ضعیف‌الاراده کسی است که با هر شکستی بینش او نیز عوض شود.
خوش آمدید - امروز : پنج شنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۷
خانه » معرفی خودرو » مشخصات فنی و ایمنی خودرو رهام (SAIPA ROHAM) + قیمت و تصاویر
مشخصات فنی و ایمنی خودرو رهام (SAIPA ROHAM) + قیمت و تصاویر

مشخصات فنی و ایمنی خودرو رهام (SAIPA ROHAM) + قیمت و تصاویر

مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا گفت: در پروژه SP100 سه مدل کاملا به روز ایرانی بر روی یک پلتفرم جدید طراحی شده که رهام مدل سدان این پلتفرم است و در طراحی نمای بیرونی و چراغ های آن از پرنده شاهین الگو گرفته شده است.

 نمای داخلی رهام  نمای خارجی رهام  مشخصات فنی رهام  قیمت سایپا رهام  معنی رهام  محصولات جدید سایپا  مشخصات خودرو رهام  مجله خودرو  معرفی خودرو  ایمنی سایپا رهام  saipa roham  پلتفرم ملی SP100  قیمت sp100  saipa sp100

محمد کیاحیرتی با اعلام این خبر خاطرنشان کرد: در مگاپلتفرم SP100 سه مدل سواری، کراس اوور و هاچ بک طراحی شده و مدل سواری آن در مراحل نهایی پیش تولید قرار گرفته است، همچنین در طراحی این خودروها حرکت نوینی انجام شده و محصولات جدید با مشخصاتی کاملا متمایز با محصولات قبلی سایپا متولد شده اند و با ورود خودروهای این پلتفرم چهره جدیدی از سایپا در کشور معرفی خواهد شد.

کیاحیرتی گفت: گروه خودروسازی سایپا با اتکاء به تجربه های ارزشمند خود در مونتاژ، طراحی و تولید خودروهای پراید، تیبا، ساینا و کوییک، با اجرای پروژه جدید SP100 در صنعت خودروسازی داخلی صاحب اعتبار خاص و ویژه ای خواهد شد و ورود محصولات جدید این پروژه تاثیر بسیاری در ارتقای تصویر ذهنی مردم و مشتریان نسبت به برند سایپا خواهد داشت.
oy3ehjk72rhyqvwhva71.jpg

وی افزود: در این پروژه ایمنی محصول با هیچ خودروی داخلی که تاکنون طراحی و عرضه شده، قابل مقایسه نیست و ایمنی آن در بین خودروهای داخلی منحصر به فرد است و از نظر استانداردهای ایمنی، توانایی کسب سه ستاره یورو Ncap را دارد و نتایج تست های مختلف مدل سواری این پروژه فوق العاده و بسیار مثبت بوده است و همچنین در بین خودروهای داخلی با این سطح از ایمنی تاکنون طراحی و تولید نشده است.

مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان کرد: مدل سوپرلوکس این خودرو ۶ کیسه هوا دارد که شامل: کیسه هوای پرده ای و کیسه هوای دو مرحله ای راننده است که در بین خودروهای داخلی اولین بار در این خودرو طراحی و نصب می شود و همچنین نمای ظاهری مدل سواری آن کاملا جدید است. همچنین کمربندهای پیش کشنده و ایربگ های جانبی سطح ایمنی خودرو را ارتقا بخشیده اند.

620b4k0wpkhtnchdqpij.jpg

وی گفت: عمده ورق هایی که در بدنه این خودرو بکار گرفته شده، ورق های با استحکام بالا است و نسبت به محصولات جاری در حال تولید شاهد ارتقای بسیار زیادی در کیفیت مواد اولیه تولید ورق این خودرو هستیم و در این خودرو ورق های استحکام بالا به دفعات در قسمت هایی که در تست تصادف موثر هستند، مورد استفاده قرار گرفته که باعث شده تا این خودرو از بدنه بسیار محکم و ایمنی برخوردار شود.

کیاحیرتی با اشاره به دستاوردهای این پروژه تصریح کرد: مگاپلتفرم SP100، سه دستاورد مهم برای گروه سایپا به همراه دارد، اولین دستاورد، تولد محصولی به روز است که به لحاظ ایمنی، امکانات و کیفیت اختلاف سطح زیادی با خودروهای در حال تولید سایپا دارد که توسط تیم طراحان ایرانی گروه سایپا طراحی شده است.

وی گفت: دومین دستاورد این پروژه این است که طراحی و تولید این محصول جدید به معنای واقعی حاصل کار تیمی در گروه خودورسازی سایپا است و بدون شک پروژه هایی با این وسعت بدون کار تیمی امکان پذیر نخواهد بود و در این پروژه کار تیمی به مراتب فوق العاده تر و منسجم تر از پروژه های قبلی سایپا بوده است.

