آموزش سرویس کردن شمع و وایر خودرو +عکس

0

آموزش سرویس کردن شمع و وایر خودرو +عکس

 

نتیجه تصویری برای سرویس شمع ووایر
نتیجه تصویری برای سرویس شمع ووایر
این آموزش هم برای ماشین موتور های کاربرات هست و هم مدل انژکتور فقط یه تفاوت کوچیک بینشون هست اونم اینه که شمع های کاربرات یکم سایزشون بزگتره برای همین آچاری که به انژکتور میخوره به کاربرات نمیخوره.
به طور کلی آچار شمع های مچی که به رنگ قرمز هست برای انژکتوره و آبی ها هم برای کاربرات.
بریم دست به کار شیم.

اول از همه بهتره شمع رو تو زمانی که موتور خنک هست عوض کنی.
وایر شمع رو به طور مستقیم میکشیم بالا یعد آچار شمع رو میزاریم میزاریم توش .
اگه شمع خیلی سفت باشه یا زور کافی برای باز کردن موجود نیست از این روش ساده میتونید استفاده کنید

]تصویر
چیزی که نیاز داریم یدونه آچار فیلر که مهم نیست چند تا لبه داشته باشه مهمه اینه که فیلر ۹۰ رو داشته باشه.
تصویر
در اصل فیلر شمع یعنی تنظیم فاصله الکترود شمع با قسمت بالای شمع هست یعنی این فاصله ای که تو عکس هست.
تصویر
حالا آچار رو برداشته و فاصله رو تنظیم میکنیم اول یه ضربه فاصله رو کم میکنیم بعد با اچار فیلر فاصله رو تنطیم میکنیم .
تصویر
برای شمع های دو تا ۴ پلاتینه هم تقریبا به همین صورت با این تفاوت که باید برای هر کدومشون جدا گونه فیلر بشه یعنی برای یه شمع ۴ پلاتینه باید ۴ بار فیلر هر کدوم تنظیم بشه.
تصویر
مرحله بعدی تمیز کردن شمع هست که بهتر یا برس سیمی تمیز بشه اگه بنزین یا تینر هم دارید میتونید استفاده کنید حتی اگه اسپری کاربرات شوی هم دارید میتونه تمیز کنه
تصویر
قسمت بعدی که خیلی خیلی مهمه اینه داخل شمع رو تمیز کنیم و این قسمتی هست که اکثر وقت ها فراموش میشه.
تصویرقسمت بعدی وایر هاست.
تصویر
خیلی وقت هاست وایر اصلا رو شمع خوب نمیشینه یعنی وقتی میخواین وایر رو ببندید به راحتی در میاد و انگار شل و ول هست، این نکته خیلی مهمه.
برای رفع این مشکل وایر رو به سمت بیرون فشار میدیم تا اسنجوری بیاد بیرون.
تصویر
حالا به این دو تا دندونه دقت کنید اگه این ها محکم شمع رو نگه مدارن همون حالت پیش میاد.
تصویر
کافیه با انبر دست اینجوری فشار وارد کنید بعد وایر رو برگردونید به حالت اولش فقط هواستون باشه زیاد فشار وارد نکنید.
تصویر
برای بستن هم میتونید از همون روش استفاده کنید.
یه چیزی که باید بهش دقت کرد اینه که وقتی شمع رو میبندید یه جای محکم میشه بعد از اون حالت حداکثر نیم سانت بزارید بچرخه بیشتر از اون باز کردن شمع رو خیلی سخت میکنه و از طرفی ممکنه به سرسیلندر آسیب برنه.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.