رونمایی از روهام ،محصول جدید سایپا در شیراز + عکس و مشخصات

0

نمایشگاه خودرو شیراز در حالی آغاز بکار کرد که سایپا از جدیترین محصول خود با نام “رهام”رونمایی این کرد. اگر به خاطر داشته باشید حدود چند ماه پیش تصاویر این خودرو که با پوشش استتار مخفی شده بود در مرکز تحقیقات رنو و نیسان منتشر شده بود. سایپا در آن زمان نسبت به تصاویر این خودرو ملی جدید واکنشی نشان نداد تا امروز  از رهام بعنوان افتخار این شرکت رونمایی کند.

 قیمت خودرو رهام  مشخصات خودرو رهام  معرفی خودرو  اخبار سایپا  محصولات جدید سایپا  مشخصات خودروی ملی  مشخصات فنی رهام  نمایشگاه خودرو شیراز  معایب و مزایای رهام  saipa roham  saipa sp100  مجله خودروسدان جمع جور سایپا دارای طراحی ایرانی بوده و برای توسعه آن از کمپانی های مشهور جهان استفاده شده است. برای مثال در ساخت نمونه توربوشارژر آن کمپانی AVL اتریش و برای جعبه دنده اتوماتیک این خودرو از کمپانی هیوندای پاورتک بعنوان یکی از بزرگترین تولید کنندگان گیربکس استفاده شده است.همچنین سایپا اعلام کرده است این خودرو بدلیل استفاده از شاسی منوکوک از ایمنی بالایی برخودار است و می تواند استانداراد های Euro NCAP را پاس نماید.

رهام در حال حاضر با پیشرانه ۱۶۵۰ سی سی با بیشنه قدرت ۱۱۴ اسب بخاری بهره می برد که به تازگی در خانواده برلیانس H300 جایگزین پیشرانه ۱.۵ لیتری شده بود.البته احتمال داده می شود در آینده این محصول ملی سایپا از پیشرانه ۱٫۲ لیتری توربو سه سیلندر ۱۳۰ تا ۱۶۰ اسب بخار کمپانی AVL اتریش باشد.که در این صورت رهام خودرویی قابل ملاحظه ای محسوب می گردد.در خصوص جعبه دنده این خودرو نظرات مختلفی وجود دارد .ظاهرا این خودرو فعلا با جعبه دنده ۴ سرعته برلیانس ساخته پاورتک هیوندای عرضه می گردد اما طبق اطلاعات دیگر رهام قابلیت استفاده از جعبه دنده ۵ سرعته دستی و ۶ سرعته اتوماتیک را نیز دارد.

رهام سایپادر بخش امکانات رفاهی نسخه فول رهام به امکاناتی از قبیل فرمان کمکی برقی،دی لایت،استارت دکمه ای،کنترل سیستم صوتی از روی فرمان،بلوتوث روی فرمان،سانروف،تریم داخلی چرم مصنوعی،ترمزهای ABS و EBD،سیستم کنترل پایداری الکتریکی و کنترل هرزگردی TCS و ESP،کروزکنترل،کروزکنترل هوشمند (با توجه به تصاویر زیر)،سیستم تهویه اتوماتیک
مانیتور،سنسور پارک و دروبین عقب،آینه تاشو برقی،دو کیسه هوا ( به احتمال زیاد در آینده کیسه های هوای جانبی و پرده ای اضافه می شود )،تنظیم ارتفاع چراغ،کامپیوتر سفر،و غیره،مجهز خواهد بود.یکی از مهمترین ویژگی رهام استفاده از مگا پلت فرم بومی SP100 است که با هزینه و زمان زیاد توسط سایپا و شرکی خارجیش می باشد. این مگا پلت فرم به سایپا این اجازه را خواهد داد که بتواند چندین و چند محصول متعدد در سگمنت های مختلف را به معرض ظهور برساند. در نتیجه باید از همین امروز تا چندین دهه دیگر منتظر باشیم تا سایپا از این پلت فرم دست استفاده کند و به این سادگی ها از ن دست نخواهد کشید.

