نکاتی در ارتباط با نگهداری و شستشوی خودرو در فصل تابستان

0

فصل تابستان با گرمای طاقت فرسای آن از راه رسیده است. خودرو ها در این فصل نیازمند مراقبت و نگهداری مخصوص خود هستند. گرمای هوا، شدت نور آفتاب و حتی خوردن بستنی در خودرو از جمله عواملی می باشند که ضرورت نگهداری صحیح از خودرو در فصل تابستان را نشان می دهند. در این مقاله امور بررسی منظم خودرو و شستشوی داخل و بیرون آن در فصل تابستان بیان می شود.

 مقالات آموزشی  تعمیر و نگهداری خودرو  آموزش تعمیر و سرویس خودرو  افزایش عمر قطعات خودرو  بازدید زمستانه خودرو  مراقبت از خودرو  پارک خودرو زیر نور افتاب  آموزش نکات فنی خودرو

مراقبت و نگهداری خودرو در فصل تابستان

استفاده مناسب از خودرو و حفظ و نگهداری آن در شرایط ایده آل در گرمای تابستان مستلزم بررسی و انجام بخش های مختلف خودرو است. با توجه به افزایش سفر ها و رانندگی طولانی مدت و احتمال وجود خطرات می بایست به این چند مورد مهم توجه نمود.

رادیاتور

موتور خودرو برای عمل کردن در بهتری وضعیت باید دارای دمای بهینه باشد. بنابراین جرم گیری و شستشوی رادیاتور بصورت سالیانه یا دو سال یکبار با مواد مخصوص و مناسب بودن سطح آب رادیاتور بخصوص در هوای گرم ضرورت دارد. کم شدن سطح مایع خنک کننده، و نشتی در رادیاتور می تواند هزینه های جبران ناپذیری را در پی داشته باشند.

باتری

گرمای تابستان بر روی باتری خودرو اثر تخریبی می گذارد. تبخیر آب باتری و کاهش طول عمر آن یکی از مهم ترین این مشکلات است. بنابراین در این فصل حتما باید باتری ها را بررسی و از محکم بودن اتصالات و مناسب بودن سطح آب باتری اطمینان حاصل نمود.

نتیجه تصویری برای مراقبت از خودرو

روغن

جدا از مایع خنک کننده، روغن نیز نقش مهمی در حفاظت موتور بر عهده دارد. روغن خودرو باید بطور منظم بعد از حدود ۵۰۰۰ کیلومتر طی مسافت یا مدت زمان سه ماه تعویض شود.

لاستیک

لاستیک خودرو ها در فصول گرم سال با کاهش فشار بیشتری نسبت به دیگر فصول سال مواجه می شوند. خطرات ناشی از کم بودن فشار هوای داخل لاستیک ها، بیشتر در این فصل ها بوجود می آید. بنابراین بررسی لاستیک ها باید در فواصل زمانی کم تری باشد.

رنگ بدنه

درخشندگی بدنه ، ظاهر زیبایی به خودرو می دهد. قرار گرفتن طولانی مدت خودرو در زیر آفتاب در دراز مدت می تواند بر روی رنگ بدنه تاثیر بگذارد. تابش آفتاب بطور مداوم و همراه شدن آلودگی های انباشته شده بر روی خودرو می تواند موجب پوسیدگی رنگ بدنه شود. بنابراین علاوه بر اینکه خودرو باید تا جای ممکن در زیر سایه یا با کاور پارک شود، سطح بدنه نیز بایستی بطور منظم در این آب و هوا شستشو گردد.

شستشوی خودرو در مراکز کارواش

همانطور که در بالا اشاره شد، تمیز کردن خودرو در فصل تابستان، علاوه بر حفظ زیبایی و کیفیت آن، از بدنه آن نیز محافظت می کند. شستشوی منظم خودرو از انباشته شدن جرم ها جلوگیری می نماید و هزینه اضافی به مالک خودرو تحمیل نمی کند. پولیش زدن ماهیانه بدنه نیز عمر رنگ بدنه را افزایش می دهد. البته شستن خودرو در زیر نور آفتاب، بدلیل خشک شدن ماده شوینده و آب قبل از شروع فرآیند تمیز کردن بدنه، توصیه نمی شود. شستشوی عمیق و کم زحمت خودرو امروزه بوسیله مراکز کارواش دستی یا کارواش اتوماتیک انجام می گیرد. در مراکز کارواش دستی، از تجهیزات فشار قوی برای از بین بردن آلودگی ها استفاده می شود و در مراکز کارواش اتوماتیک ، پاشش آب و برس زنی مکانیزه و بدون دخالت دست، باعث تمیزی خودرو می گردد. در این بین کارواش اتوماتیک به دلیل کیفیت بالای عملکرد و سرعت زیاد ارجحیت دارند. بعضی از این کارواش ها با برخورداری از سیستم ها دمنده هوا، بدنه خودرو را خشک می نمایند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.