وی افزود: شرکت های مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا، معاونت های: مهندسی، کیفیت، پشتیبانی و تولید سایپا، سازه گستر، قالب های صنعتی سایپا، ایدکوپرس، مگاموتور و… از اعضای اصلی این پروژه بزرگ طراحی و توسعه محصول سایپا هستند و مهندسی همزمان در تمام سیستم های این خودرو در قالب یک کار تیمی منسجم انجام شده است.

کیاحیرتی در ادامه در خصوص سومین دستاورد این پروژه موفق گفت: ارتقای ایمنی در این خودرو فراتر از استانداردهای ملی است و توانایی کسب سه ستاره یورو Ncap را دارد که تاکنون در کشور ما سابقه نداشته است.

وی افزود: در فاز طراحی، این پلتفرم رده های مختلف ابعادی خودرو را پوشش می دهد و طوری طراحی شده است که می تواند ابعاد مختلف خودروهای کلاسB  و C را پوشش دهد و این روش طراحی پلتفرم در خودروسازان دنیا از جمله در رنو نیز متداول است و در گروه سایپا برای اولین بار، شاهد این روش طراحی پلتفرم خودرو هستیم.

کیاحیرتی خاطرنشان کرد: پس از ساخت قالب ها، وارد مرحله ساخت تولید نمونه خودرو و نمونه سازی شده ایم و تعدادی از مدل سواری این پلتفرم تولید شده و برای تست های مورد نیاز در حال استفاده است و خط تولید بدنه این محصول در سایپا آماده بهره برداری است.

rvwg9cjzr029o25336g.jpg
وی تصریح کرد: از هفته جاری خط تولید مدل سواری این پروژه در سایپا راه اندازی خواهد شد و تعداد ۶۰ دستگاه برای انجام کالیبراسیون و فرایند صحه گذاری محصول، انجام تست های مربوطه در داخل و خارج از کشور و برای دریافت مجوزهای لازم از سازمان استاندارد و شماره گذاری، در سایپا تولید خواهد شد.

کیاحیرتی با اشاره به اینکه هدفگذاری گروه سایپا برای راه اندازی کامل خط تولید مدل سواری این پروژه، اواسط مهرماه سال جاری است، تاکید کرد: عمده قطعه سازان این محصول، داخلی هستند و در بخش بدنه خودرو همه قطعه سازان آن، از تولیدکنندگان داخلی خواهند بود.

وی گفت: این محصول تفاوت زیادی از نظر ایمنی، کیفیت و امکانات با محصولات قبلی سایپا دارد و در ارتقای تصویر ذهنی مشتریان نسبت به سایپا بسیار اثرگذار خواهد بود و در بین محصولات جاری سایپا با جهشی بسیار بزرگ در شاخصه های ایمنی و کیفیت قطعا خواست ها و نیازهای مشتریان را تامین خواهد کرد و با توجه به اینکه الگوبرداری از شرکت های مطرح خودروسازی دنیا در این محصول بسیار قوی بوده است، محصولی خواهد بود که در آینده همه به این خودرو به عنوان یک تولید داخلی افتخار خواهیم کرد.

مدیر پروژه SP100 در مرکز تحقیقات و نوآوری صنایع خودرو سایپا بیان کرد: این محصول دارای حجم موتور ۱۶۵۰ سی سی با توان تولید ۱۱۵ اسب بخار و گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر است.

وی تاکید کرد: این محصول تقریبا در کشور بدون رقیب خواهد بود و مزیت رقابتی این محصول نسبت به خودروهای هم رده آن، ایمنی این خودرو است که در سطح بالایی قرار دارد.

مشخصات تولید کننده

کشور تولید کننده ایران
کارخانه تولید کننده سایپا
نام و مدل اتومبیل سایپا رهام
شرکت گارانتی سایپا

مشخصات فنی

 مشخصات / مدل رهام دنده ای رهام اتوماتیک
موتور ۴ سیلندر – BM۱۶
حداکثر قدرت ۱۱۳ اسب بخار
حداکثر گشتاور ۱۵۴ نیوتن متر
حجم موتور ۱۶۵۰ سی سی
 تعداد سوپاپ ۱۶
جعبه دنده  ۵ سرعته دستی ۶ سرعته اتوماتیک
شتاب ۰ تا ۱۰۰ -ثانیه – ثانیه
حداکثر سرعت ۱۹۰ کیلومتر در ساعت ۱۸۵ کیلومتر در ساعت
 وزن ۱۲۶۰ – ۱۳۳۰ کیلوگرم
فاصله محورها ۲۶۵۰ میلیمتر
ابعاد و نوع چرخ های جلو  عقب R15 و R16

