دیتر زتچه: حذف پیشرانه‌ های دیزلی بنز تصمیم کاملا نسنجیده ای خواهد بود

0

دیتر زتچه : حذف پیشرانه‌ های دیزلی بنز تصمیم کاملا نسنجیده ای خواهد بود

 

نتیجه تصویری برای دیتر زتچه

مدیر عامل مرسدس بنز معتقد است که پیشرانه‌های دیزلی تا سالیان بسیار می‌توانند استفاده شوند و کنار گذاشتن آنها یک تصمیم کاملا نسنجیده است.

پس از انتشار گسترده‌ی خبرهای پیرامون رسوایی فولکس واگن در زمینه‌ی تخلف‌های مرتبط با بحث آلایندگی در پیشرانه‌های دیزلی، به نظر می‌رسید که نام دیزل اندکی محبوبیت خود را از دست داده و به نوعی از اعتبار آن کاسته شده باشد. ولی سران کمپانی مرسدس بنز بر خلاف نظر برخی دیگر، باور دارند که پیشرانه‌های دیزل تا سالیان سال می‌توانند به خوبی مورد استفاده قرار بگیرند.

مدیر عامل مرسدس بنز: حذف پیشرانه‌ های دیزل تصمیم کاملا نسنجیده ای خواهد بود

مدیر عامل کمپانی مرسدس بنز دیتر زتچه (Dieter Zetsche) معتقد است که حذف خودروهای دیزلی از چرخه‌ی تولید تنها به خاطر فضای ایجاد شده پس از رسوایی‌های حوزه‌ی آلایندگی کاری مطلقا نسنجیده و احمقانه خواهد بود. او بیان کرده است:

همانطوری که ما با پیشرانه‌های دیزلی جدید خود نیز نشان داده‌ایم، این پیشرانه‌ها واقعا می‌توانند به اندازه‌ی پیشرانه‌های بنزینی پاک و دارای آلایندگی کمی باشند. این کار را می‌توان با اعمال برخی بهبودهای داخلی انجام داد. ما در روند فعلی، ما به آلایندگی‌هایی تا ۱۵ درصد کمتر از آلایندگی‌های دی‌اکسید کربنی متدوال رسیده‌ایم.

نتیجه تصویری برای پیشرانه دیزلی بنز

این پیشرانه‌ها همچنان به صورت یک مسئله‌ی کلیدی و قابل اعتنا مطرح هستند، حتی اگر در این لحظات که همه اغلب در حال ابراز نگرانی در مورد NOx باشند. در واقع ما شاهد ایجاد نوعی از مواضع عاطفی، سیاسی و غیر منطقی در مقابل پیشرانه‌های دیزل هستیم. اما زمانی که شما به واقعیت‌ها و پتانسیل‌های موجود در فناوری یاد شده دقت کنید، به این نتیجه خواهید رسید که چشم‌پوشی از چنین پتانسیل عظیمی که پیشرانه‌های دیزل برای ارایه دارند، واقعا کار نسنجیده‌ای است.

نتیجه تصویری برای پیشرانه دیزلی بنز

زتچه از سویی نیز اشاره کرد که پس از واقعه‌ی رسوایی پیشرانه‌های دیزلی فولکس واگن (Dieselgate) به هیچ عنوان در میزان درخواست‌های خریداران برای پیشرانههای دیزلی برند‌های اصیل شاهد کاهش نبوده‌ایم. وی که به نظر می‌رسید با آسودگی خاطر از این موضوع سخن می‌گوید، در این باره اظهار کرد:

صرف نظر از سیاستمداران و رسانه‌ها، مشتری‌ها در بازار به خوبی ارتباط خود را حفظ کرده‌اند و هیچ کدام از کمپانی‌های مرسدس بنز یا بی‌ام‌و نیز گزارشی از ایجاد یک تغییر قابل توجه در میزان خرید یا تقاضای خودروهای دیزلی خود در اروپا طی یک سال اخیر ارایه نداده‌اند. ما به این باور رسیده‌ایم که همچنان باید به ارایه‌ی گزینه‌ی دیزل نیز در روندهای پیش رو ادامه دهیم و این امر می‌تواند هم برای منفعت و رفاه حال مشتریان و هم از نظر زیست‌محیطی مطلوب باشد.

وقتی از زتچه سوال شد که بنا به پیش‌بینی وی پیشرانه‌های دیزل تا چه مدتی در میدان رقابت باقی خواهند ماند، در پاسخ بیان کرد که این خودروها دقیقا به اندازه‌ی پیشرانه‌های بنزینی می‌توانند در خودروهای آینده مورد استفاده باشند.

 

نتیجه تصویری برای دیتر زتچه

زتچه همچنین تایید کرد که با وجود استقبال گرمی که از طرح مفهومی آینده‌نگرانه‌ی مرسدس و مایباخ Vision Mercedes-Maybach 6، در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای مایباخ در راستای تولید خودروهای مستقل با این نام وجود ندارد. این شیوه از تولید را بیشتر می‌توان در برند زیرمجموعه‌‌ایِ خواهر مایباخ (AMG) دید. وی در این باره توضیح داد:

ما پیش از این چنین مسیری را تجربه کرده‌ایم و به این نتیجه رسیده‌ایم که شمار فروش مایباخ‌های مستقل کاملا محدود است. روش قطعی موفقیت در این زمینه به این صورت بوده که در اهداف این زیربرند خود بازنگری کنیم و یکپارچگی آن را به عنوان یک زیربرند با برند مادر مرسدس بنز افزایش داده و در عین حال نیز فاکتور متفاوت بودن را در محصولات تولید شده تحت این نام تجاری حفظ کنیم.

زتچه همچنین به عنوان گواهی بر مدعای خود، اعلام کرد که دو سال پس از معرفی این نام تجاری با اهداف جدیدش، مرسدس بنز هنوز ماهانه حدود ۵۰۰ مایباخ را تنها در چین به فروش می‌رساند و هر یک از آنها نیز با قیمت‌های ویژه و بالاتر از حد معمول به فروش می‌رسند که چنین اتفاقی برای محصولات مایباخ پیش از این سابقه نداشت.

نتیجه تصویری برای پیشرانه دیزلی بنز

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.