مقایسه پراید با پژو آردی ،انتخاب بین دست دوم های بازار

7

این خودرو از سال ۷۸با هدف در دست گرفتن بازار خودروهای زیر ۹میلیونی و در واقع برای افرادی که دوستدار جی ال ایکس هستند اما درامدشان به آنها اجازه ی خرید این خودرو را نمی دهدتولید شد.

 مقایسه پراید با پژو آردی  مقایسه خودرو دست دوم  مشخصات پژو آردی  معایب و مزایای پژو آردی  مشخصات پراید  قیمت پراید دست دوم  قیمت پژو آردی  پراید بهتره یا آردی  معایب پراید 132  پیکان بخریم یا پراید

اردی های قبل از سال ۸۲ بدلیل نداشتن کولر و فرمان هیدرولیک و نداشتن سیستم انژکتوری چندان دلچسب نیست. ولی با پیگری های به عمل آمده خودروهای مدل ۸۲ به بعد بسیار پر توان تر با مصرف بسیار پایین وارد بازار شد. مصرف انژکتوری در صورت تنظیم بودن ۹ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر می باشد و این میزان نسبت به مدل های معمولی اردی بسیار بهتر میباشد. کولر آر دی ای بسیار قوی عمل میکند و باد خنک پر شتابی را از دریچه ها خارج میکند. بدنه این ماشین پژو ۴۰۵ میباشد و از هر لحاظ برتری بسیار بالایی نسبت به هم قیمت های خود دارد. فرمان هیدرولیک آر دی ای بسیار خوب و نرم عمل میکند بظوری که حتی طبق آزمایشی که انجام شده بدلیل کمتر بودن وزن آردی ای نسبت به پژو ۴۰۵ فرمان آردی ای بسیار نرم تر از مدل اصیل خود پژو ۴۰۵ یا پارس  عمل میکند.   در پژو آردی ای ها سیستم های دیاگ قرار داده شده  و کمک بزرگی در مصرف و شتاب و تنظیم برق این ماشین ایفا میکند. از مزایای دیاگ : خیلی راحت عیب های ماشین را پیدا میکند و در خودش ثبت میکند و شما با مراجعه به تعمییرگاهای دیاگ خوان می توانید مشکلات را به آسانی حل نمایید.
در آر دی ای های سال ۸۲ به بعد خبری از صداهای گیربکس خودرو به گوش نمی خورد حتی در صورت های بالای ۱۴۰ کیلومتر در ساعت هم صدای از گیربکس خبری نیست.  در ضمن آر دی ای را با آردی اشتباه نگرید تفاوت این دو در  اصلاح مشکلات می باشد. همینطور که گفته شد مشکلات فرمان – کولر و مصرف بنزین و شتاب و صدای گیربکس در آردی ای ها بر طرف شده.  دقت داشته باشید که اردی با آردی ای تفاوت های زیادی دارند.

مقایسه کامل پراید با پژو آر دی RD

 مقایسه پراید با پژو آردی  مقایسه خودرو دست دوم  مشخصات پژو آردی  معایب و مزایای پژو آردی  مشخصات پراید  قیمت پراید دست دوم  قیمت پژو آردی  پراید بهتره یا آردی  معایب پراید 132  پیکان بخریم یا پراید

در اتاق RD I همه چیز مثل پژو ۴۰۵ می باشد تنها تفاوتش  با ۴۰۵ کمی فضا در عقب کمتر میباشد آن هم بدلیل دیفرانسیل عقب بودن خودرو  . داشبورد و صندلی ها بسیار مناسب و از کیفیت خوبی برخوردار میباشد.

