اولین کامیون تمام برقی و خودران + عکس و مشخصات

0

کامیون برقی مخصوص حمل چوب شرکت سوئدی اینراید مجهز به فناوری خودران سطح ۴ رونمایی شد.

جشنواره‌ی سرعت گودوود، هر سال مجموعه‌ای از متنوع‌ترین خودروهای جهان را گرد هم می‌آورد تا هزاران علاقه‌مند به دنیای خودرو برای شرکت در این مراسم، اقدام کنند. امسال، مصادف با سالگرد ۲۵ سالگی اولین برگزاری جشنواره‌ی سرعت گودوود در سال ۱۹۹۳ بود؛ در طول این ۲۵ سال، گودوود اهمیت خود را در صنعت خودروسازی تثبیت کرده است. خودروسازان معمولاً با قدرتمندترین سوپراسپرت‌ها و لوکس‌ترین خودروهای خود در گودوود حاضر می‌شوند، اما این فقط بخشی از صدها مدل متنوع در زمین‌های سرسبز گودوود است. یکی از شرکت‌های متفاوت امسال، برند سوئدی اینراید (EINRIDE)، با جدیدترین محصول خود به بریتانیا آمده بود. این شرکت که در سال ۲۰۱۶ بنیان‌ گذاشته شده است، در حوزه‌ی خودروهای خودران فعالیت می‌کند. T/Log جدیدترین محصول اینراید، یک کامیون تمام برقی و خودران مخصوص حمل چوب است. T/Log با داشتن قابلیت‌های قابل توجه حرکت در مسیرهای آف‌رود، کامیونی قدرتمند برای حمل چوب در جاده‌های جنگلی است.

کامیون خودران ساخت کامیون برقی مشخصات کامیون برقی ولوو مشخصات کامیون الکتریکی دنیای کامیون انواع ماشین سنگین اخبار تکنولوژی قیمت کامیون برقی ثور کامیون بدون راننده

رابرت فلک، مدیرعامل اینراید در جریان رونمایی اولین کامیون تمام برقی و خودران حمل چوب دنیا گفت:

ما در اینراید با هدف پیشتازی در تغییر حمل و نقل فعلی به سیستم‌‌ پاک و تجدید پذیر،  همواره در حال نوآوری در فناوری  خودران و خودروهای تمام برقی هستیم. T/Log می‌تواند در محیط‌های سرسخت به‌راحتی دوام بیاورد. ما در این حوزه تازه‌وارد هستیم، اما از طرفی پتانسیل خودروهای برقی در این زمینه قابل توجه است.

بر اساس اطلاعات رسمی منتشر شده، T/Log به‌لطف پلتفرم خودران انویدیا، از فناوری خودران سطح ۴ بهره می‌برد. این کامیون به کابین راننده مجهز نیست اما باوجود فناوری کنترل ریموت فانتوم اوتو، قابلیت کنترل از راه دور حتی با فاصله‌ی چند صد کیلومتر را دارد. در فناوری کنترل از راه دور فانتوم اوتو (Phantom Auto)، می‌توان با ارتباط ۴G خودرو را کنترل کرد که پتانسیل فراوانی در حوزه‌های مختلف مانند حمل چوب و خودروهای معدن دارد. T/Log با ابعاد ۲۵۵۲ متر عرض، ۳۵۶۳ متر ارتفاع و ۷۳۳۸ متر طول به باتری ۳۰۰ کیلووات ساعتی با شعاع حرکتی ۱۹۳ کیلومتر در یک‌بار شارژ مجهز بوده و ظرفیت کامل بارگیری آن ۱۶ تن است.

EINRIDE T/Log

به‌دلیل نبود کابین راننده، T/Log ابعاد بزرگی ندارد و درواقع فضای بار بیشتری در اختیار می‌گذارد؛ همین مورد در هزینه‌های تولید نیز تأثیر قابل توجهی گذاشته است. علاوه بر این نبود سیستم تهویه مطبوع یا سیستم‌های مختلف رفاهی و کمک‌راننده، به‌معنی مصرف بهینه‌ی انرژی و حرکت مطلق با استفاده از باتری‌ها حتی در محیط‌های ناهموار است. کامیون حمل چوب اینراید به نرم‌افزار راهیابی پیشرفته نیز تجهیز شده است. این نرم‌افزار داده‌های وضعیت زنده‌ی جاده‌ها و ترافیک را به T/Log گزارش می‌دهد و مسیر انتخابی باتوجه به وضعیت ترافیکی جاده‌ها تغییر می‌کند. ناوگان T/Log با استفاده از این نرم‌افزار راهیابی می‌شوند، زمان تخلیه‌بار، وضعیت باتری و مصرف انرژی تنظیم می‌شود تا بهینه‌ترین شرایط حمل و نقل وجود داشته باشد.

کابین راننده عاملی در هزینه‌های بالای ساخت کامیون است که در نهایت قیمت نهایی را هم بالا می‌برد. با حذف این بخش و جایگزین کردن راننده با یک اپراتور برای کنترل از راه دور و بررسی وضعیت چند کامیون همزمان، هزینه‌ها بسیار پایین‌تر خواهد آمد. علاوه بر این باوجود قابلیت کنترل از راه دور، همانطور که در معدن‌کاوی مشاهده شده است، محیط کار بهتری برای کارکنان وجود خواهد داشت.

EINRIDE T/Log

ویژگی دیگر T/Log عدم تولید گازهای گلخانه‌ای و آلاینده است که در برابر کامیون‌های دیزل، یک مدل پاک و دوست‌دار محیط زیست محسوب می‌شود. به‌لطف وجود دوربین‌ها، رادارها و لیدارها T/Log در زاویه‌ی ۳۶۰ درجه به محیط پیرامون خود آگاهی دارد که بنابراین وجود نقطه‌ی کور در این کامیون خودران، معنی ندارد. این مورد ایمنی بیشتری به‌همراه دارد و در مقایسه با رانندگان و هدایت کامیون در مسیرهای سخت، شرایط کاملاً متفاوت است.

فلک در پایان مراسم رونمایی اضافه کرد:

خودروهای سنگین بخش قابل توجهی از آلایندگی جهانی را تشکیل می‌دهند. این مورد را به مرگ سالانه‌ی هزاران نفر با آلودگی NOX اضافه کنید، تا استفاده از انرژی‌های پاک و جایگزین ضروری‌تر از همیشه باشد. T/Log با جایگزین کردن برق به‌جای دیزل، تمام این آلایندگی‌ها را از بین می‌برد؛ فناوری برای همین دستاوردها پیشرفت کرده است؛ این کار شدنی هست، پس باید انجام بپذیرد.

EINRIDE T/Log

مسلماً T/Log با هدف دور کردن انسان‎ها از محیط‌های کاری خطرناک، نسل جدیدی از خودروهای صنعتی و تجاری را معرفی می‌کند. شاید برخی افراد در اولین واکنش نگران بی‌کاری و از دست دادن شغل باشند، اما هنوز هم در شرایط زیادی به اپراتور انسانی نیاز است. حتی اگر در این بخش کاملاً کارها ماشینی انجام شود، حداقل فرصت کار کردن در محیط‌ها و شرایط کاری مناسب‌تر با مسئولیت‌های پیچیده‌تر و مهم‌تر برای افراد بیشتر فراهم می‌شود. مقامات اینراید امیدوار هستند که T/Log تا سال ۲۰۲۰ به جاده‌ها برسد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.