رقابت سه کراس اوور شهری چینی در بازار ایران + قیمت و تصاویر

0

برخی فکر می کنند که تنها در بازار خودرو کشور مردم تمایل زیادی به خرید خودروهای کراس اوور یا شبه شاسی بلند دارند. ولی باید دقت کرد که این تمایل در بازار ایران به خاطر سبک بازار جهانی است و بدیهی است که مشتریان ایرانی هم پا به پای خریداران جهانی حرکت می کنند.

 مقایسه خودرو چینی  مقایسه شاسی بلند  مقایسه جک اس 3 با هایما اس 5  مقایسه هایما با چانگان  مقایسه هایما با جک اس 5  مقایسه جک S3 با چانگان CS35  آموزش و راهنمای خرید خودرو  معایب جک اس 3  معایب چانگان CS35  معایب هایما اس 5  انتخاب بهترین خودرو  قیمت جک S3  قیمت چانگان CS35  قیمت هایما s5
با توجه به داغ شدن بازار خودرو کراس اوور، می بینیم که از رده ۴۰ میلیون تومان به بالا، این سبک خودروها با ظاهر یک هاچبک کراس به خیابان ها آمده اند. ولی وقتی می توان بودجه بیشتری را برای خرید خودرو هزینه کرد، می توان به گزینه های ابتدای و در عین حال کاربردی رسید. امروز اگر بخواهید با هزینه ای حدود ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان به سراغ خودرو کراس اوور بروید، بدیهی است که چاره ای جز انتخاب نسخه های چینی در بازار صفر کیلومترها ندارید.
حال اگر مشکلی با خرید خودروهای چینی نداشته باشید، می توانید سه گزینه به نسبت مناسب و در عین حال اتوماتیک را در این رده قیمتی پیدا کنید. بدیهی است که کراس اوورهای اتوماتیک این بخش از بازار به عنوان نسخه های جمع و جور یا شهری شناخته می شوند و آنچنان بدنه و کابین بزرگی ندارند. در این بخش به مقایسه سه کراس اوور شهری چینی می پردازیم که در بازه قیمتی ۶۰ تا ۸۰ میلیون تومان ظاهر شده اند
آشنایی با سه چینی قد کشیده
چانگان CS35 خودرویی است کراس اوور که ابتدا به صورت وارداتی به بازار ایران آمد و سپس از سال ۹۵ وارد خط تولید سایپا کاشان شد. ظرفیت حداکثری خط تولید سایپا برای CS35 برای نسخه اتوماتیک در نظر گرفته شده که در حال حاضر قیمت رسمی ۶۶ میلیون و ۵۷ هزار تومان را دارد. همچنین طبق آمار رسمی منتشر شده، چانگان CS35 در سال ۹۵ با تیراژ چهار هزار و ۶۸۶ دستگاه تولید شده و قرار است که در سال جاری تولید آن افزایش پیدا کند.
جک S3 به عنوان دیگر خودرو این کلاس و بازه قیمتی شناخته می شود که در نمایشگاه خودرو شیراز رونمایی و پیش فروش آن انجام شد و قرار است که از مهر ماه سال جاری روانه جاده های کشور بشود. این خودرو قیمت ۷۱ میلیون و ۹۹۰ هزار تومان را در کارخانه کرمان موتور دارد و هر ماه شرایط پیش فروش جدید این خودرو برای تحویل در سال جاری اعلام می شود.
رقیب بعدی که هنوز به صورت رسمی رونمایی نشده و تنها در خط تولید ایران خودرو خراسان به صورت آزمایشی مونتاژ می شود، هایما S5 توربو است که بزودی شرایط فروش و قیمت تمام شده آن اعلام می شود و طبق اعلام برخی منابع، قرار است که تا پایان پاییز امسال به بازار کشور عرضه شود. با توجه به سبک قیمت گذاری ایران خودرو برای خودروهای چینی و همچنین بهای تمام شده نسخه های مختلف هایما S7، احتمال دارد که این عضو کوچک خانواده هایما در ایران با بهایی کمتر از ۸۰ میلیون تومان به بازار عرضه شود. برخی احتمال می دهند که حتی ایران خودرو در فروش اولیه قیمت این خودرو را کمتر از ۷۵ میلیون تومان اعلام کند. در حال حاضر هایما S5 توربو در برخی نمایندگی های ایران خودرو حضور دارد تا مشتریان بتوانند با این کراس اورو جمع و جور بیشتر آشنا شوند.