رهام سایپادر هنگام رونمایی قیمت رهام اعلام نشد اما مدیران سایپا اعلام کردند این خودرو دارای قیمت رقابتی خواهد بود.اما باید به یاد داشته باشیم که نباید به این زودی ها منتظر عرضه این خودرو باشیم چرا هنوز مقدمات تولید انبوه رهام آماده نشده و در خوش بیبنانه ترین حالت این خودرو از اواسط سال آینده بدست مشتریان خواهد رسید.رهام نامی فارسی است که در فرهنگ لغت دهخدا  به معنای پرنده آزاد و رها می‌باشد و استایل مدل سدان  به عنوان اولین خودروی تولید شده از این پلتفرم با الهام از شاهین ایرانی طراحی شده است . رهام با استفاده از موتور ۱۶۵۰ سی سی ۱۶ سوپاپه با تکنولوژی VVT، گیربکس اتوماتیک  ۶ سرعته ، دارا بودن ۶ کیسه هوا و و طراحی بدنه با استفاده از فولادهای با استحکام بالا ، به زودی به بازار عرضه خواهد شد تا رقابت را در بازار خودروهای هم کلاس خود دو چندان نماید.

رهام بعنوان خودروی ملی سایپا رونمایی شد+مشخصات فنی Saipa Roham
رهام بعنوان خودروی ملی سایپا رونمایی شد+مشخصات فنی رهام بعنوان خودروی ملی سایپا رونمایی شد+مشخصات فنی

مشخصات کلی

تیپ Base1 Standard Lux Super Lux
نوع کلاس خودرو سدان
تعداد دربهای خودرو ۴
ظرفیت سرنشین ۵
طول ۴۴۶۰ (میلی متر)
عرض ۱۷۶۸ (میلی متر)
ارتفاع ۱۵۰۱ (میلی متر)
فاصله دو محور عقب و جلو ۲۶۵۰ (میلی متر)
وزن(kg) ۱۲۶۰ ۱۳۲۰ ۱۳۳۰
ظرفیت صندوق عقب (لیتر) ۴۲۰
رینگ ۱۵ اینچ ۱۶ اینچ
تایر ۱۸۵/۶۵ R۱۵ ۲۰۵/۵۰ R۱۶

تیپ Base1 Standard Lux Super Lux
نوع موتور BM۱۶
حجم موتور cc ۱۶۵۰ – ۱۶ سوپاپ با تکنولوژی VVT
حداکثر قدرت hp ۱۱۳
حداکثر گشتاور Nm ۱۵۴
حداکثر سرعت (km/hr) ۱۹۰ ۱۸۵
نوع گیربکس دستی اتوماتیک
ظرفیت باک (لیتر) ۴۷
استاندارد آلایندگی یورو ۵
سیستم تعلیق جلو مک فرسون
سیستم تعلیق عقب سیستم تعلیق عقب با میله پیچشی + ترمزهای دیسکی جلو و عقب
 
تجهیزات ایمنی و رفاهی
گیربکس اتوماتیک ۶ سرعته
سیستم تهویه مطبوع خودرو در مدل های دستی و اتوماتیک
صندلی با تنظیم کننده ارتفاع و کورس
کمربندهای ایمنی با سیستم پیش کشنده
دارای ۶ ایربگ جهت تامین ایمنی سرنشینان( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
مجهز به ایربگ راننده دو مرحله ای
مجهز به ایربگ پرده ای ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
مجهز به ایربگ جانبی روی صندلی( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
استفاده از فولادهای استحکام بالا و ایمنی Euro NCAP ۳ star
مجهز به آینه های جانبی با قابلیت باز و بسته شدن اتوماتیک( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
مجهز به هشداردهنده نزدیک شدن مانع روی آینه ها( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
سنسور پارک
چراغ های جلو با سیستم چراغ روز روشن
مجهز به سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو
ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ
استارت دکمه ای
مالتی مدیای ۷ اینچ و ۱۰ اینچ اندروید( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
سان روف( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
روف رک( مدل کراس)
سقف دو رنگ( مدل کراس)
صندلی چرمی ( مدل سوپر لوکس)
تنظیم صندلی برقی ( مدل سوپر لوکس)
مجهز به سیستم کروز کنترل ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
سیستم فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت
مجهز به سیستم پایش فشار باد لاستیک
مجهز به سیستم کمک کننده به استارت خودرو در سربالایی ( در مدل کراس)
مجهز به سیستم  ABS ( در مدل های پایه)
مجهز به سیستم ESC
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.