نحوه تعویض تایر و تیوب موتور سیکلت + آموزش تصویری

0

آموزش پنچرگیری موتور سیکلت ،اموزش تعویض لاستیک موتور ،قیمت لاستیک تیوبلس موتور ،لاستیک موتور سیکلت ،لاستیک تیوبلس موتورسیکلت ،لاستیک پهن موتور سیکلت ،آموزش تعویض لاستیک موتورسیکلت ،اموزش پنچرگیری موتور

احتمال پنچری و پارگی لاستیک و تیوب چرخ های موتور کراس به دلیل استفاده زیاد روی سطوح ناهموار بسیار بالا است. این آموزش را دنبال کنید تا خودتان از پس این تعویض بر آیید.

مرحله ۱ابتدا اشپیل روی محور چرخی که تایر آن آسیب دیده را بوسیله ی اشپیل کش جدا کنید. سپس مهره روی محور را باز کنید.

مرحله ۲زنجیر همچنان روی چرخ دنده قرار دارد، به راحتی می توانید آن را از کنار چرخ دنده بیرون بکشید.

 آموزش پنچرگیری موتورسیکلت  تعویض تیوپ موتورسیکلت  اموزش تعویض لاستیک موتور  لاستیک تیوبلس موتورسیکلت  تعمیرات تخصصی موتورسیکلت  آموزش سرویس موتورسیکلت  آچار کشی موتور سیکلت  لیست قیمت انواع موتورسیکلت  تعویض لاستیک موتور  آموزش باز کردن چرخ موتور  مجله موتورسیکلت

مرحله ۳

مهره چرخ را قبلا باز کرده اید، پس کافی است با چکشی لاستیکی چند ضربه به چرخ بزنید تا چرخ از محور خود خارج شود. وقتی به اندازه کافی حرکت کرد، می توانید با دست آن را جدا کنید.

مرحله ۴چرخ جدا شده است. حالا باید والف تیوب را با ابزاری مخصوص جدا کرده و هوای تیوب را کامل خالی کنید. با آچار سایز ۱۲ میلی متر مهره والف را باز کنید.

مرحله ۵مهره را جدا نکنید، تنها تا حد ممکن آن را شل کنید.

مرحله ۶بعد از اینکه هوای تیوب کامل خالی شد، باید طوقه را از دو سمت آزاد کنید. لاستیک را به پایین فشار دهید تا از طوقه فاصله بگیرد. سپس در دو سمت چرخ محلول آب و کف بین طوقه و لاستیک بریزید. میله ای بلند و فلزی بین طوقه و لاستیک فرو کنید. به خوبی آن را قرار داده و با اهرم کردن آن، لاستیک را از بلند و دور کنید.

مرحله ۷میله را بین طوقه و لاستیک قرار داده و مانند مرحله قبل با اهرم کردن آن، لاستیک را بیرون دهید.

 آموزش پنچرگیری موتورسیکلت  تعویض تیوپ موتورسیکلت  اموزش تعویض لاستیک موتور  لاستیک تیوبلس موتورسیکلت  تعمیرات تخصصی موتورسیکلت  آموزش سرویس موتورسیکلت  آچار کشی موتور سیکلت  لیست قیمت انواع موتورسیکلت  تعویض لاستیک موتور  آموزش باز کردن چرخ موتور  مجله موتورسیکلت

مرحله ۸وقتی این قسمت از لاستیک را بیرون دادید، میله را حدود ۱۵ سانتی متر حرکت دهید و اهرم کردن را تکرار کنید. همینطور ادامه دهید تا یک سمت از لاستیک از طوقه خارج شود.

مرحله ۹اگر قصد دارید لاستیک را کامل عوض کنید، عملیات مرحله قبل را تا جایی که کامل خارج شود ادامه دهید. در غیر این صورت تیوب را از شکافی که ایجاد کردید بیرون بکشید.