مقایسه چانگان با ام وی ام مقایسه خودرو قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 قیمت ام وی ام X22 مشخصات ام وی ام X22 ام وی ام بهتره یا چانگان قیمت شاسی بلند چینی مجله خودرو راهنمای خرید خودرو معرفی خودرو بررسی خودرو مقایسه خودرو روزنامه خودرو دنیای خودرو مجله خودرو بهترین کراس اوور در ایران بهترین ماشین خانوادگی بهترین ماشین دست دوم مشخصات تیگو 5 قیمت تیگو 5 قیمت تیگو 7 قیمت ام وی ام ایکس 22 مشخصات لیفان X60 مشخصات چانگان CS35 نمای داخلی چانگان CS35 نمای داخلی ام وی ام نمای داخلی تیگو 5 مشخصات فنی هایما S5 مجله خودرو عکس هایما s5 قیمت هایما s5 بررسی خودرو دنیای خودرو شاسی بلند چینی

فضای کابین کدام یک بهتر است؟
وقتی به مشخصات ابعادی این سه کراس اوور نگاه می کنید، تا حدودی هایما S5 بزرگتر ظاهر شده و در بحث اول می توان گفت که این خودرو فضای کابین بیشتری را در اختیار سرنشینان قرار می دهد. زیرا در بحث فاصله محوری چرخ ها، می بینیم که چانگان CS35 و جک S3 به عدد ۲۵۶۰ میلی متر رسیده اند و هایما S5، ۲۶۳۰ میلی متر را ثبت کرده است. هفت سانتی متر فاصله محوری بیشتر در کراس اوور شهری ایران خودرو باعث شده تا S5توربو به نسبت رقبا جادارتر باشد و حداقل در ردیف عقب فضای پای بیشتری را به سرنشینان اختصاص دهد. در بحث فضای بار هم باید اشاره کرد که باز هم با توجه به فاصله محور عقب با سپر عقب، ابتدا هایما S5 و سپس جک S3 بیشتری فضای بار و صندوق عقب را دارند. به این ترتیب می توان در این بخش هایما S5 توربو را به عنوان گزینه ای مناسب تر برای خانواده های چهار نفره و اهل سفر معرفی کرد. زیرا فضای کابین بیشتری را دارد و صندوق عقب آن نسبت به دو خودرو دیگر جادارتر است.

مقایسه چانگان با ام وی ام مقایسه خودرو قیمت چانگان CS35 مشخصات چانگان CS35 قیمت ام وی ام X22 مشخصات ام وی ام X22 ام وی ام بهتره یا چانگان قیمت شاسی بلند چینی مجله خودرو راهنمای خرید خودرو  مقایسه خودرو چینی  مقایسه شاسی بلند  مقایسه جک اس 3 با هایما اس 5  مقایسه هایما با چانگان  مقایسه هایما با جک اس 5  مقایسه جک S3 با چانگان CS35  آموزش و راهنمای خرید خودرو  معایب جک اس 3  معایب چانگان CS35  معایب هایما اس 5  انتخاب بهترین خودرو  قیمت جک S3  قیمت چانگان CS35  قیمت هایما s5 مقایسه هایما s7 توربو با رنو داستر

مشخصات فنی کدام یک قوی تر است؟
چانگان CS35 با پیشرانه ۱٫۶ لیتری به بازار آمده که قدرتی حدود ۱۲۳ اسب بخار را دارد و گشتاور ۱۶۰ نیوتون متر را تولید می کند. این پیشرانه با همکاری چانگان و فورد به بهره برداری رسیده و فناوری بلوکور در آن دیده می شود. این فناوری باعث می شود که در هر شرایطی پاشش سوخت در محفظه احتراق با به صرفه ترین حالت ممکن انجام شود و از طرفی بیشترین قدرت موتور در سیستم های MPi به وجود آید.
جک S3 کرمان موتور هم با پیشرانه ۱٫۶ لیتری عرضه می شود و ۱۰۷ اسب بخار قدرت دارد. همچنین گشتاور این کراس اوور چینی حدود ۱۵۵ نیوتون متر از جانب کمپانی JAC گزارش شده است.

