کلاهبرداری میلیاردی با ترفند فروش اقساطی خودرو در اصفهان

0

رئیس پلیس فتای اصفهان گفت: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی متهمی که مبلغ ۸ میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

به نقل از پایگاه خبری پلیس سید مصطفی مرتضوی اظهار کرد: در پی شکایت تعدادی از شهروندان مبنی بر واریز مبلغ ۶۱ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال برای خرید اقساطی خودرو و عدم دریافت خودرو و پاسخگو نبودن شرکت موردنظر، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی عنوان کرد: شاکیان پس از مشاهده تبلیغاتی با عنوان فروش خودروهای داخلی با اقساط ۷۰ ماهه بدون پیش‌پرداخت و تحویل فوری در کانال‌های مجازی با شخص آگهی‌دهنده تماس گرفته و مبلغ مذکور را به‌عنوان هزینه‌های بیمه و … پرداخت کرده بودند که فرد کلاهبردار پس از دریافت مبلغ مربوطه تلفن همراه خود را خاموش و پاسخگوی خریداران نبوده است.

رئیس پلیس فتای اصفهان افزود: مأموران پلیس فتای اصفهان پس از انجام تحقیقات تخصصی در فضای مجازی، متهم را که مبلغ ۸ میلیارد ریال در استان اصفهان و چندین استان دیگر کشور کلاهبرداری کرده بود، شناسایی و پس از نیابت قضائی در یکی از استان‌های شمالی کشور دستگیر کردند.

مرتضوی با اشاره به این که متهم برای اقدامات قانونی به مراجع قضائی تحویل داده شد، خاطرنشان کرد: به‌ منظور پیشگیری از وقوع مجدد این‌گونه جرائم ونرسیدن کلاهبرداران سایبری به مقاصدشوم خود،شهروندان می‌بایست پس از انتخاب کالا یا خدمات درسایتها و شبکه‌های اجتماعی و قبل از هرگونه واریز وجهی از کم و کیف خدمات یا کالا و هویت فروشنده مطلع شده و حتی از پرداخت مبالغ کم به‌عنوان پیش‌ پرداخت و بیعانه یا عناوین دیگر خودداری کنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.