آیا لازم است تا زمان خاموش شدن فن، موتور خودرو هم روشن باشد؟

0

علت روشن ماندن فن ماشین سمند ،تیبا ،پراید ،۲۰۶ ،علت خاموش نشدن فن ماشین

خودرو های امروزی دمای کاری بالایی دارند که با تحت فشار قرار گرفتن و بالا رفتن چند درجه ای دمای آب، فن آنها شروع به کار کردن می کند.

 علت روشن شدن فن ماشین  علت خاموش نشدن فن ماشین  علت خاموش نشدن فن پژو  زود روشن شدن فن پراید  علت روشن ماندن فن سمند  آموزش مکانیک خودرو  اطلاعات فنی خودرو  تعویض پروانه فن سمند  علت خاموش نشدن فن 206

پس اساس کاری این پیشرانه ها، کار در دمای بالاست و پیشرانه این خودرو ها نیز برای کار در این شرایط طراحی شده است و نحوه طراحی سیستم خنک سازی پیشرانه آنها به گونه ای است که در صورت سلامت پیشرانه و بخش خنک سازی آن، با کار کردن فن در دور پایین نیز شاهد گرم شدن بیش از حد موتور نباشیم.

اما باید این را مد نظر داشته باشیم که با خاموش کردن پیشرانه در زمانی که کاملا گرم است، دمای آب داخل آن بالاتر از قبل می رود که به همین خاطر و طبق تجربه، در خودرو های قدیمی که دارای پروانه مکانیکی به جای فن برقی هستند، گفته می شود در این زمان بهتر است خودرو کمی درجا کار کند تا آب به دمای قابل تحملی برای آلیاژ پیشرانه برسد و بالا بودن دمای موتور، منجر به بروز آسیب به پیشرانه نشود.
همین قضیه برای گرم بودن خودرو های با فن برقی در زمانی که به علت تحت فشار قرار گرفتن، دارای دمای بالاتری از دمای کاری استاندارد و نرمال هستند نیز پیشنهاد می شود.
ضمن اینکه فن پیشرانه به نحوی طراحی شده که می تواند در زمان خاموش بودن خودرو نیز به فعالیت خود ادامه دهد، هر چند به علت نچرخیدن آب در مسیر خنک کاری و درون پیشرانه، این کار عملا فایده چندانی ندارد و در صورت روشن شدن خودرو می تواند منجر به خنک شدن آب درون پیشرانه شود.

کارستان

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.