چرا شیشه پنجره ی اتومبیل نقطه های مشکی دارد؟

0

هدف جای گذاری نقاط سیاه درشیشه پنجره اتومبیل کنترل دماست ،نقاط مشکی زودتر از دیگربخش های پنجره گرما میبینند وگرما را به طور مساوی توزیع میکنندکه این موضوع خودرو را از مچاله شدن در گرما حفظ میکند.

علت جای گذاری نقطه های مشکی رنگ در شیشه پنجره اتومبیل
احتمالا تابحال به نقاط سیاه رنگی که در حاشیه پنجره های ماشین یا اتوبوس هستند فکر نکردید؟ برایتان سوال نیست که دلیل قرار گرفتن این نقاط چیست؟ البته ؛ بنظر جالب می آیند ولی آیا کار خاصی میکنند؟

قرار گرفتن نقاط سیاه رنگ در شیشه پنجره اتوموبیل چه دلیلی دارد

علت قرار گرفتن نقاط سیاه رنگ در شیشه پنجره اتوموبیل و پنجره ها

 دانستنی های جالب  اطلاعات عمومی خودرو  قیمت شیشه اتومبیل  نحوه تمیز کردن شیشه خودرو  آموزش نکات فنی خودرو  تعمیر و نگهداری خودرو  برق انداختن بدنه ماشین  روش شستن ماشین مشکی

نقاط سیاه رنگ در شیشه جلواتوموبیل و پنجره ها ،و حاشیه ی مشکی رنگی که اطراف آن را گرفته است ،به دلیلی بجز دکوراسیون در آنجا موجود هستند (بجز دکوراسیون) و مربوط می شود به چگونگی ساخت پنجره های اتوموبیل ؛ از دهه های ۱۹۵۰ و ۱۹۶۰ به بعد ، تولیدکنندگان خودرو به منظور نگه داشتن پنجره های اتوموبیل در جای خود ، شروع به استفاده از چسب به جای لبه ای فلزی کردند.
این چسب ها خوب بودند ،اما چندان زیبایی خشنود کننده ای نداشتند. لبه های سیاهی که در اطراف پنجره خودرو مشاهده میکنید، فریتس خوانده می شد. فریتس ( و نقطه هایی که آن را مرز آن هستند) از رنگ سرامیکی ساخته شده اند. فریتس ها برای پنهان کردن چهره ناخوشایند هستند همچنین ، از آنجایی که این حاشیه ها در داخل پنجره پخته شده اند ، بله پخته شده اند ، از بین رفتنی نیستند ، آن ها چسب را در همان جا نگه میدارند، که در آن صورت موجب ایستادن پنجره ها را در جای خود میشوند

کنترل دما هدف اصلی جای گذاری نقاط سیاه درشیشه پنجره اتومبیل

دلیل علمی و جالب قرار گرفتن نقاط سیاه در شیشه پنجره خودرو

درمورد نقطه ها باید گفت که ، آن ها به دنبال ایجاد ظاهری زیبا و خوشایند تشکیل شده اند. از نقطه های بزرگ موجود در خطوط بزرگتر تا وقتی دیگر نا پیدا و کمرنگ میشوند ،هستند. این نقاط به صورت تصادفی قرار داده نمیشوند، آن ها باتوجه به به الگوی “Hafton ” قرار میگیرند، که کوچکتر و دور تر از نقاط سیاهرنگ اولیه میشوند. این الگو های hafton انزجار بصری کمتی نسبت به نقاطی ک کنار هم قرار میگیرند ، ایجاد میکند. اگر چه این نقاط فقط به علت دکوراسیون خودرو آنجا قرار نگرفته است. هدف دیگر از جای گذاری آن ها ، کنترل دماست ، که در شیشه ماشین همانطور که هست خمیدگی ایجاد کند. شیشه حرارت دیده است. نقاط مشکی زودتر از دیگربخش های پنجره گرما میبینند. این نقاط برای این در آنجا هستند که گرما را به طور مساوی توزیع کنند ، که این موضوع خودرو را از مچاله شدن در گرما حفظ میکند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.