آشنایی با اهمیت وظایف بلبرینگ در خودروها

0

بلبرینگ‌ها یکی از ریز نقش ترین و در عین حال موثرترین قطعات در خودرو هستند که خرابی آن‌ها می‌تواند مشکلات جدی در خودرو به وجود بیاورد.

آموزش مکانیک به زبان ساده معرفی قطعات خودرو آموزش تعویض بلبرینگ پراید تعویض بلبرینگ چرخ جلو تعمیرات تخصصی آموزش عیب یابی ماشین اجرت تعویض بلبرینگ چرخ پراید ایرادات بلبرینگ چیست
بلبرینگ‌ها چرخش هر نو چرخی را تسهیل می‌کنند و در عین حال باعث کاهش اصطکاک بین دو سطح و کاهش صدا و اصطکاک اعضای محرک در خودرو می‌شود.

اساس کار بلبرینگ بسیار ساده است، غلت خوردن اشیاء راحت تر از کشیدن آنها است. حتی چرخ خودروها هم  بلبرینگ های بزرگ به حساب می آیند.

این قطعات به همراه رولبرینگ‌ها، یاتاقان نامیده می‌شوند.

بلبرینگ‌ها از پر اهمیت‌ترین ها در قسمت جلوبندی خودرو هستند و برای همین سلامت آن‌ها باید به صورت منظم بررسی شود به دلیل این که در کیفیت و امنیت رانندگی به شدت تاثیر گذار است.

مشکلات جدی که از خرابی بلبرینگ‌ها به وجود می‌آید شامل قفل شدن، لق زدن چرخ‌ها و در بدترین حالت جدا شدن چرخ از خودرو در حال حرکت است.

برای جلوگیری از خرابی زودرس بلبرینگ‌ها ابتدا باید از بلبرینگ‌های مرغوب برای خودرو خود استفاده کنید. نکته بعدی اینکه نباید از روی دست انداز‌ها را با سرعت رد بشوید.

دو نشانه برای خرابی بلبرینگ‌ها وجود دارد که یکی از آن‌ها شنیده شدن صداهای عجیب از چرخ‌ها  و دیگری لرزش فرمان به هنگام رانندگی است.

قابل ذکر است که خرابی این قطعه در ابتدا باعث سر و صدای چرخ‌ها و در طولانی مدت موجب می‌شوند تا اتاق خودرو به صدا بیافتند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.