تصاویری از بهترین خودرو‌های نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

0

بهترین خودرو‌های نمایشگاه پاریس ۲۰۱۶

بهترین خودرو‌های نمایشگاه پاریس 2016

با ۱۳ مورد از بهترین خودرو‌های معرفی شده در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ آشنا شوید.

با پایان نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶، همانند روند هر سال، اطلاعات زیادی پیرامون این نمایشگاه وارد فضای مجازی و اینترنت شده است. در این مقاله به ۱۳ مورد از بهترین خودرو‌های معرفی شده در نمایشگاه امسال پرداخته خواهد شد.

رنو ترزور Trezor

paris motor show

بی شک ترزور یک خودروی فوق‌العاده در کلاس گرند تور است که شباهت بسیار زیادی به رقیب جوان خود، مرسدس میباخ ۶ دارد. رنو با ارائه‌ی این خودرو، جسارت زیادی به خرج داده، و سنگ تمام گذاشته است. یکی از جالب‌ترین قابلیت‌های ترزور، مدل باز شدن درب‌های آن است. در واقع این خودرو دربی ندارد! یک کاپوت از نوع Clamshaft به صورت یکپارچه با درب‌های جلو تعبیه شده، که کاملا به بالا می‌رود، و نمای جالی ایجاد می‌کند.

فراری ۴۸۸ اسپایدر “جواهر سبز”

paris motor show

رنگ سبز، رنگ شادابی و طبیعت است. ولی اگر به شما گفته می‌شد که خودرویی با رنگ سبز، رینگ‌های طلایی، نمای داخلی مشکی، و یک صندلی به رنگ قرمز برای راننده در نظر بگیرید، قطعا احساس فاجعه به شما دست می‌داد. کمی صبر کنید، فراری ۴۸۸ اسپایدر “جواهر سبز” ممکن است نظر شما را تغییر دهد، این خودرو با یکی از ۷۰ رنگ نمادینی که فراری برای ۳۵۰ خودروی خاص مخصوص تولد ۷۰ سالگی خود در نظر گرفته، رنگ‌آمیزی شده است. البته جواهر سبز، با کمی گشت و گذار در تاریخچه‌ی این کمپانی، یادآورِ خودروی ۳۶۵ P2، که توسط راننده‌ی بریتانیایی، دیوید پیپر، در سالهای ۱۹۶۵ و ۱۹۶۶ رانده شد، خواهد بود.

GLM G4

paris motor show

در دنیای امروز دیگر همه چیز به صورت تدریجی به دست نمی‌آید، مصداق بارز این موضوع، موفقیت‌های اخیر تعدادی از برندهای چینی است. یکی از خاص‌ترین خودروهای ارائه شده در نمایشگاه خودروی پاریس ۲۰۱۶ که پختگی و کمال سازنده‌ی نوپای خود را القا می‌کرد، GLM G4 بود.

مدتی قبل از رونمایی GLM G4 و با وجود پارچه‌ای بر روی این محصول، بسیاری در اطراف غرفه‌ی GLM، در انتظار رونمایی از خودروی یاد شده بودند. بسیاری از مردم انتظار یک کپی از لامبورگینی هوراکان را داشتند. البته این گمانه‌زنی با توجه به ابعاد بسیار نزدیک این دو خودرو، چندان هم بی‌ربط نبود. با رونمایی از این محصول، در کنار تعجب حضار، شما یک خودروی چهار درب الکتریکی، با برند ژاپنی می‌دیدید! خودرویی که به شدت یادآور اسپادای قدیمی لامبورگینی است. این خودرو با دو پیشرانه‌ی الکتریکی خود ظرف مدت ۳.۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می‌رسد و حداکثر سرعت آن ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت است. طبق اعلام شرکت سازنده، GLM G4   با یک بار شارژ، قادر به طی کردن مسافتی به طول ۴۲۰ کیلومتر است.

هوندا سیویک تایپ R

paris motor show

هوندا سیویک تایپ R، برای عاشقان هاچبک‌های سریع، نامی قدیمی و آشنا است. کمپانی هوندا به شدت به این مدل اعتقاد دارد، و پی در پی آن را بروزرسانی می‌کند. یکی از اصلی‌ترین نسخه‌های ارتقا یافته، قرار است سال دیگر و در فصل بهار به عنوان مدل ۲۰۱۸ به بازار عرضه شود. هوندا با ارائه‌ی یک نمونه‌ی اولیه از این خودرو، همه‌ی علاقه‌مندانش را شگفت زده کرد. گرچه این مدل هنوز نهایی نیست و قدرت آن اعلام نشده است، ولی ظاهر آن با باله‌ی عقب، اگزوزهای سه‌گانه، ترمزها و اسپلیتر جدید، امیدهای زیادی را نسبت به خود ایجاد کرده است، در هر صورت باید منتظر نسخه‌ی اصلی ماند.

طرح مفهومی سیتروئن CXPERIENCE

paris motor show

قطعاً یکی از نکات جذاب نمایشگاه خودروی پاریس امسال، غرفه‌ی سیتروئن و خودروی CXPERIENCE این شرکت بود. این خودرو واقعاً ظاهری جذاب و مدرن دارد، و در عین حال در بعضی از اجزا، به مدل CX قدیمی شبیه است. درب‌های این خودرو که معکوسِ هم باز می‌شوند، نمایی جالب از کابینی به رنگ توپ تنیس ایجاد می‌کنند. این مدل قرار نیست تولید شود، ولی ممکن است در مدل‌های معروف‌تر مانند C5 از اجزای آن استفاده شود.

