مقایسه دوشاسی بلند قدرتمند(رکستون G4 با تویوتا پرادو) + عکس و مشخصات

0

در این مقاله به بررسی و مقایسه ی دو خودروی رکستون G4 با تویوتا پرادو که هردو یک شاسی بلند بزرگ هستند می پردازیم . همچنین در مقالات بعدی سعی داریم دیگر خودروها را از نظر مشخصات فنی طراحی ایمنی قیمت و … با خودروی رکستون G4 مقایسه کنیم.

رکستون G4 بهترین شاسی بلند دو دیفرانسیل ۲۰۱۸:

سانگ یانگ رکستون 2018 قیمت رکستون g4 مشخصات فنی رکستون g4 معایب و مزایای رکستون بررسی خودرو تجربه رانندگی با رکستون مجله خودرو معرفی خودرو

طبق گزارش مجله ۴*۴ Magazine Award 2018 سانگ یانگ رکستون G4 در بین ۹۰ شرکت کننده و هفت دسته بندی مورد ارزیابی قرار گرفت و به عنوان بهترین آفرودر سال ۲۰۱۸ انتخاب شد. سانگ یانگ رکستون G4 امسال جایزه مجله بین المللی ۴*۴ را برای بهترین عملکرد در آفرود و جایزه مناسب ترین قیمت شاسی بلند آفرود را از آن خود کرد.

بیش از ۲۵ سال است که مجله معتبر ۴*۴ اقدام به بررسی کارشناسانه و انتخاب بهترین خودروی سال در کلاس شاسی بلند ها و پیک آپ ها کرده است. نویسنده و کارشناس این مجله اظهار داشت، رکستون G4 به واقع همگی ما را غافلگیر کرد. ترکیب کیت بدنه خوب، استایل، کاربردی بودن و کیفیت بالای مواد بکار رفته چیز کمی نیست که خیلی گذرا بدان پرداخته شود.

سانگ یانگ رکستون 2018 قیمت رکستون g4 مشخصات فنی رکستون g4 معایب و مزایای رکستون بررسی خودرو تجربه رانندگی با رکستون مجله خودرو معرفی خودرو

رکستون در حالی جایزه بهترین آفرودر را بدست آورد که شرکت کنندگانی مانند جیپ رانگلر JK و تویوتا لندکروز نیز در این تست سخت حضور داشتند. رقابت امسال برای جایزه اصلی، شدیدتر از گذشته بود. رقبایی نظیر لندروور دیسکاوری، واکسهال اینسیگنیا، تیپ Country Tourer و اشکودا کودیاک . این لیست گویای این مطلب است، که رکستون برای شکست آنها کار بزرگی انجام داده است!
به گفته مدیر عامل سانگ یانگ موتور بریتانیا، برای خودرویی که کمتر از چهار ماه از معرفی آن می‌گذرد، چنین دستاوردی در برابر رقبایی که جایگاه خود را تثبیت کرده اند، به راستی تاثیرگذار و چشمگیر است.
شرکت سانگ یانگ علاقمند است تا در بازار انگلیس بعنوان ” لندروور کره ای ” شناخته شود و رکستون توجیه خوبیست برای این مهم و باعث افتخار است که این روزها شاهد آن هستیم که سانگ یانگ یک برند شناخته شده با کیفیت برای عموم است.

نتیجه گیری الن کید روزنامه نگار و کارشناس مجله از زبان خودشان: امتیاز بارز محصولات سانگ یانگ فقط خوش قیمتی نیست. اعتماد بنفس بالایی در محصولات سانگ یانگ دیده می‌شود که حاکی از آن است که آینده روشنی در انتظار شرکت و محصولات جدیدش است. رکستون مثال بارزی از آن است که هنوز همه چیز را در مورد آن کشف نکردیم.