از نظر آیرو دینامیک بدلیل شیب های مناسب ماشین از تعادل و روانی خوبی در سرعت برخوردار میباشد. این تعادل در پارس و ۴۰۵ بسیار بالاتر میباشد آن هم به دلیل حذف میل گاردن از خودرو  که همین هم باعث نرمی بیشتر ماشین و هم شتاب بیشتر شده .  پژو آردی ای ماشینی برای داخل و خارج از شهر ساخته شده و  نسبت به پراید در بیرون شهر بدلیل سنگین تر بودن و موتور قوی تر و آیرودینامیک مناسب ماشین رانندگی بهتری در سرعت بالا  با پژو آردی خواهید داشت. پژو آردی ای داری ۶ دنده میباشد. در شتاب گیری نسبت به پراید ضعیف عمل میکند و پراید می تواند تا دنده های ۳ برتری شتاب داشته باشد . هندلینگ پژو آردی آی بهتر از پراید میباشد.پراید شتاب خوبی دارد ولی هندلینگ ضعیفی دارد که البته با تقویت موتور می توان این مشکل را بر طرف کرد ولی مصرف کمی بالا خواهد رفت . شتاب پژو آردی و پراید در سربالایی در یک سطح می باشد.  در سرعت های بالای ۱۰۰ کیلومتر پژو آردی برتری بسیار مشخصی نسبت به پراید دارد از جمله ایمنی بیشتر بخاطر بدنه محکم تر و آیرو دینامیک بهتر ان بدلیل داشتن بدنه پژو ۴۰۵ .

نهایت سرعت پراید ۱۶۰ کیلومتر میباشد که البته کسانی هستن که ادعای سرعت ۱۷۰ تا ۱۸۰ را هم میکنند که البته دروغ هم نمی گن و این در شرایط خاصی اتفاق خواهد افتاد.

نهایت سرعت پژو اردی ای  ۱۷۵ کیلومتر میباشد که البته مانند پراید در شرایط خواص تا ۲۰۰ کیلومتر هم خواهد رسید.

منظور از شرایط خواص : جاده مناسب – شرایط آب و هوایی – موتور تنظیم شده – تعداد سرنشین کمتر از ۲ نفر – لاستیک مناسب – نوع سوخت – تنظیم برق – و…

در پژو آردی ای با بهر گیری از دو فن پژویی و رادیاتور قوی پژو ۴۰۵  گرمای موتور همیشه مناسب تنظم می شود . البته در پراید هم این موضوع تقریبا یکسان میباشد با این تفاوت که رادیاتور پراید نصف پژو آردی میباشد و در شرایط گرم کویری ممکن هست خوب عمل نکند.

از نظر فضای داخلی اتاق و صنداق عقب کاملا مشخص هست که پژو فضای بیشتری دارد. پژو حدود نیم متر از طولی و حدود ۱۵ سانت از پهنا بیشتر از پراید فضا دارد.

از نظر کیفیت وسایل اتاق هم خودتان می توانید راحت حدس بزنید که پزو کاملا بهتر میباشد.

از نظر مصرف بنزین هم پراید در هر ۱۰۰ کیلومتر ترکیبی ۸ لیتر مصرف میکند و پژو آردی ۹ لیتر که این خود یکی از دلیل مهم پر طرفدار بودن پراید میباشد.

قیمت خودرو دست دوم قیمت انواع پژو پارس قیمت پراید صندوقدار قیمت پیکان وانت قیمت سمند LX قیمت انواع پراید کارشناسی قیمت خودرو

مشخصات پراید

پراید ماشین جمع جوری هست و بیشتر ماشین شهری هست تا بیرون شهر .

 ماشین تیز و پر شتابی هست ولی بدنه ضعیف و سبک یکی از مشکلات اصلی این خودرو میباشد.

مصرف سوخت مناسب تری نسبت به پژو آردی دارد.

قطعات هر دو خودرو فراوان و از نظر قیمت یکسان میباشد. کیفیت قطعات هم  در هر دو در یک سطح میباشد.

حجم موتور  ماشین آردی ۱۶۰۰ و پراید ۱۴۰۰ سی سی میباشد که این در بردن بار بیشتر کمک بیشتری خواهد کرد . ( قدرت موتور پراید ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید متوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده )

پراید های مدل ۸۴ انژکتوری از شتاب بالا تری برخوردار میباشد و تا ۱۶۰ کیلومتر هم سرعت می رود. البته بگذریم که ۱۸۰ کیلومتر را همه جا میزنن ولی همچین سرعتی در پراید نیست.

سرعت آر دی تا ۱۷۰ کیلومتر بیشتر نیست و پیشنهاد میکنم ساعت های بالای ۱۴۰ را امتحان نکنید زیرا هر دو ماشین ترمز و ایمنی مناسب برای سرعت بالا را ندارند.