مرحله ۱۰تیوب جدید را وارد لاستیک کنید. والف هوا را وارد سوراخ درون طوقه کرده و سپس یکی از مهره ها را روی آن بگذارید. مقدار کمی هوا وارد تیوب کنید.

تیوب جدید را وارد لاستیک کنید. والف هوا را وارد سوراخ درون طوقه کرده و سپس یکی از مهره ها را روی آن بگذارید. مقدار کمی هوا وارد تیوب کنید.

مرحله ۱۱حالا عمل اهرم کردن را تکرار کنید، با این تفاوت که این بار لاستیک را به داخل برگردانید.

بسیار مراقب باشید تیوب بین طوقه و لاستیک گیر نکند.

 آموزش پنچرگیری موتورسیکلت  تعویض تیوپ موتورسیکلت  اموزش تعویض لاستیک موتور  لاستیک تیوبلس موتورسیکلت  تعمیرات تخصصی موتورسیکلت  آموزش سرویس موتورسیکلت  آچار کشی موتور سیکلت  لیست قیمت انواع موتورسیکلت  تعویض لاستیک موتور  آموزش باز کردن چرخ موتور  مجله موتورسیکلت

مرحله ۱۲وقتی که لاستیک مثل قبل روی طوقه سوار شد، هوای بیشتری وارد کنید، این کار باعث بیرون آمدن بیدلاک نیز می شود. حالا می توانید مهره ی بیدلاک را هم ببندید، اما آن را سفت نکنید. مطمئن شوید که لاستیک دارای فشار هوای مناسب بوده و همه چیز به درستی انجام شده است. حالا می توانید مهره های میله شیر هوا و بیدلاک را محکم کنید. بعد از این که مهره شیر هوا را سفت کردید، مهره دوم را ببندید.

مرحله ۱۳حالا چرخ آماده ی نصب دوباره است. هنگام نصب چرخ مراقب باشید تا اسپیسر ها در جای مناسب قرار داشته باشند. مطمئن شوید زنجیر روی چرخ دنده قرار گیرد. در آخر، مطمئن شوید که دیسک ترمز داخل پد های ترمز قرار دارد.

مرحله ۱۴مهره روی محور چرخ را ببندید و اشپیل آن را قرار دهید. موتور شما آماده ی حرکت است.

 آموزش پنچرگیری موتورسیکلت  تعویض تیوپ موتورسیکلت  اموزش تعویض لاستیک موتور  لاستیک تیوبلس موتورسیکلت  تعمیرات تخصصی موتورسیکلت  آموزش سرویس موتورسیکلت  آچار کشی موتور سیکلت  لیست قیمت انواع موتورسیکلت  تعویض لاستیک موتور  آموزش باز کردن چرخ موتور  مجله موتورسیکلت