اما پیشرانه هایما S5 توربو نیز، فناوری پیچیده تر و به روزتری را دارد. این خودرو با حجم موتور ۱٫۵ لیتر و به لطف فناوری توربوشارژ، می تواند ۱۶۳ اسب بخار قدرت تولید کند و گشتاور ۲۱۰ نیوتون متر را در اختیار راننده قرار دهد. بدون شک بحث شتاب اولیه و ثانویه هایما S5 توربو می تواند نسبت به دو رقیب دیگر چینی قوی تر ظاهر شود. اما باید در نظر گرفت که فناوری توربو به نگهداری دقیق تری نیاز دارد و همچنین باید بنزین خوبی در موتور آن تزریق شود تا در بلند مدت هزینه های استهلاکی زیاد را به راننده تحمیل نکند.
در بحث گیربکس باید گفت که چانگان CS35 با جعبه دنده محبوب تر و مطمئن تری به بازار ایران آمده است. زیرا این خودرو به گیربکس ۴ دنده اتوماتیک معمولی مجهز است که قابلیت تیپ ترونیک در آن دیده شده و مهندسی آن برای کمپانی Aisin ژاپن است. آیسین به عنوان معتبرترین گیربکس ساز عمومی جهان شناخته می شود و در بسیاری از دوره های زمانی ZF آلمان را پشت سر گذاشته است.
اما گیربکس جک S3 و هایما S5 توربو، هر دو از مدل CVT یا همان پیوسته هستند که بسیاری از افراد تمایل چندانی به این جعبه دنده ها ندارند. زیرا گیربکس های CVT برای کاهش مصرف سوخت و هزینه در خودرو نصب می شوند و آنچنان شتاب خوب و لذت رانندگی مناسبی را در اختیار مالک خودرو قرار نمی دهند. با این حال کمپانی های جک و هایما چین، امکان ضریب دهی مصنوعی را در این خودروها فراهم کرده اند و می توان در برخی موارد میزان انتقال قدرت گیربکس را خود راننده انتخاب کند.
همچنین در بحث جعبه فرمان، چانگان CS35 و جک S3 گزینه های مناسبتری هستند. زیرا این دو خودرو به فناوری EPS یا همان فرمان کمکی برقی مجهز اند که نرمی به مراتب بیشتری را در اختیار راننده قرار می دهند. فرمان هایما S5 توربو از نوع هیدرولیک است که تنها با توجه به میزان سرعت، نرمی و سفنی آن تغییر می کند.
در بحث مصرف سوخت هم در صورتی که رانندگی با این سه خودرو به شکل یکنواخت و به صرفه انجام شود، به ترتیب جک S3 و هایما S5 توربو به عنوان خودروهای کم مصرف شناخته می شوند. اما اگر قرار باشد که خودروها را به چالش کشید و در تست ها دور موتور بالا را به این کراس اوورها تحمیل کرد، چانگان CS35 با فاصله نه چندان کم به مراتب بهتر از دو خودرو دیگر ظاهر می شود.

قیمت خودرو دست دوم قیمت خودرو کارکرده قیمت خودرو چینی قیمت چانگان CS35 قیمت چانگان ایدو XT قیمت شاسی بلند چینی سایت قیمت خودرو نمایندگی چانگان قیمت انواع چانگان فروش اقساطی جک s3 قیمت جک S3 ثبت نام جک اس 3 فروش اقساطی کرمان موتور فروش اقساطی شاسی بلند پیش فروش شاسی بلند جک اس 3 پیش فروش محصولات کرمان موتو قیمت هایما s5 مشخصات هایما s5 مشخصات فنی هایما S5 شرایط خرید هایما s5 مقایسه هایما s5 با تیوولی محصولات جدید ایران خودرو تست و بررسی خودرو مجله خودرو قیمت شاسی بلند چینی قیمت محصولات ایران خودرو قیمت سانگ‌یانگ تیوولی

