میتسوبیشی از خودرو مفهومی GT-PHEV رونمایی کرد+تصاویر

0

میتسوبیشی از خودرو مفهومی GT-PHEV رونمایی کرد+تصاویر

میتسوبیشی از خودرو مفهومی GT-PHEV رونمایی کرد

میتسوبیشی خودروی مفهومی GT-PHEV را معرفی کرد که از نسل جدید سیستم هیبریدی این کمپانی بهره می‌برد.

میتسوبیشی باز هم طبق عادت گذشته خود با چندین خودرو مفهومی وارد نمایشگاه خودرو پاریس ۲۰۱۶ شده است این در حالی است که تعداد خودروهایی که به تولید می‌رسند بسیار محدود است. این رویه اصلا برای طرفداران این کمپانی خوشایند نخواهد بود. این بار کمپانی میتسوبیشی از یک SUV مفهومی رونمایی کرده است که نسل بعدی خودروهای هیبریدی در این کلاس را به نمایش می‌گذارد.

خودرو مفهومی جدید کمپانی میتسوبیشی که Ground Tourer-PHEV (GT-PHEV) نام دارد در Paris Motor Show 2016 در معرض دید بازدیدکنندگان قرار گرفت. این خودرو از نسل جدید سیستم هیبریدی Mitsubishi بهره می‌برد که با ترکیب باتری‌هایی با ظرفیت بالا، مجموعه سه تایی از پیشرانه‌های الکتریکی و یک پیشرانه احتراق داخلی، به طور ویژه برای کاربردهای هیبریدی طراحی شده است.

میتسوبیشی-GT-PHEV

یکی از این پیشرانه‌های الکتریکی در قسمت جلویی خودرو قرار گرفته است و با کمک موتور احتراقی، نیروی لازم را برای به حرکت درآوردن چرخ‌های جلو تامین می‌کند. دو پیشرانه الکتریکی دیگر نیز در قسمت انتهایی خودرو قرار گرفته است و چرخ‌های عقب  را به حرکت درمی‌آورند. در مجموع با همکاری تمامی این پایگاه‌های تولید توان، یک سیستم دائمی انتقال قدرت چهار چرخ متحرک هیبریدی به وجود خواهد آمد. مجموعه‌ای مشابه به این سیستم ظاهرا در خودرو میتسوبیشی Outlander PHEV به کار گرفته شده است، هرچند که در این خودرو از یک پیشرانه الکتریکی در قسمت انتهایی خودرو استفاده می‌شود.

میتسوبیشی-GT-PHEV

در حالت کاملا الکتریکی، بدون استفاده از پیشرانه بنزینی، میتسوبیشی طی مسافت ۱۲۰ کیلومتر را برای خودرو GT-PHEV تخمین می‌زند. باتری به کار گرفته شده در این خودرو دارای ظرفیت ۲۵ کیلووات ساعت است. همچنین این مسافت با باک پر تا ۱۰ برابر برای این خودرو افزایش خواهد یافت. نکته حائز اهمیت در این میان سیستم کنترلی یکپارچه‌ای است که هر چهار پیشرانه را به منظور بهبود پایداری و تامین گشتاور مورد نیاز، زیر نظر دارد.

میتسوبیشی-GT-PHEV

اگرچه کمپانی میتسوبیشی خودرو Ground Tourer-PHEV را یک SUV گران قیمت و بالا رده که برای مسافت‌های طولانی طراحی شده است، معرفی می‌کند، اما این خودروساز حرفی از تولید این خودرو به میان نیاورده است. به نظر می‌رسد با این تفاسیر، امکان استفاده از این طرح  در نسل بعدی Outlander و یا با احتمال ضعیف‌تر در Montero ( که با نام پاجرو در برخی بازارها شناخته می‌شود) وجود دارد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.