پرچمدار محصولات سانگ یانگ، رکستون G4 4WD، پائیز امسال در بریتانیا رونمایی شد که از هر زاویه ای به آن نگاه می‌کنید یک محصول تمام حرفه ای است. حرفه ای در ظاهر، کیفیت، ایمنی و بکار گیری تکنولوژی روز که با حضور خود استاندارد هایی را جابجا کرد. رکستون G4 یک شاسی بلند بزرگ در سگمنت D/E می‌باشد که فضای داخلی آن به سرنشینان، پرستیژ می‌دهد تا در رفاه و امنیت کامل از رانندگی لذت ببرند و با رکستون به معنای واقعی زندگی کنند.

 مقایسه شاسی بلند مقایسه تویوتا پرادو با رکستون جی4 معایب و مزایای رکستون قیمت رکستون g4 مشخصات رکستون G4 مشخصات فنی رکستون g4 مشخصات تویوتا پرادو 2017 مشخصات فنی تویوتا پرادو ۲۰۱8 قیمت تویوتا پرادو معایب و مزایای تویوتا پرادو

سانگ یانگ رکستون G4:

سانگ یانگ در نمایشگاه سئول ۲۰۱۷ نسل چهارم رکستون را با نام رکستون G4 بصورت رسمی رونمایی کرد. سانگ یانگ رکستون شاسی‌بلند بزرگ شرکت سانگ یانگ کره جنوبی است که در سال‌های اخیر رکستون و رکستون w با موتور ۳٫۲ لیتری توسط رامک خودرو به بازار عرضه می‌شد. اما منع واردات خودروهای بالای ۲۵۰۰ سی‌سی این خودرو را از رقابت کنار زد و دیگر محصولات رامک خودرو از جمله سانگ یانگ کوراندو یا اکتیون و خودروی موفق تیوولی کار این برند را در بازار ایران ادامه دادند .

رکستون G4:

رکستون G4 با طول ۴۸۵۰ mm، عرض mm 1960 ، و ارتفاع mm 1825 و فاصله ی دو محور ۲۸۶۵mm با موتور بنزینی ۲ لیتری توربو شارژ GDI با شش دنده اتوماتیک ساخت شرکت آیسین ژاپن و قدرت ۲۲۵ اسب بخار و گشتاور ۳۵۰ نیوتن متر ، به شدت روی ویژگی های ایمنی تاکید دارد و برای دستیابی به حداکثر استحکام ممکن در شاسی و بدنه‌ این خودرو سانگ یانگ اقدام به بهره‌گیری از دانش مهندسی شرکت فولاد سازی POSCO کره جنوبی در این خودرو کرده و در ساختار ستون‌ها و بدنه از فولاد Gpa 1.5 استفاده کرده است.

شرایط فروش رکستون G4 قیمت رکستون g4 قیمت سانگ یانگ رکستون G4 قیمت شاسی بلند قیمت محصولات رامک خودرو قیمت محصولات سانگ یانگ مشخصات رکستون G4 نمایندگی سانگ یانگ در ایران قیمت کوراندو 2018 مشخصات کوراندو 2018

سازه تمام استیل از ۸۱ درصد فولاد با چگالی و مقاومت کششی بالا و سبک و شاسی نردبانی مستقل از بدنه OFFROAD از جنس فولاد صلب چهار لایه برای استحکام بیشتر و جلوگیری از انتقال ضربات و لرزش ها دارای بخش مجزای جذب ضربه تصادف از جلو CRASH ZONE BOX از مشخصات منحصر به فرد رکستون G4 می باشد. موتور ۲ لیتری چهار سیلندر به لطف توربوشارژ نصب شده قدرتی را تولید می‌کند که در هیچ یک از هم رده‌ای های خود نیست و باید گفت از قوی‌ترین شاسی بلندهای این رنج می باشد . که ۲۲۲ اسب بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن متر گشتاور تولید می کند. وجود نه کیسه های هوا از جمله کیسه های هوا راننده، زانویی ، کیسه های هوایی اطراف و ردیف دوم. همچنین سیستم های ایمنی بسیار پیشرفته که در خودروهای روز و لوکس استفاده میشود مانند سیستم پیشرفته کمک راننده ، سیستم ترمز اضطراری ،سیستم کمک به تغییر لاین رانندگی ، سیستم هشدار ترافیک عقب و تشخیص نقطه کور و … دارای امکانات ایمنی بالایی می باشد.

