فردیس رضوانی افتخاری دیگر برای ایرانیان (Rezvani Beast)
رضوانی موتورز، افتخاری دیگر برای ایرانیان
یک ایرانی دیگر باز هم خودروی سوپراسپرتی را رونمایی کرد. بعد از آرش، اینک فردیس رضوانی بر اساس زیربنای خودروی سبک وزن اسپرت آریل اتم و با طراحی سمیر سادیخف، یک خودروی اسپرت با عملکردی در حد سوپر اسپرتها را معرفی کرد. فردیس همانند پدرش که یک خلبان جنگنده بود، عاشق هواپیماها مخصوصاً جنگنده F-4 است. بنابراین جای تعجب نیست که خودروی او نیز شباهت زیادی با جنگندهها داشته باشد.
طراحی این خودرو بر عهده سادیخف، طراح آذربایجانی است که پیش از این خودروهای کانسپت آستون مارتین DBC و فراری Xerzi را طراحی کرده است. رضوانی موتورز نام این خودرو را Beast یا حیوان وحشی گذارده است. این خودرو با بدنه فیبر کربنی زیبا، چراغهای باریک و کشیده و طراحی تهاجمی و خشمگین خود میتواند جلب توجه زیادی کند. سقف خودرو باز است و شیشه جلو را نیز میتوان جدا کرد تا نهایت تماس با طبیعت و باد را تجربه نمود. چرخهای ۱۹ اینچی آلیاژی، شکافهای عمیق و تند و تیز روی بدنه و صندلیهای فرو رفته در مجموع حس رانندگی بدون فاصله با جاده را منتقل میکنند که میتواند برای عشاق رانندگی، هیجان انگیز باشد.
در زیر کاپوت، دو نوع پیشرانه متفاوت را میتوان یافت. یا موتور چهار سیلندر ۲٫۰ لیتری در مدل Beast 300 که با کمک توربوشارژر میتواند ۳۱۵ اسب بخار نیرو تولید کندو این خودروی ۶۶۶ کیلویی را همانند صاعقهای به شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر ۲٫۹ ثانیهای رهنمون شود و یا یک موتور ۲٫۴ لیتری سوپرشارژر در مدل Beast 500 که قادر است ۴۹۸ اسب بخار نیرو تولید نماید و شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتری در حد تنها ۲٫۷ ثانیه دارد.
این خودرو که بجای نام حیوان باید نام جنگنده را بر آن نهاد، اکنون در دو نسخه ۹۹ هزار دلاری و ۱۲۵ هزار دلاری فروخته میشود که البته این قیمت برای مدلهای اولیه است و سپس قیمتها به ۱۱۹ هزار و ۱۳۹ هزار دلار افزایش مییابند. صاحبان آریل اتم هم میتوانند با پرداخت ۴۹ هزار دلار، خودروی خود را به این مدل ارتقا دهند.
با سلام خدمت جناب علیخانی
من مهندس ایمانی هستم
بنده یک موتور خودرو برقی طراحی کردم که بهیچ وجه نیاز به شارژ نداره و پیشرانه خودرانش با ساده ترین شکل ممکن کار میکنه
و پس از طی مسافتهای بسیاااااار طولانی تا زمانیکه قطعات مصرفیش تموم بشه بحرکت ادامه میده
یعنی مثل تسلا نیاز به چهار. ساعت شارژ نداره که فقط۱۰۰۰ کیلومتر یا کمتر یا بیشتر. راه بره
این موتور خودش روشن میشه و خودشو شارژ میکنه و هیچ سوختی مصرف نمیکنه
فقط یک باطری و قطعاتی فولادی و البته الکترونیکی
۱۰۰% برقی و خودران
جهت تولید. انبوه این پروژه
آیا شما کمکی از دستتون بر میاد؟؟؟
البته این نوع طرحها در. نهایت هم در. ایران بجایی نخواهند رسید
اما اگه میتونین شرایطشو فراهم کنین تا تولیدش کنم و به جهان معرفیش کنم عالی میشه ،
فقط صادقانه بفرمایین که میتونین؟؟
ممنون