تراکتور خودران ژاپنی رونمایی شد + قیمت و مشخصات

0

شرکت ژاپنی یانمار، دو مدل تراکتور خودران و نیمه‌خودران جدید خود را تا دو ماه آینده عرضه می‌کند.

تا امروز فناوری خودران در خودروهای سواری، کامیون‌ها و اتوبوس‌ها استفاده شده است و روز‌به‌روز خودران شدن بیشتر محصولات صنعت خودروسازی را شاهد هستیم. پیش از این تراکتورهای خودران و پیشرفته را در فیلم سینمایی بین‌ستاره‌ای (Interstellar) محصول سال ۲۰۱۴ دیده بودیم، اما به‌نظر می‌رسد که ژاپنی‌ها نمونه‌ی واقعی و تولیدی این ایده را عرضه خواهند کرد. شرکت اصیل ژاپنی یانمار (Yanmar) بیش از ۱۰۰ سال بوده که مشغول تولید انواع پیشرانه‌های دیزل است. مقامات این شرکت باسابقه اعلام کرده‌اند که به‌زودی تراکتورهای خودران یا روباتیک یانمار عرضه خواهد شد. به‌طور دقیق‌تر، دوشنبه ۹ مهر ماه سال جاری، سری ۲ تراکتورهای یانمار مجهز به سیستم خودران اسمارت پایلوت (Smartpilot) و فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) با قابلیت عملکرد خودران و نیمه‌خودران به‌فروش گذاشته می‌شوند.

تراکتور خودران یانمار رونمایی شد

شخم زدن زمین‌های بزرگ کشاورزی یکی از مشکل‌ترین کارهای کشاورزان بوده که نیازمند مهارت و تمرین بسیار بالا است. فرد مسئول شخم‌زنی باید به‌قدری دقیق و ماهر باشد که الگوی مشابه از ردیف‌ها با فاصله‌ی یکسان از هم در کمترین زمان ممکن ایجاد کند. بر اساس گفته‌های مدیران ارشد یانمار، تراکتورهای خودران و نیمه‌خودران این شرکت علاوه بر کاهش عملیات دستی، نیازمندی به راننده‌های ماهر را هم از بین خواهند برد. این مورد به‌خصوص در کشورهایی مانند ژاپن که کشاورزی بخش مهمی از زندگی مردم را تشکیل می‌دهد و نیروی کار موجود روبه سالمندی می‌رود، اهمیت قابل توجهی دارد.

 تراکتور چیست  تجهیزات کشاورزی  تراکتور خودران  بهترین تراکتور  اخبار ژاپن  قیمت انواع تراکتور رومانی  قیمت تراکتور  مجله ماشین سنگین

دو محصول جدید یانمار با نام‌های اتو تراکتور (Auro Tractor) و روبات تراکتور (Robot Tractor)  به دو حالت رانندگی خودران و نیمه‌خودران شامل «خودکار» و «خطی» مجهز هستند. در حالت خودکار (Auto Mode)، تراکتور می‌تواند به‌صورت خودران به عقب و جلو حرکت کند، دور بزند و توقف کامل داشته باشد. حالت خطی (Linear Mode) پیچیدن را محدود می‌کند و باید به‌صورت دستی فرمان‌دهی کرد، اما حرکت روبه جلو و عقب به‌صورت خودران انجام می‌گیرد. تغییر تنظیمات و بررسی عملکرد سری ۲ تراکتورهای یانمار توسط یک تبلت با نمایشگر ۱۰ اینچ ضدآب و ضد گرد و غبار و مقاوم در شرایط سخت مختلف کشاورزی انجام می‌پذیرد. با استفاده از این تبلت، می‌توان همزمان دو تراکتور را کنترل کرد. مثلاً می‌توان در یک تراکتور قرار گرفت و تراکتور دیگر را در کنار خود هدایت کرد. قابلیت‌های چون تنظیم یک مسیر مشخص برای حرکت خودران تراکتورها و یا توقف اضطراری دستی از طریق این تبلت قابل انجام است.

تراکتور خودران یانمار / Yanmar tractor

مقامات یانمار همچنین اعلام کردند که مالکان تراکتورهای سری YT این شرکت می‌توانند تراکتور خود را به این فناوری مجهز کنند. فروش ۱۰۰ دستگاه تراکتورهای خودران یانمار در سال آینده پیش‌بینی شده است. قیمت اتو تراکتور از ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار ین تا ۱۴ میلیون و ۷۵ هزار ین (حدود ۹۶ هزار دلار تا ۱۲۶ هزار دلار) و ربات تراکتور از ۱۲ میلیون و ۱۴۵ هزار ین تا ۱۵ میلیون و ۴۵۹ هزار ین (حدود ۱۰۹ هزار دلار تا ۱۳۹ هزار دلار) تعیین شده است.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.