رکستون G4 بیان کننده ۴ انقلاب فوق العاده ( Great 4 Revolution ) طراحی ، ایمنی، سواری و تکنولوژی وارث اعتبار شرکت بعنوان پرچمدار محصولاتش خواهد بود . و بعنوان یک SUV مطرح و قابل اعتماد خواهد توانست که دوباره شهرت و هویت سانگ یانگ را پایه گذاری کند.

رکستون G4 بزودی توسط نماینده انحصاری و رسمی محصولات سانگ یانگ در ایران عرضه خواهد شد و همه علاقه مندان به خودروهای شاسی بلند، منتظر رویدادی جدید و معرفی محصولی شگرف از گروه صنعتی رامک خودرو هستند.

بررسی مشخصات تویوتا پرادو

تویوتا پرادو از جمله خودروهایی است که از بدو ورود به بازار ایران مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفت و هنوز هم چه مدل‌های قدیمی و چه نسخه‌های جدید این خودرو از پرستیژ بسیار خوبی در خیابان‌های کشور بهره می‌برد.

این SUV سایز بزرگ که در واقع از مشتقات لندکروزر به شمار می‌رود و حتی در بازارهای جهانی تحت عنوان لندکروزر پرادو نیز شناخته می‌شود، برای نخستین بار در اواسط سال ۲۰۰۵ میلادی با نسل سوم خود به بازار داخلی راه پیدا کرد و پس از پایان تولید این خودرو در سال ۲۰۰۹، نسل چهارم جایگزین آن شد . اما این خودرو به دلیل منع واردات خودورهای بالای ۲۵۰۰ سی سی تنها تا سال ۲۰۱۳ به صورت رسمی و توسط نماینده تویوتا در بازار کشور – ایرتویا- به خیابان‌های ما راه پیدا کرد. لازم به ذکر است نسخه فیس لیفت ۲۰۱۸ این خودرو نیز به بازارهای جهانی معرفی شده است .

مقایسه شاسی بلند مقایسه خودرو مقایسه رکستون با سانتافه مشخصات سانتافه جدید قیمت سانتافه مشخصات رکستون G4 قیمت رکستون g4 با پولم چه ماشینی بخرم انواع شاسی بلند در ایران قیمت شاسی بلند معایب سانتافه معایب و مزایای رکستون

از نظر امکانات نیز این خودرو در وضعیت مناسبی قرار دارد و برای مثال در کنسول مرکزی آن یک یخچال کار گذاشته شده است. پرادو برای سال ۲۰۱۸ تغییرات ظاهری را نیز به خود دیده است به طوری که بخش های همانند کاپوت جلو، چراغ های اصلی و سپرها تغییر یافته اند ضمن اینکه طراحی سپرها به گونه ای انجام شده تا به افزایش قابلیت های خارج جاده‌ای این خودرو کمک کنند. چراغ های عقبی نیز دارای چیدمان داخلی جدیدی هستند.
در داخل کابین پرادو نیز شاهد تغییرات اساسی هستیم به طوری که کنسول مرکزی، داشبورد و نشان دهنده ها همگی جدید هستند. پرادو و در نسل جدید خود همچنین برای نخستین بار به سیستم ترمز اضطراری و سیستم تشخیص عابر پیاده نیز مجهز شده است ضمن اینکه امکانات دیگر این خودرو نیز شامل کروز کنترل هوشمند، سیستم هشدار خروج از خط و چراغ های هوشمند می شود که این امکانات نیز برای نخستین بار در این مدل عرضه می‌شوند.

تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

قیمت این خودرو در بازار استرالیا از ۵۳ هزار دلار آغاز و در فول ترین مدل به ۸۴ هزار دلار می رسد. اگر نگاهی به لیست امکانات فول ترین نسخه فروش داشته باشیم باید به مواردی همچون رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی، صندلی ها با تنظیم الکتریکی، سیستم ورود و استارت بدون کلید، سیستم رهیاب ماهواره ای، چراغ های هوشمند LED، چراغ های روشنایی در روز LED، پروژکتورهای LED، باربند سقفی، رکاب جانبی، شیشه دوجداره، تهویه اتوماتیک سه منطقه ای، قفل دیفرانسیل عقب، تودوزی چرم، گرمکن صندلی های ردیف اول و دوم، تهویه صندلی های جلو، کول باکس، سیستم صوتی با ۱۴ عدد بلندگو، مانیتور چند منظوره سقفی، سیستم تعلیق فعال KDSS، سیستم تغییر حالت های مختلف رانندگی، سیستم کنترل پیمایش، سانروف برقی، طرح چوب کابین، بلوتوث و درایور بلوری را نام برد.

معرفی خودرو دنیای خودرو معرفی خودرو شاسی بلند قیمت تویوتا لندکروزر پرادو 2018 در ایران تویوتا لندکروز پرادو مجله خودرو محصولات جدید تویوتا مشخصات پرادو 2018 تازه های خودرو خودروهای آفرود چیست معایب و مزایای تویوتا لندکروز

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

پرادو در سال ۲۰۱۸ با یک موتور توربو دیزل چهار سیلندر عرضه می‌شود که ۲.۸ لیتر حجم دارد و می‌تواند ۱۷۴ اسب بخار قدرت و ۴۵۰ نیوتن متر گشتاور را تولید کند. نیروی این موتور از طریق یک گیربکس ۶ دنده اتوماتیک به هر چهار چرخ خودرو انتقال پیدا می کند. از نظر مصرف سوخت نیز این خودرو نسبت به رقبا در وضعیت خوبی قرار دارد به طوری که مصرف ترکیبی آن تنها ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. فضای داخلی پرادو نیز بسیار خوب است به طوری که سرنشینان هیچ مشکلی از نظر فضای پا و فضای بالای سر ندارند. یخچال تعبیه شده در داخل خودرو نیز گنجایش چهار عدد بطری را دارد. در کنسول مرکزی نیز یک نمایشگر لمسی رنگی با ابعاد ۸ اینچ نصب شده است، البته محل نصب آن طوری است که اگر در هنگام رانندگی با خودرو آن را نگاه کنید کمی حواس شما را پرت خواهد کرد. اما این سیستم دارای امکانات مناسبی است و اپل کارپلی و اندروید اتو را نیز دارد. همچنین قابلیت استفاده از فرمان های صوتی نیز در این سیستم پیش بینی شده است. صندلی های ردیف دوم پرادو نیز از نوع ایزوفیکس هستند و به راحتی می‌توان صندلی مخصوص کودک را در این خودرو نصب کرد. صندلی های ردیف دوم به راحتی بر روی ریل حرکت می‌کنند و قابل تنظیم هستند و به این ترتیب بزرگسالان نیز به راحتی می توانند به ردیف سوم صندلی ها ورود و خروج کنند.
اگر نسخه فول پرادو را خریداری کرده باشید برای سرنشینان ردیف دوم ۳ عدد هدست وایرلس با کیفیت نیز تحویل خواهید گرفت که کیفیت مناسبی دارند.

 مقایسه شاسی بلند مقایسه تویوتا پرادو با رکستون جی4 معایب و مزایای رکستون قیمت رکستون g4 مشخصات رکستون G4 مشخصات فنی رکستون g4 مشخصات تویوتا پرادو 2017 مشخصات فنی تویوتا پرادو ۲۰۱8 قیمت تویوتا پرادو معایب و مزایای تویوتا پرادو