کیفیت، امکانات و ایمنی؛ سه مسئله مهم
در بحث کیفیت باید گفت که با توجه به تست های انجام شده و سابقه نشان چانگان در بازار چین، تا حدی CS35 نسبت به رقبا بهتر مونتاژ و تولید می شود. همچنین می توان کیفیت جک S3 و هایما S5 توربو را در یک سطح اعلام کرد.
در بحث امکانات رفاهی که این روزها برای بسیاری از مشتریان مهم است، هایما S5 توربو تا حد زیادی قوی تر ظاهر شده است. زیرا این خودرو در نسخه فول آپشن مونتاژی به امکاناتی نظیر دوربین ۳۶۰ درجه مانیتور فابریک، استارت دکمه ای و … مجهز است. وجود این امکانات در بسیاری از خودروهای تا ۱۵۰ میلیون تومان هم دیده نمی شود.
اما در بحث ایمنی هم می توان به هایما S5 توربو امیدوارتر بود. زیرا این خودرو در نسخه فول آپشن به شش کیسه هوا مجهز است و سیستم کنترل پایداری الکتریکی دارد. چانگان CS35 هم در تمام نسخه های اتوماتیک مونتاژی با ۴ کیسه هوا عرضه شده و تا به امروز در تصادف ها به نسبت ایمن و مطمئن ظاهر شده است. اما این خودرو به سیستم کنترل پایداری مجهز نیست و می توان این مسئله را به عنوان یکی از کاستی های کمپانی چانگان برای CS35 معرفی کرد. جک S3 هم به عنوان کراس اوور جدید کرمان موتور، قرار است که با دو کیسه هوا و سیستم کنترل پایداری الکتریکی عرضه شود. با اینکه کمپانی جک این خودرو را با نسخه های چهار و شش ایربگ هم معرفی کرده است، اما کرمان موتور برای کنترل هزینه ها، S3 را به دو کیسه هوا مونتاژ می کند.
نتیجه گیری کلی
در پایان می توان گفت، افرادی که برایشان شتاب، قدرت، امکانات رفاهی و ابعاد خودرو مهم است می توانند به سراغ هایما S5 توربو بروند. خریدارانی هم که به دنبال خودرویی با کیفیت به نسبت مناسب، سواری نرم، گیربکس مطمئن و مصرف سوخت منطقی هستند، گزینه ای به نام چانگان CS35 را پیش رو دارند که به نسبت دو خودرو دیگر با قیمت کمتری معامله می شود. مشتریانی هم که اعتبار برند، بازار فروش و تا حدی ظاهر متفاوت برایشان اهمیت دارد، جک S3 را به عنوان یک خودرو مناسب می دانند. زیرا این خودرو با توجه به سابقه برادر بزرگترش، جک S5، می تواند به نسبت سایر رقبا در بازار کشور فروش بهتری را داشته باشد و افت قیمتی کمتری را به خود ببیند.

مشخصات چانگان CS35 جک S3 هایما S5 توربو
حجم موتور (لیتر) ۱٫۶ ۱٫۶ ۱٫۵
قدرت (اسب بخار) ۱۲۳ ۱۰۷ ۱۶۳
گشتاور (نیوتون متر) ۱۶۰ ۱۵۵ ۲۱۰ (۲۲۳ نسخه بدون محدودکننده)
نوع فرمان کمکی برقی کمکی برقی هیدرولیک
فاصله محوری (میلی متر) ۲۵۶۰ ۲۵۶۰ ۲۶۳۰
گیربکس ۴ دنده اتوماتیک CVT CVT
وزن خالص (کیلوگرم) ۱۲۹۰ ۱۲۵۰ ۱۳۵۰
تعداد کیسه هوا ۴ ۲ ۶
سیستم کنترل پایداری ندارد دارد دارد
ترمز ABS و EBD دارد دارد دارد
سانروف دارد دارد دارد
کروزکنترل دارد سفارشی دارد
تودوزی چرم مصنوعی دارد دارد دارد
سیستم تهویه اتوماتیک ندارد دارد دارد
چراغ روشنایی روز دارد دارد دارد
سنسور پارک عقب دارد دارد دارد
دوربین عقب سفارشی سفارشی دارد
دوربین ۳۶۰ درجه ندارد ندارد دارد
استارت دکمه ای ندارد ندارد دارد
مانیتور سفارشی دارد دارد
کامپیوتر سفر دارد دارد دارد
سنسور نور دارد دارد دارد
قیمت (تومان) ۸۵،۷۰۰،۰۰۰ ۱۱۰،۰۰۰،۰۰۰ ۱۳۳،۰۰۰،۰۰۰

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.