شگردهای دلالان برای فریب فروشندگان خودرو

0

اگر نیاز فوری به فروش خودروی‌تان دارید، معامله با دلال خودرو اولین گزینه‌ روی میز شماست. اگر قصد یک معامله کم ضرر با این افراد را دارید راه‌کارهای من را بخوانید
اگر شما هم یکی از آن کسانی هستید که نیاز فوری و ضروری به فروش خودروی‌تان دارید، معامله با دلالان خودرو اولین گزینه‌ روی میز شماست.

دلال خودرو باید بتواند مورد معامله را با کمترین قیمت خریداری و به بیشترین قیمت به فروش برساند، بعضی دستی سر و روی ماشین می‌کشند و به قول خودشان نون حلال بازوی‌شان را می‌خورند و عده‌ای دیگر با فریب فروشنده و خریدار کسب درآمد می‌کنند.

هر چند تعداد این ترفندها قابل شمارش نیستند، ولی در این نوشته‌ی کارنوتر از اصلی‌ترین شگردهای گروه دوم در هنگام خرید خودروی‌تان می‌گویم.

راهنمای خرید و فروش خودرو بازار خرید و فروش خودرو ترفندهای خرید ماشین کلاهبرداری نمایشگاه داران دانستنی های جالب خودرو چگونه دلال خودرو شویم درامد دلالی خودرو دانستنی های مهم خودرو

ایرادگیری

مهم نیست خودروی شما چقدر سالم و تمیز است، دلال بالاخره یک مهره‌ی شُل و یا نبود یک قطعه را شناسایی می‌کند و به اصطلاح تو سر مال می‌زند.

راه‌حل معایب ظاهری خودرو را تا حد امکان برطرف کنید، در غیر این‌صورت از قیمت قطعات معیوب و اجرت تعویض آن‌ها اطلاع کسب کنید.

پیشنهاد قیمت کمتر

برای دلال خودرو تفاوتی ندارد که چه قیمتی روی مال‌تان گذاشته‌اید، قیمت مورد توافق او در هر حالتی زیر قیمت پیشنهادی شماست.

راه‌حل قیمت پیشنهادی‌تان را به دلال، درصدی بیشتر اعلام کنید.

مظلوم‌نمایی

اکثر دلالان برای جریحه‌دار کردن احساسات شما و دریافت بیشترین تخفیف، به تعریف گوشه‌ای از داستان زندگی سخت و مشقت‌بار خود می‌پردازند.

راه‌حل تحت تاثیر داستان‌های تخیلی قرار نگیرید.

تخفیف روی تخفیف

حالا که با دلال بر سر فروش خودرو کنار آمده‌اید بخش اصلی ماجرا شروع می‌شود، در زمان باقی‌مانده برای رسمی‌کردن قرارداد، موج جدید ایرادگیری‌ها و تقاضای تخفیفِ بیشتر شروع می‌شود.

راه‌حل شما از پیش با دلال بر سر مبلغ مشخصی طی کرده‌اید، در صورت اصرار ایشان برای کاهش قیمت مجدد می‌توانید معامله را فسخ کنید.

ثبت قانونی قرارداد

دلال خودرو معمولاً با چند دفتر ثبت اسناد مشخص کار می‌کند، و این موضوع ممکن است به نفع شما نباشد.

راه‌حل به یک دفتر ثبت اسناد به پیشنهاد خودتان مراجعه کنید.

پرداخت وجه

سعی می‌کند به صورت ترکیبی از چک‌ بین‌بانکی و چک و وجه نقد و مبلغی به صورت کارت به کارت، وجه را، آن هم در خلال امضای برگه‌های محضری پرداخت کند، تا شما را سردرگُم و مبلغ کمتری واریز نماید.

راه‌حل اگر حساب‌کتاب‌‌ شما تعریفی نیست، یک ماشین‌حساب در جیب مبارک داشته باشید و تمامی وجوه دریافتی را در ابتدا جمع بزنید.

هزینه خلافی

درست است که مبلغ خلافی را پرداخت کرده‌اید، ولی خلافی اعلام شده معمولا به تاریخ روز نیست و چنانچه در روزهای اخیر مشمول جریمه شده باشید، با تاخیر چند روزه در لیست خلافی اعلام می‌شود.

دلال ماشین از این موضوع به نفع خود استفاده می‌کند و از شما تقاضای گرو گذاشتن مبلغی در حدود چند صد هزار تومان دارد!

باید بدانید هزینه گرویی، حتی در صورت عدم جریمه به جیب‌تان باز نخواهد گشت و دیگر اثری از این جناب نخواهید یافت.

راه‌‌حل هیچ هزینه‌ای بابت خلافی اعلام نشده به دلال خودرو پرداخت نکنید، به او اطمینان بدهید که آدرس منزل و شماره تلفن شما  غیر واقعی نیست و در صورت وجود جریمه، مبلغ را پرداخت خواهید کرد.

تعویض پلاک

یادم است یکی از دوستان که طرح ترافیک سالانه داشت، خودروی خود را به شرط آزاد کردن پلاک در ۲۴ ساعت به یک دلال خودرو فروخته بود و خریدار محترم هم تا یک ماه با همان پلاک در حال تردد و مسافرکشی بود!

راه‌حل به هیچ عنوان به یک دلال خودرو وکالت تعویض پلاک ندهید. پلاک اتومبیل، مانند کد ملی شما یک مدرک هویتی است و نباید در اختیار دیگران قرار بگیرد.

امیدوارم با اطلاع از موارد بالا دیگر به آسانی فریب بعضی از دلالان را نخورید و در نهایت این نکته را خاطرنشان می‌کنم که در هر صنفی خوب و بد وجود دارد و قطعاً در میان دلالان خودرو افراد با شرافت کم نیستند.

راستی نظرتان در مورد فروش آنلاین خودرو چیست؟ در اینجا از ۷ روش افتضاح برای آگهی خودروی دست دوم‌ گفته‌ام که باید از آن‌ها دوری کنید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.