راهنمای نصب و نگهداری تایر و تیوب

شرکت ایران یاسا برای امنیت شما، اکیداً بر عدم رینگ کردن تایرهای موتورسیکلت توسط شخص خودتان تأکید می‌کند. جدا کردن و تعویض تایر بر روی رینگ‌ می‌تواند خطرناک باشد. اقدام به رینگ کردن تایر با ابزار، روش نادرست یا نامناسب و تجربه ناکافی می‌تواند منجر به ترکیدن تایر و بروز جراحات جدی و یا مرگ شود؛ بنابراین، ریسک‌های مذکور را جدی گرفته و رینگ کردن تایرها را به عهده فروشنده تایر و یا نصاب متخصص بگذارید.
بااین‌وجود، اگر خودتان تصمیم به رینگ کردن تایر گرفتید، می‌بایست توصیه‌های زیر را در نظر بگیرید:
در مواردی که به رینگ کردن تایر می‌پردازید، همیشه فاصله ایمنی خود را از تایر در حال نصب رعایت نمایید. این مورد هنگامی اهمیت بیشتری دارد که تایر در حال باد شدن باشد. چنان چه تایر به‌خوبی رینگ نشده باشد، نیروی انفجار حاصل از ترکیدن آن می‌تواند باعث بروز آسیب‌دیدگی‌های جدی یا مرگ شود.
هرگز تایر خودرو سواری را بر رینگ موتورسیکلت نصب نکنید.
موارد زیر می‌توانند باعث بروز صدمات شدید یا مرگ شوند:
• ناتوانی در انتخاب تایر و رینگ مناسب. می‌بایست تایر متناسب با ملزومات ابعادی (قطر و پهنا) رینگ باشد. برای مثال، هنگام رینگ نمودن تایرهای با قطر ۱۷ اینچ، فقط از رینگ‌های با قطر ۱۷ اینچ استفاده نمایید.
• ناتوانی در بازرسی تایر و رینگ. رینگ باید عاری از هرگونه ترک، گودی (تورفتگی)، ورقه شدن و زنگ‌زدگی باشد. همچنین، تایر باید فاقد آسیب‌دیدگی بید (طوقه)، بریدگی، شکاف و پنچری باشد.
• فشار بیش‌ازحد به محل بید. هرگز نباید برای استقرار بیدها، تایر را بیش از مقدار فشار درج‌شده بر روی دیواره تایر باد کرد. کاملاً مطمئن شوید تا پیش از تنظیم باد به میزان فشار توصیه‌شده، بیدها کاملاً در جای خود قرار گرفته باشند. در صورت که تولیدکننده رینگ توصیه کرده باشد، تایرهای «تیوبلس» را تنها بر رینگ‌های مخصوص تایرهای «تیوبلس» نصب نمایید. برخی رینگ‌ها به تیوب نیاز دارند.
در هر نوبت از تعویض تایرهای «تیوبلس» فرسوده، یک وَلو (محلی که باد وارد تایر می‌شود) جدید باید جایگزین گردد.

هرگز از مشتعل کردن مواد اشتعال‌پذیر (مانند اسپری) برای راحتی و تسهیل در رینگ کردن تایر استفاده نکنید.