طرح مفهومی فولکس واگن I.D

paris motor show

فولکس واگن به شدت در تلاش است تا از بند موتورهای دیزل خلاص شده و به تولید خودروهای الکتریکی بپردازد. آخرین تلاش این کمپانی در راستای این هدف، طرح مفهومی I.D است. ما انتظار یک خودروی فوق‌العاده و پخته را از آن نداریم، ولی می‌تواند یک منظر زیبا را از آن چه فولکس واگن برای سال ۲۰۲۰ با عنوان EV در سر می‌پروراند، به ما ارائه کند.

این طرح یک خودروی الکتریکی دیفرانسیل عقب است، که محدوده‌ی حرکتی ۶۰۰ کیلومتری را با یک بار شارژ طی می‌کند. باتری‌های بزرگ این خودرو در کف آن قرار گرفته است، با این حال کابین I.D به طرز عجیبی بزرگ است. چشم‌اندازی که این خودرو ارائه می‌کند، یک خودروی مقرون به صرفه، جادار و با دیفرانسیل عقب است که طبیعتی جذاب برای رانندگی دارد.

مرسدس بنز Generation EQ

paris motor show

چشم‌ و هم‌چشمی بین کمپانی‌های خودروسازی آلمانی از قدیم شهرت داشته است. یکی از این چشم و هم‌چشمی‌ها، داشتن یک زیرمجموعه‌ برای خودروهای الکتریکی است. بنز قصد دارد تا ۱۰ خودرو را در این زیرمجموعه وارد کند. یکی از آن‌ها خودروی شاسی بلندی موسوم به Generation EQ است که تقریباً در ابعاد یک GLC است. محدوده‌ی حرکتی این خودرو با یک بار شارژ ۴۸۰ کیلومتر است و برای سال ۲۰۱۸ در اروپا و ۲۰۱۹ در آمریکا آماده‌ی سفارش خواهد بود. این خودرو از درون و بیرون طراحی لوکس و آرامی دارد.

هیوندای RN30

paris motor show

مطمئن باشید که هوندا، تویوتا، رنو و حتی فورد از داشتن رقیبی مانند هیوندای RN30، خواهند ترسید! یک هاچ‌بک قدرتمند و نوآورانه. این خودرو حرکتی قوی از جانب هیوندای در جهت توسعه‌ی برند N (خودروهای قدرتی این کمپانی) است. RN30 از سال آینده و به عنوان یک رقیب قوی وارد بازار خواهد شد.

طرح مفهومی بی ام و X2

paris motor show

بالاخره بی‌ام‌و با خودروی X2 تصمیم به تغییر روند طراحی چند وقت اخیرش گرفت، نوعی از طراحی که در خودروهای شاسی بلند، با اضافه و حذف کردن خطوط مختلف، به خصوص در سقف آنها، در پیش گرفته بود. شاسی بلند جدید X2 در عین شباهتی که به برادران خود دارد، با آنها متفاوت است. خودروی X2 که شاسی بلندی جمع و جور است، پلتفرم دیفرانسیل جلوی X1 را به ارث برده است. در نمونه‌ی تولیدی، لاستیک‌های کوچک‌تر و سقف بلندتری شاهد خواهیم بود، ولی طراحی کلی آن از همین خودرو پیروی خواهد کرد.

فراری لافراری آپرتا

paris motor show

همیشه ابر خودروها بخش جذابی از نمایشگاه‌ها را تشکیل داده‌اند و لافراری آپرتا از این قاعده مستثنی نیست. این خودرو با تغییرات ظاهری و فنی، با قدرت ۹۵۰ اسب بخار، سقف جمع شونده و درب‌های پروانه‌ای، یکی از جذاب‌ترین خودروهای نمایشگاه امسال بود.

لندرور دیسکاوری

paris motor show

لندرور دیسکاوری نسبت به برادرش، لندرور دیسکاوری اسپرت، بسیار بزرگ‌تر و جذاب‌تر است. بدنه‌ی آلومینیومی آن، دربرگیرنده‌ی سه ردیف صندلی است که فضای زیادی برای پا دارند. تاکید این خودرو بر آفرود بسیار زیاد است.

مرسدس AMG GT R

paris motor show

مرسدس AMG GT R با رنگی فوق‌العاده جذاب که مخصوص خود مرسدس بنز بوده و با نام جهنم سبز شناخته می‌شود، رنگ‌آمیزی شده است. پیشرانه‌ی ۴ لیتری ۸ سیلندر و توربوی این خودرو، ۷۴ اسب بخار قدرت بیشتری نسبت به AMG GT S تولید می‌کند. سیستم تعلیق این خودرو که توسط AMG تیون شده از نوع Coil Over است و در اکثر اجزای آن از فیبر کربن استفاده شده است. این خودرو در سال ۲۰۱۷ آماده‌ی عرضه به بازار خواهد بود.

آئود A5/S5 اسپرت بک

paris motor show

در حال حاضر آئودی با مدل RS3 برنامه‌های زیادی برای بازار آمریکا دارد، اما در لحظات آخر مشخص شد که برنامه‌های این خودروساز به همین‌جا ختم نمی‌شود. نمونه‌ی جدید سری ۵ این کمپانی آماده‌ی عرضه کنار برادر کوچک‌تر خود است. این خودرو از نزدیک بسیار زیباتر از تصاویرش است. به تازگی آئودی جعبه دنده‌ای دستی را به A4 باز گردانده و در صورت مجهز کردن A5/S5 به چنین قابلیتی، موفقیت زیادی نصیب این خودروساز آلمانی خواهد شد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.