باطری ماشین بدون شارژ شدن تا چند روز دوام می آورد؟

0

اگر برای مدت طولانی با اتومبیلتان رانندگی نکنید، باطری ماشین می تواند شارژ خود را حفظ کند؟
بسیاری از صاحبان خودرو باید اتومبیل خود را برای مدت طولانی پارک کنند. زیرا موقعیت هایی وجود دارد که نیازی به استفاده از آن ندارند. همانطور که می دانید باتری خودرو باید به طور مداوم شارژ شود که اینکار را از طریق ژنراتور انجام می دهد. در زمانی که رانندگی می کنید خصوصا زمانی که بدون توقف مسافت های طولانی را می پیمایید، باتری خودرو توسط ژنراتور شارژ می شود. اگر از ماشین خود برای مدت طولانی استفاده نکنید، باتری ماشین شارژ خود را از دست می دهد. بیایید در رابطه با زمان لازم جهت از بین رفتن شارژ باتری که اصطلاحا به آن مرگ باتری نیز می گویند صحبت کنیم، اگر ماشین شما برای مدت طولانی خاموش باشد پس از گذشت چند وقت مرگ باتری اتفاق می افتد. در این مقاله علاوه بر بررسی زمان رخ دادن مرگ باتری به راه های جلوگیری از آن و اقدامات لازم در زمان پارک طولانی مدت اتومبیل صحبت می کنیم.

آموزش باطری سازی دانستنی های فنی خودرو طول عمر باتری خودرو دشارژ شدن باتری روشن شدن چراغ باطری ۲۰۶ افزایش عمر قطعات خودرو شارژ کردن باتری ماشین

باطری ماشین بدون رانندگی تا چه مدت دوام می آورد؟

یک باتری جدید با شارژ خوب می تواند در طول دو هفته بدون شارژ از ژنراتور باقی مانده و میزان بالایی از شارژ را حفظ کند. این باتری در شرایط مشابه در مدت ۲ تا ۳ ماه به طور کامل تخلیه می شود. اگر ماشین خود را با یک باتری کاملا شارژ شده پارک کرده و از ماشین برای ۲٫۵ ماه استفاده نکنید، احتمالا قادر به استارت زدن نمی باشید و باید باتری ماشین را مجددا شارژ کنید. باید این نکته را در نظر بگیریم که باتری خودرو بسته به تعداد دستگاه هایی که نیاز به انرژی برای عملکرد دارند می تواند بار شارژ خود را حفظ کند. این صحبت پیرامون دستگاه هایی مانند، سیستم تهویه مطبوع، فعال بودن چراغ جلو، سیستم زنگ خطر خودرو است که در زمان پارک نیز در حال فعالیت می باشند.

هرچه قدر زمان استفادۀ شما از باطری ماشین طولانی تر باشد، شارژ را سریع تر از دست می دهد. برخی از صاحبان خودرو از این امر که باید باتری های خود را مجددا شارژ کنند، حتی اگر خودروها تنها برای ۲ هفته استفاده نشده باشند، شکایت دارند. اگر باطری ماشین نصب شده بر روی ماشین شما نمی تواند انرژی کافی برای استارت موتور را فراهم کند، باید به خرید باتری جدید بیاندیشید.

 اگر نیاز به پارک ماشین خود برای مدت طولانی را دارید، باید چه اقداماتی انجام دهید؟

اگر باطری ماشین شما تقریبا جدید است، می توانید ماشین خود را به مدت دو هفته پارک کنید. با این حال، لازم است از قبل مطمئن شوید که تمام دستگاه های مصرف کننده انرژی خاموش باشند. اگر نیاز به پارک طولانی مدت ماشین خود را دارید، بهتر است باتری ماشین را جدا کنید. اگر از نحوۀ اینکار اطلاعی ندارید، از مقالۀ ما با عنوان چگونه باتری خودرو را به طور ایمن جدا کنیم؟ دیدن نمایید. از آنجا که باتری در محیط گرم شارژ را بیش تر نگه می دارد می توانید آن را در زمان سرما به منزل خود ببرید. باتری را در نزدیکی رادیاتور یا وسایل گرمایشی قرار ندهید، بهتر است باتری خودرو خود را در اتاقی با دمای معادل ۲۵ درجه سانتیگراد ( F77) نگه دارید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.