از لحاظ فنربدنی پراید فنر بدنی نرم تری دارد ولی زیر بند پراید بسیار ضعیف هست و سعی کنید در دست انداز ها با سرعت کم حرکت کنید.

در پژو اردی فنر بندی خشک تر میباشد ولی از زیربند بهتری نسبت به پراید بر خوردار میباشد .

مقایسه سریع پراید با آردی RD :

مصرف سوخت پراید کمتر میباشد.

قیمت قطعات خودرو یکسان هست .

ایمنی آر دی ای بیشتر هست.

از نظر زیبایی نظر های زیادی هست  ولی بدنه پژو به نظر زیبا تر از پراید میاد ان هم بخاطر شیب بیشتر در ماشین.

شتاب گیری پراید بهتر از آر دی هست.

هندلینگ پژو آردی ای بهتر هست.

سرعت نهایی آر دی بیشتر میباشد.

از لحاظ جدا دار بودن آر دی بهتر می باشد.

کیفیت قطعات داخل اتاق در پژو آردی بهتر هست و دیر تر به صدا می افتد.

پژو – آر دی (Peugeot RD) خودرویی است با بدنه پژو ۴۰۵ جی‌ال (Peugeot 405 GL) و موتوری بر گرفته از پیکان با حجم ۱.۶ لیتر و دارای چهار سیلندر خطی (Line) و توان تولیدی ۷۰ اسب بخار که انتقال نیرو در آن به چرخ‌های عقب صورت می‌گیرد.

موتور: ۴ سیلندر با ۸ سوپاپ یه حجم ۱.۶ لیتر و قدرت ۷۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور
گیربکس: ۵ دنده دستی
میانگین مصرف سوخت در ۱۰۰ کیلومتر: ۷.۵ لیتر

توضیحات:
دیفرانسیل عقب
پخش کاست دار
سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک

آموزش مکانیک و برق خودرو تجربیات مکانیکی آموزش عیب یابی ماشین آموزش کار با دستگاه دیاگ آدرس تعمیرگاه های اراک بهترین مکانیک اراک بهترین مکانیک اصفهان بهترین مکانیک تهران بهترین مکانیک مشهد دلایل روشن شدن چراغ چک

پراید :

این خودرو توانست توجه بازار خودرو کره را به خود جلب کند . در سال ۱۹۹۳ بود که توجه سایپا نسبت به این خودرو جلب شد در این زمان بود که قرارداد واردات این خودرو بین سایپا و کیا موتورز بسته شد . پس از ۶ سال واردات این خودرو قرارداد مونتاژ آن امضا شد که طی این قرار داد سایپا حق ۵۰٪ داخل سازی داشت . طبق معمول ایران هر خودرویی را که مونتاژ میکنه تا حدود ۴ سال خراب میکنه و پراید هم از این قاعده مستثنا نبود و تا اواسط سال ۸۳ که مدل سی ال سی آن عرضه می شد افتضاحی بیش نبود در این جا نظر شما را به مشخصات مدل سی ال سی جلب می نمایم :قدرت موتور ۶۱ اسب بخار ، حداکثر سرعت ۱۴۵ کیلومتر ،شتاب ۰ تا ۹۶ ۱۷ ثانیه . این ارقام رو با پراید کره ای مقایسه کنید موتوجه می شوید که چقدر افت در توان خودرو بوجود آمده بود ،بلا خره در اواخر سال ۸۳ سایپا مجبور شد مدل انژکتوری ساژم را ارئه دهد که نصبت به مدل سی ال سی بهبود یافته بود اما باز هم جا برای بهتر شدن داشت ، در سال ۸۴ سایپا مدل انژکتوری زیمنس را عرضه کرد که نسبت به دو مدل پیشین ارتقا زیادی یافته بود . مشخصات این مدل بدین شرح است :قدرت موتور ۶۵ اسب بخار ،حداکثر سرعت ۱۷۹ کیلو متر شتاب ۰ تا ۱۰۰ ۱۴ ثانیه ،مجهز به سیستم پاششی سوخت انژکتوری

نتیجه گیری :

اتاق ماشین یکی از مهم ترین نکات در هر خودرو میباشد که تا ۶۰ % نمره را گاهی میگیرد. نقش ایمنی و پایداری ماشین هم یکی از بهترین نکات در انتخاب خودرو میباشد. مصرف سوخت و کیفیت وسایل هم یکی دیگر از مزایا میباشد. قدرت و توان هم یکی از دلایل اصلی انتخاب ماشین در بین مردم میباشد.