سایز رینگ
استفاده از سایز رینگ مناسب برای تایرها، از اهمیت فوق‌العاده‌ای برخوردار است. مطمئن شوید تا سایز تایر متناسب با سایز مجاز درج‌شده بر روی رینگ باشد. عرض رینگ نامناسب نیز بر کیفیت و پایداری سواری تأثیرگذار خواهد بود.
مطمئن شوید که فاصله مناسبی میان تایر و نواحی گلگیر و سیستم تعلیق محور آونگی (Swingarm) موتورسیکلت/ دوچرخه وجود داشته باشد. اگر هنگام تعویض تایر خود، قصد دارید سایز آن را تغییر دهید، با افزایش سایز تایر، لازم خواهد بود به پهنای رینگ نیز افزوده شود.
http://s8.picofile.com/file/8297569084/%D9%84%D8%A7%D8%B3%D8%AA%DB%8C%DA%A9_%D9%BE%DB%8C%D8%B1%D9%84%DB%8C_%DA%A9%D8%A7%D9%88%D8%A7%D8%B2%D8%A7%DA%A9%DB%8C_%D9%86%DB%8C%D9%86%D8%AC%D8%A7.jpg
بالانس چرخ
جهت پیشگیری از لرزش و سایش زودهنگام تایر، مهم است که پیش از استفاده و پس از هر بار خارج نمودن تایر، مجموعه تایر و چرخ بالانس شوند. همچنین، رینگ را جهت یافتن هرگونه نقصی بازرسی نمایید؛ زیرا می‌تواند بر بالانس کلی تایر مؤثر باشد.
مطمئن شوید چرخ‌ها پس از هر بار که زنجیر تنظیم می‌شود یا چرخ عقب خارج می‌شود بالانس (میزان) شوند. هر چرخش نامیزان می‌تواند سایش ترد را تسریع بخشد و از میزان مسافت قابل پیمایش تایر بکاهد و همچنین بر سواری و پیچش وسیله سر پیچ‌ها تأثیر گذارد.
اجسامی مانند تایر که بدنه اِلاستیک دارند، نمی‌توانند طوری ساخته شوند که دارای شکل دایره‌ای بی‌نقص و بالانس فوق‌العاده باشند؛ بنابراین، حتماً تایر نو خود را پس از نصب بالانس نمایید. دو راه برای بالانس نمودن یک تایر وجود دارد: بالانس استاتیک (ایستایی) و بالانس دینامیک (پویا).
بالانس استاتیک را می‌توان بدون چرخاندن تایر انجام داد و میزان انحراف جرم را نسبت به صفحه مرکزی چرخ اندازه‌گیری نمود. ایران یاسا بالانس از نوع دینامیک را برای رینگ‌های با عرض بزرگ‌تر از ۲.۵ اینچ توصیه می‌نماید.
فشار/ باد تایر
همواره از اینکه هر دو تایر جلویی و عقبی به‌درستی باد شده باشند اطمینان حاصل کنید و فشار باد آن‌ها را به‌طور مداوم کنترل نمایید. فشار باد تایر، تأثیر مستقیم بر عملکرد و سایش تایرهای موتورسیکلت/ دوچرخه شما دارد.
تایر خود را همیشه به میزان توصیه‌شده توسط شرکت تولیدکننده آن (برای هر دو تایر) تنظیم باد کنید؛ زیرا این مسئله شرط مهمی برای امنیت و میزان مسافت قابل پیمایش تایر است. فشار باد سرد توصیه‌شده برای تایر شما در دفترچه راهنمای موتورسیکلت/ دوچرخه نیز وجود دارد. در برخی موتورسیکلت‌ها/ دوچرخه‌ها فشار باد توصیه‌شده برای تایر جلو و عقب متفاوت است. عدد فشار باد موجود بر دیواره‌ی تایر تنها برای حداکثر بار اعمال‌شده بر وسیله است.
سواری با تایرهای کم‌باد خطرناک است. در این صورت تایرها حرارت اضافی تولید می‌کنند که ممکن است باعث به وجود آمدن نقص و خرابی در تایر ‌شود. این امر می‌تواند باعث به وجود آمدن آسیب یا صدمات جدی یا حتی مرگ شود.
کم بادی همچنین می‌تواند باعث به وجود آمدن موارد زیر گردد.
• آسیب به تایر و درنتیجه خراب شدن آن
• اثر نامطلوب بر وسیله نقلیه شما هنگام تغییر مسیر در سرپیچ
• کاهش عمر تایر
• افزایش مصرف سوخت (انرژی)
• به وجود آمدن ترک‌های حاصل از خستگی تایر
سواری با تایرهای بسیار پرباد نیز می‌تواند خطرناک باشد؛ زیرا احتمال پارگی، پنچری یا خرابی براثر ضربه ناگهانی زیاد است و می‌تواند منجر به صدمات شخصی یا حتی مرگ گردد. هیچ‌گاه تایر را بیشتر از مقدار فشار باد قیدشده بر دیواره تایر باد نکنید. به‌منظور اطلاع از فشار باد توصیه‌شده، به دفترچه راهنمای ارائه‌شده توسط تولیدکننده مراجعه نمایید.
