کدام ایرادات خودرو را می‌توان با بو کردن متوجه شد؟

0

بعضی از افراد فکر می‌کنند که تمامی ایرادات خودرو صرفا با بررسی کارشناسان قابل تشخیص است و یا زمانی می‌توان به اشکال موجود در خودرو پی برد که صرفا قطعه‌ای خراب شده و یا اتفاق عجیبی برای خودرو پیش بیاید ولی شاید برایتان جالب باشد بدانید که بعضی از ایرادات خودرو را می‌توان با بو کردن متوجه شد و نسبت به رفع مشکل اقدام نمود ولی این موارد بسیار مهم بوده و در صورت تشخیص به موقع می‌تواند از ضررهای سنگین جلوگیری نموده و صرفه‌جویی خوبی در هزینه‌های نگهداری خودرو ایجاد نماید.

آموزش مکانیک خودرو تعمیرات تخصصی 405 تعمیرات تخصصی 206 آموزش عیب یابی ماشین آموزش مکانیک به زبان ساده علت بوی سوختگی از ماشین علت بوی بنزین در پراید علت بوی روغن سوخته در سمند

توصیه می‌شود که بعضی از ایرادات خودرو را با استفاده از بو کردن دنبال نموده و در صورت پی بردن به مشکلی که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد، از افزایش آن جلوگیری کرده و با مراجعه به نمایندگی و یا تعمیرگاه‌های مجاز، پیگیر رفع آن باشید.

بوی روغ داغ یعنی به زودی متضرر خواهید شد!یکی از مهم‌ترین مواردی که با بویایی می‌توان به آن پی برد، بوی روغن داغ است که در بعضی از خودروهای پر کار احساس می‌شود و در صورت عدم پیگیری می‌تواند منجر به ضررهای سنگینی در خودرو شود. این اتفاق در زمانی رخ می‌دهد که روغن به سیستم اگزوز خودرو نشت کرده و بسوزد. با مراجعه به تعمیرگاههای مجاز نسبت به عیب یابی خودرو اقدام نمائید.

بوی خوش یا ناخوش بنزین!یکی دیگر از بوهایی که اکثر افراد حداقل یکبار آن را احساس کرده‌اند، بوی بنزین است که نشان از یک عیب و ایراد در خودرو دارد. معمولا بوی بنزین به صورت خام به مشام افراد می‌رسد که این بو نشان از نشتی موجود در سیستم تزریق خودرو و یا دیگر مواردی است که با بنزین سروکار دارند. در بعضی از موارد که نشتی بنزین زیاد است، حتی اتفاقات ناگواری همانند آتش سوزی خودرو ناگزیر بوده و می‌بایست برای جلوگیری از این اتفاقات نسبت به تعمیر و رفع این مشکل اقدام گردد.

از خودرو بوی شربت شیرین حس می‌شود!شاید برایتان عجیب باشد که بدانید در هنگامی که مایه خنک کننده خودرو از محوطه آن نشت کند، شما بویی شبیه بوی شربت شیرین را استشمام خواهید کرد که نشانه بسیار مهمی از این اتفاق است. در صورتیکه نشتی این مایع از محوطه بسیار جدی باشد، می‌تواند صدمات جبران ناپذیری به موتور خودرو وارد کرده و با افزایش دمای موتور، صدماتی به موتور وارد نماید.

بوی پلاستیک سوخته، نوستالوژی هشدار دهنده!برای بعضی از افراد بوی پلاستیک سوخته یادآور شیطنت‌هایی است که معمولا در دوران کودکی انجام می‌دادند و قطعا مورد شماطت واقع میشدند ولی در مورد خودرو این بو می‌تواند هشدار دهنده‌ای برای شما باید که جلوی یک ضرر سنگین را بگیرد. همان‌طور که قطعا بسیاری از شما می‌دانید، بوی پلاستیک سوخته معمولا به لنت ترمز و سیستم ترمز خودرو برمی‌گردد.

به طور مثال در صورتی که با ترمز دستی نیمه بالا حرکت کنید، قطعا پس از چند کیلومتر راه رفتن، لنت بسیار داغ شده و دود غلیظی از آن بلند خواهد شد ولی قبل از اینکه لاستیک خودرویتان آتش بگیرد، می‌توانید با بوی پلاستیک سوخته‌ای که ابتدا از آن بلند می‌شود از این اتفاق جلوگیری نمایید.

به طور کلی در صورتی که با هر کدام از بوهای گفته شده مواجه شدید، بدون فوت وقت به نمایندگی مجاز و یا تعمیرگاه‌های مجاز مراجعه کرده و مشکل را برطرف کنید تا از پرداخت هزینه‌های اضافی نجات پیدا کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.