شرکت های ناشناس واردکننده خودرو چقدر ارز دولتی گرفتند؟ +جدول اسامی

0

بعد از مشخص شدن سوءاستفاده برخی شرکت ها از ارز دولتی، رئیس جمهور روحانی دستور داد تا فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی منتشر شود. در همین راستا، بانک مرکزی چندی پیش فهرست شرکت های واردکننده خودرو دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد.

 اخبار مهم  اخبار سیاسی  شرکت های واردکننده خودرو  شرکت نادران کار موتور  شرکت نوشه تجارت سپهر  ملینا تجارت آرکا  واحدهای غیرمجاز خودرو  انجمن واردکنندگان خودرو  قیمت ارز دولتی

چندی پیش بانک مرکزی فهرست شرکت های واردکننده خودرو که دریافت کننده ارز دولتی بودند را منتشر کرد. در این فهرست، نام چند شرکت واردکننده خودرو به چشم می خورد که ناشناس هستند. در جستجوهای انجام شده هیچ اثری از این شرکت ها در واردات خودرو در گذشته دیده نمی شود و عمر تاسیس این شرکت ها نهایتاً به سه سال می رسد. این شرکت ها موفق شده اند از سامانه نیما ارز دولتی دریافت کنند.
بعد از مشخص شدن سوءاستفاده برخی شرکت ها از ارز دولتی، رئیس جمهور روحانی دستور داد تا فهرست شرکت های دریافت کننده ارز دولتی منتشر شود. در همین راستا، بانک مرکزی چندی پیش فهرست شرکت های واردکننده خودرو دریافت کننده ارز دولتی را منتشر کرد. در این فهرست، ۲۱ شرکت موفق شده بودند ۱۲۱ میلیون یورو ارز دولتی از سامانه نیما و بانک مرکزی دریافت کنند. با نگاهی به فهرست، برخی شرکت های واردکننده خودرو به چشم می خورد که ناشناس هستند و جستجوها نشان می دهد که این شرکت ها در گذشته فعالیت آنچنانی در واردات خودرو نداشته اند.این شرکت ها عبارتند از نادران کار موتور، نوشه تجارت سپهر، بازرگانی ایمن تجارت جام جم، آپام خودروی اروند، آژمان نگین کارا و ملینا تجارت آرکا.

 اخبار مهم  اخبار سیاسی  شرکت های واردکننده خودرو  شرکت نادران کار موتور  شرکت نوشه تجارت سپهر  ملینا تجارت آرکا  واحدهای غیرمجاز خودرو  انجمن واردکنندگان خودرو  قیمت ارز دولتی

شرکت نادران کار موتور موفق شده است از سامانه نیما ۷۴۳ هزار یورو دولتی برای واردات خودرو با حجم موتور ۲۰۰۱ تا ۲۵۰۰ سی سی (بنزینی) دریافت نماید. هنگامی که نام این شرکت را در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور جستجو کنید مشخص خواهد شد که این شرکت در تاریخ ۵ اسفند ۹۴ تاسیس و با شماره ۴۸۷۹۰۶ به ثبت رسیده است. محل اقامت قانونی این شرکت استان تهران ذکر شده است. این تنها اطلاعاتی است که از این شرکت موجود می باشد و در سامانه یکپارچه سازی پایگاه آگهی های قانونی، هیچ گونه آگهی از این شرکت به چشم نمی خورد! جستجوهای اینترنتی پیرامون این شرکت نیز راه به جایی نبرد.

شرکت نوشه تجارت سپهر نیز توانسته است از سامانه نیما ۵۵ هزار و ۲۶۰ یورو دولتی برای واردات خودرو با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی سی (بنزینی) دریافت کند. جستجو در سامانه شناسه ملی اشخاص حقوقی کشور ما را به دو نتیجه رساند. گویا نوشه تجارت سپهر دارای دو شعبه می باشد که یکی در استان تهران است و دیگری در شهر گز استان اصفهان. این شرکت در ۱۶ بهمن ۱۳۹۳ به شماره ثبت ۴۸۸۳۸۶ به ثبت رسیده است و تاریخ تاسیس شعبه شهر گز ۲۸ مهر ماه ۱۳۹۵ ذکر شده است. شعبه شهر گز این شرکت، دارای یک سایت می باشد و در این سایت ادعا شده است که شرکت نوشه تجارت سپهر در کار واردات مستقیم خودرو است. این موارد تنها اطلاعات موجود از این شرکت می باشد.

شرکت بازرگانی ایمن تجارت جام جم هم که در روزهای گذشته سروصدای زیادی به پا کرد و عده ای مدعی شدند این شرکت وابسته به صدا و سیماست، موفق شده است از سامانه نیما یک میلیون و ۱۲ هزار و ۲۰۰ یورو ارز دولتی برای واردات خودروهای هیبریدی دریافت کند. صدا و سیما اعلام کرده است که این شرکت متعلق به صندوق بازنشستگی کارکنان صدا و سیما است و این صندوق به کارکنان و بازنشستگان سازمان و صدا و سیما تعلق دارد و مطابق با اساسنامه و شرح وظایف محوله مانند سایر صندوق های بازنشستگی کشور به فعالیت های اقتصادی برای تامین حقوق بازنشستگان این نهاد اقدام می کند. این شرکت در تاریخ ۳۰ دی ماه ۱۳۹۳ به شماره ۴۶۶۸۸۸ به ثبت رسیده است. محل اقامت قانونی این شرکت استان تهران عنوان شده است.

شرکت آپام خودروی اروند طبق اطلاعات موجود، شرکتی در استان تهران می باشد که در تاریخ ۴ دی ماه ۱۳۹۵ به شماره ثبت ۵۰۲۸۹۵ به ثبت رسیده است و توانسته از سامانه نیما ۶۵۸ هزار و ۳۰۰ یورو ارز دولتی برای واردات خودرو با حجم موتور تا ۱۵۰۰ سی سی (بنزین/هیبرید) دریافت کند.

شرکت آژمان نگین کارا در مجموع ۲۳۱ هزار و ۴۰۰ یورو ارز دولتی از سامانه نیما برای واردات خودرو دریافت نموده است. این شرکت در تاریخ ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۶ تاسیس شده است و شماره ثبت آن ۴۶۳۱۸ می باشد. محل اقامت قانونی این شرکت، استان فارس شهرستان شیراز ذکر شده است.

آخرین شرکت ناشناس در این فهرست، ملینا تجارت آرکا است که توانسته ۱۸۱ هزار و ۶۰۰ یورو ارز دولتی از سامانه نیما برای واردات خودرو دریافت نماید. تاریخ تاسیس این شرکت ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۵ می باشد و شماره ثبت آن ۴۹۲۰۶۹ عنوان شده است. محل اقامت قانونی این شرکت هم استان تهران ذکر شده است.

در مجموع این شش شرکت ناشناس در فهرست توانسته اند، یک میلیون و ۸۶۹ هزار و ۵۶۰ یورو ارز دولتی برای واردات خودرو دریافت نمایند. نهادهای نظارتی باید پیگیر این شش شرکت باشند چرا که عملاً اطلاعات آنچنانی از این شرکت ها در دست نیست و مشکوک به نظر می رسند.
تابناک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.