاب چه برای مصارف شخصی و چه برای مصارف کاری، ایمنی می باشد. با توجه به ماهیت فیزیکی موتورسیکلت و عدم ایمنی کافی نسبت به خودروهای سواری، حفظ سلامت راننده از اهمیت بالایی برخوردار می باشد

بسیاری از موتور سواران هنگام خرید کلاه کاسکت برای موتور سیکلت‌های خود به زیبایی آن توجه می‌کنند اما مساله این جا است که وظیفه اصلی کلاه کاسکت‌ها ایجاد ایمنی برای موتورسواران هنگام بروز حادثه است.
امروزه انواع زیادی از کلاه کاسکت‌ها در بازار به فروش می‌رسند اما جدا از بحث زیبایی باید ایمن هم باشند.

 قیمت کلاه کاسکت  بهترین کلاه کاسکت  شرکت های سازنده کلاه ایمنی  قیمت کلاه ایمنی  کلاه ایمنی برای دوچرخه  کلاه ایمنی هوشمند  کلاه ایمنی برای موتورسواران  کلاه کاسکت ارزان  مجله موتورسیکلت  مسابقات موتور جی پی
*اما سوال این جا است که کدام کلاه کاسکت بیشترین ایمنی را فراهم می‌کند؟

برند‌های بسیار زیادی در بازار وجود دارند که قیمت‌های گوناگونی هم دارند اما کلاه کاسکت‌ها هرچه بیشتر صورت را پوشش بدهند، ایمن تر هستند. واضح است که محافظت بیشتر به معنی ایمنی بیشتر است.

در حال حاضر بیشتر کلاه کاسکت‌ها ناحیه سر و به وسیله یک طلق صورت را می‌پوشانند، اما بهترین نوع کلاه کاسکت‌ها، آن‌هایی هستند ناحیه چانه تا بینی را هم پوشش می‌دهند که به آن‌ها “تمام صورت” نیز گفته می‌شود.

این در حالی است که برخی از موتورسواران به طور کلی از کلاه کاسکت استفاده نمی کنند و برخی دیگر از آن‌هایی استفاده می‌کنند که قسمت کمتری از سر را پوشش می‌دهد با این توجیه که آن‌ها خنک‌تر هستند.

بر اساس آمار در ۴۵ درصد تصادفات، آسیب دیدگان از ناحیه صورت مسدوم می‌شوند که دلیل عمده آن نداشتن کلاه کاسکت یا استفاده از نوع نامناسب است.

آشنایی با بزرگترین کمپانی های سازنده کلاه ایمنی موتور

به همین علت کمپانی های بزرگی در دنیا می باشند که به شکل تخصصی به ساخت کلاه های ایمنی می پردازند. در این مقاله بزرگترین کمپانی های سازنده کلاه ایمنی برای موتورسواران را همراه با تاریخچه به شما معرفی میکنیم

  • HJC

این شرکت به طور رسمی از سال ۱۹۷۱ فعالیت خود در زمینه ساخت کلاه ایمنی را آغاز نموده است، تجربه ۴۶ ساله این شرکت کره ای در زمینه طراحی و ساخت کلاه ایمنی باعث گردیده است تا به یکی از برترین تولید کنندگان این محصول شناخته شود

از محبوب ترین و پرفروش ترین مدل های طراحی شده توسط HJC میتوان به مدل RPHA 10 Plus اشاره نمود

همچنین خوخه لونرزو (Jorge Lorenzo) ، راننده حرفه ای موتورسواری که در سال های ۲۰۰۶،۲۰۰۷،۲۰۱۰،۲۰۱۲،۲۰۱۶ به قهرمانی جهان دست پیدا کرده است، در سال ۲۰۱۲ با کلاه ایمنی شرکت HJC پا به مسابقات گذاشت و اسم این کمپانی را بیش از پیش بر سر زبان ها انداخت.