هرگز تایر را باد نکنید مگر اینکه تایر بر موتورسیکلت/ دوچرخه یا دستگاه رینگ کردن تایر نصب شده باشد (تایر محافظت‌شده باشد). باد کردن تایر محافظت نشده خطرناک است و در صورت ترکیدگی، می‌تواند با نیروی انفجار به هوا پرتاب شود و منجر به آسیب‌های شخصی یا حتی مرگ شود.
بازرسی باد تایر
فشار باد تایر خود را حداقل هفته‌ای یک‌بار، مخصوصاً پیش از طی مسافت‌های طولانی بازرسی نمایید. مطمئن شوید که از گیج فشارسنج دقیق استفاده می‌کنید. فشار هوای تایر خود را همیشه در زمان «سرد» بودن تایر اندازه‌گیری کنید. تایر زمانی «سرد» محسوب می‌شود که موتورسیکلت مسافتی کمتر از ۲ کیلومتر (و با سرعت متوسط) طی کرده باشد؛ در غیر این صورت، به مدت بیش از سه ساعت توقف کرده باشد (تا تایرها کاملاً سرد شوند).
اگر می‌بایست تایر خود را زمانی که گرم است باد بزنید، به میزان ۴ p.s.i. (یا ۰.۲۸ bar) به مقدار توصیه‌شده‌ی فشار باد تایر سرد بیفزایید؛ مجدداً فشار باد تایر را پس از سرد شدن آن بازرسی کنید.
هرگز باد درون تایر داغ را به‌منظور رسیدن به مقدار توصیه‌شده برای تایر سرد تخلیه نکنید. سواری معمولی باعث داغ شدن تایرها و افزایش فشار باد درون آن می‌شود. اگر هنگامی‌که تایر داغ است باد آن را کم (تخلیه) کنید، در این صورت فشار باد تایر شما می‌تواند به‌گونه‌ای خطرناک کم باشد.
اگر تایر شما فشار بادی بیش از ۲ p.s.i. یا ۰.۱۴ bar در مدت ۱ ماه تخلیه می‌کند، این مسئله می‌تواند به علت وارد آمدن صدمه به تایر، وَلو یا چرخ باشد. از نزدیک‌ترین فروشنده یا تعمیرکار تایر بخواهید تایر را بازبینی نماید.
تایرهای تیوبلس نو- وَلوهای جدید و ساقه‌ی وَلو
باید در زمان نصب تایر تیوبلس نو بر رینگ مخصوص تیوبلس موتورسیکلت خود، حتماً از یک وَلو نو استفاده کنید. ما به‌شدت به این امر تأکید داریم زیرا بدنه وَلوهای مورداستفاده در رینگ‌های تیوبلس از مواد لاستیکی تهیه شده‌اند که می‌توانند براثر مرور زمان سخت و فرسوده شوند. فرآیند فرسایش و سخت شدگی هنگامی‌که وَلو در تماس با روغن، اوزون و دیگر عناصر خطرناک قرار گیرد تسریع می‌گردد.
هنگام ترمز یا شتاب گیری، وَلو براثر نیروهای دینامیکی خم می‌شود. امکان دارد یک وَلو کهنه تحت چنین نیروهایی بشکند و منجر به افت ناگهانی باد تایر شود. در سرعت‌های بالا، نیروهای گریز از مرکز قوی بر ساقه وَلو و تنش فنر درون آن اثر می‌گذارند. ایران یاسا استفاده از وَلوهای ساق کوتاه را پیشنهاد می‌کند؛ زیرا بنا به جرم کوچک‌تر وَلوهای ساق کوتاه (در مقایسه با وَلوهای ساق بلند)، وَلو در سرعت‌های بالا بسته می‌ماند.
در کل، نیروهای گریز از مرکز بر وَلو تأثیر می‌گذارند. در سرعت‌های بالا، اثر آن‌ها مانند این است که شما انگشت خود را بر وَلو فشار دهید تا باد تایر خالی شود. فشار هوا برای بسته نگه‌داشتن وَلو کافی نیست و درپوش وَلو تنها قسمتی است که تا حدی از این کار جلوگیری می‌کند. عموماً این اتفاق در سرعت‌های بالا پیش می‌آید؛ اما یک وَلو کهنه یا ساقه وَلو کم کیفیت نیز ممکن است در سرعت‌های کمتر از ۲۰ km/h باز شود؛ بنابراین، درپوش وَلو باید همواره محکم بسته شده باشد. ایران یاسا استفاده از وَلوهای محافظ در برابر نفوذ هوا همراه با درزگیر لاستیکی را پیشنهاد می‌نماید.
تایرهای رادیال
نصب تیوب در تایرهای رادیال تنها تحت شرایط خاصی امکان‌پذیر است. شرایط استفاده از این نوع تایر را می‌توانید در دفترچه راهنمای موتورسیکلت خود بیابید. نصب تیوب در تایر تیوبلس رادیال با علامت “ZR” توصیه نمی‌شود.