مصرف سوخت

داخل شهر – Lit/100km
 خارج شهر – Lit/100km
 ترکیبی – Lit/100km
حدآلایندگی Euro 5

سیستم تعلیق

تعلیق جلو مک فرسون
تعلیق عقب میله پیچشی

سیستم ترمز

ترمز جلو دیسکی
ترمز عقب دیسکی

ظرفیت ها

باک بنزین ۴۷ لیتر
سرنشین  ۵ نفر

ابعاد خودرو

 عرض (۱۷۶۸) mm
طول (۴۴۶۰) mm
 ارتفاع (۱۵۰۱) mm

 نمای داخلی رهام  نمای خارجی رهام  مشخصات فنی رهام  قیمت سایپا رهام  معنی رهام  محصولات جدید سایپا  مشخصات خودرو رهام  مجله خودرو  معرفی خودرو  ایمنی سایپا رهام  saipa roham  پلتفرم ملی SP100  قیمت sp100  saipa sp100

امکانات ایمنی و آپشن های خودرو

سیستم تهویه مطبوع خودرو در مدل های دستی و اتوماتیک
صندلی با تنظیم کننده ارتفاع
کمربندهای ایمنی با سیستم پیش کشنده
دارای ۶ ایربگ در مدل های لوکس و سوپرلوکس
مجهز به ایربگ راننده دو مرحله ای
مجهز به ایربگ پرده ای ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس )
استفاده از فولادهای استحکام بالا و ایمنی ۳ ستاره
مجهزه به آینه های جانبی با قابلیت باز و بسه شدن اتوماتیک ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس )
مجهز به هشداردهنده نزدیک شدن مانع روی اینه ها ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس)
سنسور پارک
چراغ های جلو با سیستم چراغ روز روشن
مجهز به سیستم کنترل کننده الکتریکی خودرو
ورود و خروج بدون نیاز به سوییچ
استارت دکمه ای
مالتی مدیای ۷ اینچ و ۱۰ اینچ اندروید ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس )
سانروف ( در مدل های لوکس و سوپرلوکس )
روف رک ( در مدل کراس )
سقف دو رنگ ( مدل کراس )
صندلی چرمی ( مدل سوپر لوکس )
تنظیم صندلی برقی ( مدل سوپر لوکس )
مجهز به سیستم کروز کنترل ( در مدل های لوکس و سوپر لوکس )
سیستم فرمان برقی با کنترل حساس به سرعت
مجهز به سیستم پایش فشار باد لاستیک
مجهز به سیستم کمک کننده به استارت خودرو در سربالایی ( در مدل کراس )
مجهز به سیستم ABS
مجهز به سیستم ESC
زمان عرضه و قیمت سایپا رهام در بازار
به طور کلی باید بدانید که حداقل تا یک‌سال آتی نباید انتظار ورود این خودرو را به بازار داشته باشیم و در خوشبینانه‌ترین حالت، اولین تولیدات این خودرو از اواخر سال آینده به بازار عرضه خواهد شد. دومین مساله این است که محصول رونمایی شده در شیراز یک مگاپلت‌فرمی است که به نظر می‌رسد سایپا برای یک سری تولیدات چند ده ساله برای آن برنامه ریزی کرده و قرار است تولیدات زیادی از این پلت‌فرم خارج شده و در بازار عرضه شود. با توجه به خبر توقف بسیاری از تولیدات ایرانی به دلیل عدم توانایی در پاس کردن استانداردهای ۸۵ گانه خودرو و اصرار سازمان استاندارد برای اجرای این موارد و از سوی دیگر خروج آمریکا از برجام و توقف احتمالی فعالیت‌های رنو در ایران، باید کار تولید محصولاتی از جمله تندر ۹۰ و ساندرو را مشکل بدانیم و به نظر می‌رسد که سایپا قصد جایگزین کردن سری محصولات این پلت‌فرم را به جای محصولات فرانسوی دارد که البته با همکاری خود رنو انجام خواهد شد. با تمامی موارد گفته شده در بالا، به نظر می‌رسد که حداقل قیمت این خودرو چیزی در حدود ۴۰ میلیون تومان خواهد بود و مدل سوپرلوکس آن نیز قیمتی در حدود ۷۰ میلیون تومان خواهد داشت.
اشتراک گذاری مطلب

تمام حقوق مادی , معنوی , مطالب و طرح قالب برای این سایت محفوظ است