  • Shoei

این کمپانی در سال ۱۹۵۹ در کشور ژاپن فعالیت خود را شروع نموده است ، نکته جالبی که در کلاه های این کمپانی قابل ذکر است دست ساز بودن محصولات می باشد که مدیران با وجود ماشین آلات پیشرفته همچنان به روش سنتی اعتماد بیشتری دارند.

آزمایشات مدرن و تست های دقیق برای جلوگیری از آسیب های موتور سواری نام این شرکت را در صنعت ساخت کلاه های ایمنی در بالاترین سطح نگه داشته است

  • Bell

شرکت Bell در سال ۱۹۵۰ در کالیفرنیا با هدف ایمنی برای موتورسواران فعالیت خود را آغاز نمود.

شرکت Bell اولین تولید کننده کلاه های ایمنی برای تمام صورت می باشد، این بدان معناست که نوآوری در ساخت کلاه های ایمنی امروزی توسط این شرکت پدید آمده است و این خود یک مزیت رقابتی ویژه برای Bell به حساب می آید.

کلاه های شرک Bell بسیار زیبا هستند و برای موتورسوارانی که به ظاهر خود اهمیت می دهند مناسب می باشد. در داخل کلاه های Bell سیستم تهویه مناسبی برای تنفس راننده قرار داده شده است.

موتور سوارانی مانند جیمز استورات (james stewart) در مسابقات motocross از کلاه های ساخت این کمپانی اسفاده میکنند.

  • Arai

کمپانی arai یک شرکت بسیار قدیمی باشد که در سال ۱۹۲۶ در ژاپن تاسیس شده است ، این شرکت نیز همانند shoei به دست ساز بودن کلاه های ایمنی خود بیش از تجهیزات پیشرفته اعتماد میکند.

البته این بدان معنی نمی باشد که در درون این شرکت ماشین آلات پیشرفته وجود ندارد، بلکه بدین معنا می باشد که از ماشین آلات جهت تست کلاه ایمنی استفاده میشود نه ساخت آنها

نکته جالبی که که در این شرکت وجود دارد تست جداگانه و دقیق هرکدام از کلاه های ایمنی پس از مونتاژ می باشد و کارکنان این برند از هیچ کدام از کلاه ها به راحتی عبور نمی کنند.

نیکی هایدن (nicky hayden) از برجسته ترین موتورسواران آمریکا از کلاه های این کمپانی استفاده می نماید.

  • Nolan

یکی از دیگر از پرچم داران طراحی و ساخت کلاه های ایمنی کمپانی Nolan helments می باشد. این شرکت در سال ۱۹۷۱ ر ایتالیا فعالیت خود را آغاز نموده است. قیمت مناسب، بیمه و ظاهر زیبای کلاه های این شرکت از مزایای آن محسوب میگردد

مارکو ملاندری (marco melandri) موتورسوار معروف ایتالیایی از محصولات Nolan استفاده مینماید

  • Shark

این شرکت در سال ۱۹۸۶ با هدف پیشرو بودن و ساخت کلاه هایی با کیفیت بسیار بالا در فرانسه فعالیت خود را آغاز نموده است. این شرکت هرسال در حدود ۳۵۰۰۰۰ کلاه در شبکه فروش ۵۰۰۰ فروشگاه توزیع می نماید

shark کلاه های ایمنی خود را با ضمانت ۵ ساله به فروش می رساند. موتورسواران معروفی مانند johann zarcoo از محصولات shark استفاده می نمایند.

  • AGV

AGV یک نام تجاری ایتالیایی، تولید کننده کلاه های ایمنی با کیفیت بالا می باشد که در سال ۱۹۴۷ توسط Gino Amisano تاسیس شده است.

نام این شرکت با موتورسواران قهرمان جهان Giacomo Agostini و Valentino Rossi مزین شده است- هر دو این موتورسواران از کلاه ایمنی AGV در طول حرفه خود استفاده کرده اند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.