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

پرادو جدید از نظر توانایی های حرکتی نیز نسبت به رقبا ارتقا پیدا کرده است به طوری که می تواند تریلری با وزن ۳ هزار کیلوگرم را یدک بکشد. سیستم تعلیق این خودرو نیز از نوع دوبل جناغی در جلو و فنر لول در عقب است و آنتی رول بار و میل موجگیر نیز در سیستم تعلیق این خودرو وجود دارند که هندلینگ و و چسبندگی مناسبی را برای تویوتا پرادو به ارمغان آورده است. سیستم تعلیق این خودرو در عقب از نوع ۵ اتصالی فعال است و قابلیت تنظیم ارتفاع صورت خودکار را نیز دارد. البته به صورت دستی نیز می توان ارتفاع خودرو را در سه مرحله تنظیم کرد. سیستم تعلیق فعال این خودرو که KDSS نام دارد نیز از حرکات اضافی بدنه در هنگام حرکت در مسیر های خارج جاده‌ای جلوگیری می کند و تاثیر بسزایی در بهبود توانایی های خارجی جاده این خودرو دارد. تویوتا پرادوی جدید دارای ۵ حالت رانندگی است که اکونومی، کامفورت، نرمال، اسپرت و اسپرت پلاس نام دارند و از طریق یک کلید در کنسول مرکزی می‌توان آنها را انتخاب کرد. با تغییر حالت های مختلف رانندگی، عملکرد سیستم تعلیق و واکنش پدال گاز نیز تغییر می کند.
سیستم فرمان این خودرو بر خلاف بسیاری از خودروهای امروزی که برقی هستند همچنان از نوع هیدرولیکی باقی مانده است و البته وجود فرمان هیدرولیکی در این خودرو به این معناست که سامانه هایی همچون حرکت اتوماتیک بین خطوط و یا پارک اتوماتیک در این خودرو وجود ندارند.

تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

پرادوی جدید دارای وزن ۲۴۵۵ کیلوگرم است و می‌تواند در عرض ۱۵ ثانیه سرعت خود را به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برساند که از این نظر باید گفت خیلی خودروی سریعی نیست و سبقت گیری با آن در جاده کار ساده‌ای نیست، هرچند شتاب چیزی نیست که برای خریداران پرادو اهمیت داشته باشد و آنچه که مشتریان پرادو را خوشحال می کند این است که مصرف سوخت این خودرو از ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر مدل قبلی به ۸ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر کاهش پیدا کرده است.
پرادو همچنین توانایی حرکت در آبی به عمق ۷۰ سانتیمتر را دارد که عدد بسیار خوبی محسوب می شود. ارتفاع از سطح زمین این خودرو نیز ۲۲۰ میلیمتر است و زاویه ورود و خروج آن به ترتیب ۳۰ و ۲۳ درجه هستند. پرادوی جدید به یک باک بنزین اصلی ۸۷ لیتری و یک باک رزرو ۶۳ لیتری مجهز است و به این ترتیب می توانند بدون توقف تا ۱۲۰۰ کیلومتر مسیر را بپیماید.
این خودرو به دنده کمکی نیز مجهز است و دیفرانسیل عقب آن توانایی قفل شدن را دارد ولی قفل دیفرانسیل را تنها در صورتی می توان فعال کرد که دنده کمکی خودرو در حالت سنگین قرار داشته باشد. سیستم کنترل کشش نیز همواره بهترین چسبندگی در مسیرهای مختلف را تضمین می کند. پرادو جدید در بازار استرالیا با گارانتی سه ساله یا ۱۰۰ هزار کیلومتری به فروش میرسد و سرویس های آن نیز هر ۱۰ هزار کیلومتر و یا هر ۶ ماه باید انجام شوند.

تویوتا پرادو 2018

تویوتا پرادو ۲۰۱۸

در کل باید پرادو ۲۰۱۸ را خودرویی کامل دانست که می تواند مشتریان خود را راضی کند. از نقاط قوت این خودرو را باید توانایی های خارجی جاده‌ای بسیار خوب، مصرف سوخت پایین، امکانات مناسب و توانای یدک کشی بالا نام برد و از موارد منفی این خودرو نیز شامل کند بودن شتاب گیری، نحوه عملکرد سیستم مولتی مدیا و در دسترس بودن برخی از تکنولوژی ها تنها در دنده سنگین عنوان کرد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.