تایرهای تیوبلس ایران یاسا
تایر تیوبلس نیازمند نشیمنگاه بید مخصوصی است، زیرا بیدها برای درزگیری و جلوگیری از خروج هوا باید آب‌بندی لازم را بر روی رینگ به وجود آورند.
در صورت نصب تیوب در تایرهای تیوبلس ایران یاسا، هرگز مهره قفل ساقه وَلو را پیش از قرارگیری مطلوب تایر در محل خود و باد شدن آن تا میزان فشار مناسب برای سواری، سفت نکنید. هر زمان تیوبی نصب نمودید، مطمئن شوید تیوب دچار نیشگون گرفتگی نشود و فراموش نکنید تا تیوب را آغشته به پودر تالک کنید. همواره از درپوش وَلو استفاده نمایید.
تعویض تایر فرسوده
به یاد داشته باشید که برای دستیابی به بهترین عملکرد و سواری، تطابق دقیق تایرهای عقب و جلو موردنیاز است. هنگام نصب یک تایر جلویی، سایش را در تایر عقب بررسی نمایید. یک تایر جلویی نو در ترکیب با یک تایر عقب سایش یافته می‌تواند باعث ناپایداری حرکتی شود. لطفاً به خاطر داشته باشید که بسیاری از عوامل دیگر نیز وجود دارند که می‌توانند بر سواری یک موتورسیکلت/ دوچرخه مؤثر باشند؛ این عوامل می‌توانند وزن و قد موتورسوار/ دوچرخه‌سوار، توشه نصب‌شده بر وسیله … باشند.
تیوب‌ها
می‌بایست هنگام نصب تایر نو بر رینگی که نیازمند تیوب است، حتماً از تیوب نو استفاده شود؛ زیرا امکان دارد تیوب‌های کهنه کشیده یا چین‌دار شده باشند که بنابراین آن تیوب خراب محسوب می‌شود.
علامت درج‌شده بر تیوب را برای حصول اطمینان از سایز تایر مناسب آن بررسی نمایید. از قرار دهی تیوب در تایرهای موتورسیکلت رادیال و همچنین از قرار دهی تایرهای رادیال بر رینگ‌های نیازمند به تیوب اجتناب کنید؛ مگر اینکه بلامانع بودن این مورد توسط تولیدکننده تایر ذکرشده باشد.
برای اینکه تایرهای نو شما بهترین عملکرد را داشته باشند، شرکت ایران یاسا اکیداً توصیه می‌کند که هنگام استفاده از تایرهای نو (حداقل ۲۰۰ کیلومتر اول) برای رسیدن تایر به حداکثر کارایی مانند آماده شدن سطح ترد (به‌منظور جلوگیری از سرخوردن) و قرارگیری هرچه بهتر تایر بر رینگ به‌شدت احتیاط شود.
پس از پیمایش مسافت اولیه (حداقل ۲۰۰ کیلومتر اول)، باید تایر را جهت اطمینان از قرارگیری صحیح تایر بر رینگ و تنظیم باد بازرسی نمایید. پس‌ازاین دوره اولیه، زوایای لمیدگی و نیروهای شتاب و ترمز گیری به‌تدریج افزایش خواهند یافت. این نکته را به خاطر داشته باشید که تایر زمانی بهترین عملکرد خود را دارد که به دمای عملیاتی مناسب خود رسیده باشد.
بلافاصله پس از نصب تایر نو باید از شتاب گیری ناگهانی، ترمز شدید و خمیدگی شدید سر پیچ‌ها خودداری شود. این مسئله باعث به وجود آمدن احساس بیشتر موتور/دوچرخه‌سوار با ویژگی‌های فرمان پذیری تایرهای نو می‌شود. همچنین توصیه می‌شود، بلافاصله پس از نصب تایر جدید، فرد نصب کننده مطمئن شود سطح ترد به هیچ ماده‌ای (مثلاً ماده روغنی و روان‌ساز اضافی مخصوص نصب تایر) آغشته نیست. همچنین توصیه می‌شود دور پیرامون سطح آج تایر نو، با پارچه‌ای خشک به‌خوبی تمیز شود. مطمئن شوید روی تایر برچسب باقی نمانده باشد.
آغاز به کار تایرها مشمول چند شرط است:
• تایر باید کاملاً بر روی رینگ چرخ قرار گیرد.
• اجزاء گوناگون تایر (منجید، رویه …) می‌بایست به‌خوبی در کنار یکدیگر قرار گیرند.
• تایر تا زمانی که نو است دارای سطحی صاف است و این سطح پس از طی مسافت اولیه (حداقل ۲۰۰ کیلومتر) ساییده می‌شود تا حداکثر چنگ زنی تایر حاصل گردد.
• پس از طی مسافت اولیه (حداقل ۲۰۰ کیلومتر اول)، فرد راکب موتور/دوچرخه به تایر نو عادت خواهد کرد.