نمره ها همه از ۱۰ میباشد.

 مقایسه پراید با پژو آردی  مقایسه خودرو دست دوم  مشخصات پژو آردی  معایب و مزایای پژو آردی  مشخصات پراید  قیمت پراید دست دوم  قیمت پژو آردی  پراید بهتره یا آردی  معایب پراید 132  پیکان بخریم یا پراید

کیفیت وسایل اتاق  :

پراید : ۵     پژو آردی ای : ۷

فضای اتاق :

پراید : ۶    پژو آردی ای : ۸

مصرف سوخت :

پراید  : ۸    پژو آردی ای : ۷

شتاب گیری :

پراید  : ۶    پژو آردی ای : ۵

ایمنی :

پراید  : ۴    پژو آردی ای : ۷

توان موتور :

پراید  : ۴    پژو آردی ای : ۵

فنربندی :

پراید  : ۵    پژو آردی ای : ۴

نرمی فرمان و کنترل خودرو :

پراید  : ۴    پژو آردی ای : ۷

جمع امتیاز :

پراید : ۴۲ امتیاز    پژو آردی ای : ۵۰ امتیاز

ممکن است شما دوست داشته باشید
7 نظرات
  1. فاطمه می گوید

    من الان میخوام اردی 84 و با پراید 80 عوض کنم چون خیلی اردیه ازیتم کرده. بنظرتون کاره درستیه؟

    1. کارستان می گوید

      اگر پراید از نظر فنی سالم باشه مشکلی نداره

  2. مهرداد از زنجان می گوید

    من هر دوتا شو داشتم
    آردی یعنی سرطان
    نایابی برخی قطعاتش گرانی قطعات نسبت به پراید
    زوزه دیفرانسیل مشکلات گاردان گیربکس جعبه فرمان
    هزینه نگه داری بالا مصرف سوخت بالا ….

    ولی پراید بسیار کم استهلاکه

    از لحاظ ایمنی هر دو یکی هستن
    نباید بالای صدتا باهاشون برید و باید حواستون باشه شاخ به شاخ نشید

    بین بدو بدتر صدرصد بدون شک پراید رو انتخاب کنید

  3. Darius می گوید

    تا اونجایی خوندم که گفتی آردی گیربکس شیش سرعته داره
    مگه لامبورگینیه دای
    من خودم آردی قبل پرایده داشتم،ماشین نرمیه واقعا نسبت به پراید و حتی سمند
    ولی لامصب شتاب نداره
    مخصوصا کاربرات،معایبشم اینه که خرج پژویی باید برای ماشین پیکان بکنی
    اگه کسی زن بچه داره آردی باز بهتره براش ولی اگه مجردی و تو شهره کارت پراید واقعا راحت تره
    شتاب خیلی بهتری داره،مصرف سوختش که نگم،راحت پارک دوبلش میزنی
    خرجشم فوق العاده پایینه،فک کن یه سنسور دور موتور بگیری 200تومن اونم تو سال 1402

    بگذریم که جفتشون شت باکسن و از زور مجبوری باید بین بد و بدتر یچیزی انتخاب کرد…

  4. س می گوید

    به نظرم، آردی اصلا قابل قبول نیست، این ماشین هر روز خرابه، مخصوصا گیربکس آردی، بسیار اذیت کننده است، هر چند پراید هم بخاطر بدنه ضعیفش، قابل قبول نیست..

  5. آرش می گوید

    بسیار عالی وخداقوت به تولیدکنندگان پژو آردی خسته نباشید لطفاً بازم هم تولید را شروع کنید سپاسگزارم

  6. امین می گوید

    با سلام واقعا نگاه کارشناسی قشنگ و دقیق بود.افرین و احسنت

ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.