رینگ‌ها

تایرهای موتورسیکلت باید تنها بر رینگ‌های موتورسیکلت نصب شوند. شرح علامت‌گذاری جدید تایرها، علامت M/C را بر روی دیواره به‌منظور شناسایی تایرهایی که تنها می‌توانند بر رینگ موتورسیکلت نصب شوند در نظر گرفته است. انتخاب عرض صحیح رینگ برای سواری و پایداری از اهمیت بالایی برخوردار است. نصب تایر بر رینگ بسیار عریض یا کم‌عرض، مقطع تایر را تغییر داده و تأثیری منفی بر عملکرد کلی تایر می‌گذارد.

عمق ترد

ایران یاسا توصیه می‌کند زمانی که عمق ترد به ۸/۰ میلی‌متر رسید، بلافاصله آن را با تایری نو تعویض نمایید. چندین نشانه بر بخش فوقانی دیواره تایر با حروف اختصاری “TWI” همراه با مثلثی کوچک در بالای آن وجود دارد که «نشان‌دهنده میزان سایش تایر» است. بهتر است تایر را پیش از رسیدن عمق ترد به مثلث موجود با تایری نو تعویض نمایید.

تعمیر تایر
تایرهای تیوبلس: درصورتی‌که مجاز به تعمیر تایر هستید، توصیه می‌کنیم تنها پنچری‌های کوچکی که محدود به ناحیه ترد هستند را توسط پلاگ (با سر قارچ مانند) رفع نمایید. تایرهای تیوبلس تعمیری هیچ‌گاه نباید همراه با تیوب استفاده شوند. تنها تعمیرکار مسئول خدمات تعمیری خواهد بود که به مصرف‌کننده ارائه می‌نماید.

تایرهای تیوب دار: تعمیر تیوب مجاز نیست. درون تایرهای تیوب داری که پنچر شده‌اند می‌بایست تیوب نو قرار گیرد؛ علاوه بر جایگزینی تیوب معیوب با تیوب نو، تایر و رینگ نیز باید توسط فرد متخصصی بازرسی شود. پنچری تایر باید توسط فرد متخصص به‌گونه‌ای رفع شود که مانع از ورود رطوبت به درون بدنه تایر گردد. تنها تعمیرکار در قبال مصرف‌کننده مسئول تعمیر و بازرسی تایر تعمیر شده خواهد بود.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.