آموزش نحوه عیب یابی و تعمیر جارو برقی

0

آموزش تعمیر جاروبرقی پارس خزر ،آموزش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک ،سامسونگ ، بوش ،ال جی، آموزش تصویری تعمیر جاروبرقی

آموزش تعمیر جارو برقی با عیب یابی مرحله به مرحله

 تعمیر جاروبرقی سامسونگ آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک تعمیر جارو برقی عیب یابی جارو برقی دلایل روشن نشدن جاروبرقی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مجله خودرو کارستان تعمیر جاروبرقی ال جی بهترین جارو برقی علت کاهش مکش جاروبرقی

امروزه تقریبا در همه خانه ها حداقل یک جاروبرقی یافت می شود و جزو نیازمندیها ضروری هر خانه ای می باشد. از آنجا که این وسیله پراستفاده کمابیش دچار خرابی هایی می شود؛ از این رو در این مقاله به آموزش تعمیر جاروبرقی می پردازیم؛ به این ترتیب که در هر مرحله، عیب ایجاد شده مطرح و روش برطرف کردن آن شرح داده خواهد شد.

با ما در آموزش تعمیر جاروبرقی همراه باشید…

"

دستگاه روشن نمی شود

 

  • خرابی از دوشاخه و سیم رابط است : باید آن را تعویض و یا در صورت امکان تعمیر کنید.
  • کلید قطع وصل خراب است : بوسیله اهم‌متر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید.
  • زغالهای موتور کثیف شده‌اند : معمولاً پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایه‌ای عایق بین زغالها و تیغه‌های کلکتور به وجود آید و از عبور جریان جلوگیری کند. جهت رفع عیب، با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغه ها و سطح زغالها را سائیده و پاک کنید؛ سپس براده های به وجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها یک تماس خوب با یکدیگر داشته باشند.
  • زغالها خراب‌ هستند : اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاهتر شوند، باید آنها را با زغال های جدید تعویض کنید.
  • کلافهای سیم پیچی سوخته اند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچ های آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط می توان از بوی ناشی از سوختن شالاکهای روی سیمها این عیب را تشخیص داد. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید؛ در غیر این صورت موتور باید تعویض شود.

 

دستگاه نامنظم کار می کند

 تعمیر جاروبرقی سامسونگ آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک تعمیر جارو برقی عیب یابی جارو برقی دلایل روشن نشدن جاروبرقی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مجله خودرو کارستان تعمیر جاروبرقی ال جی بهترین جارو برقی علت کاهش مکش جاروبرقی

 

  • فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست : اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر می‌شود. برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید.
  • آرمیچر نیم سوز شده است : اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشند، حتما بایستی تعویض شوند.
  • کلافهای میدان نیم سوز است : کلافهای میدان به ندرت می سوزند؛ ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرند این قسمت هم پس از آرمیچر خواهد سوخت؛ که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد.هنگام کار ما بین زغال و تیغه های کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد می شود
     تعمیر جاروبرقی سامسونگ آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک تعمیر جارو برقی عیب یابی جارو برقی دلایل روشن نشدن جاروبرقی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مجله خودرو کارستان تعمیر جاروبرقی ال جی بهترین جارو برقی علت کاهش مکش جاروبرقی
      • زغالها کثیف شده‌اند : زغالها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید.
      • آرمیچر سوخته است : در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور ، حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شده اند. برای اطمینان خاطر می توانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شوند.

    هنگام روشن کردن دستگاه، فیوز می پرد

      • بین سیمهای رابط اتصال کوتاه رخ داده است : سیمهای رابط را آزمایش کنید و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید.
      • کلید قطع و وصل خراب است : کلید را در صورت لزوم تعمیر و یا تعویض کنید.
      • موتور سوخته است : در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیم‌های موتور از بین رفته و سیمهای آن به یکدیگر اتصال کوتاه کنند. پس از تعیین عیب، اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید

    قدرت مکش دستگاه کم شده است

     تعمیر جاروبرقی سامسونگ آموزش تعمیر جاروبرقی بوش تعمیر جاروبرقی پاناسونیک تعمیر جارو برقی عیب یابی جارو برقی دلایل روشن نشدن جاروبرقی تعمیرات تخصصی لوازم خانگی مجله خودرو کارستان تعمیر جاروبرقی ال جی بهترین جارو برقی علت کاهش مکش جاروبرقی</div

  • کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود.
  • فیلتر دستگاه کثیف شده است : فیلتر دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه می شود با دست کاملا تمیز کنید.
  • از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمی کند : شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد، اشکال از شیلنگ است. باید آن را کاملاً تمیز کرد و اگر باز هم خوب کار نکرد حتماً شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود.
  • هنگام روشن شدن، دستگاه صدای ناهنجار می‌دهد

    • پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقانها یا بلبرینگها خراب شده است : اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محل‌های خود سفت نگه می‌دارد شل شده باشد و یاتاقانها خوردگی پیدا کرده باشند، صدای ناهنجار ایجاد می شود؛ که بایستی در این شرایط، پیچ را سفت کرده و یاتاقان یا بلبرینگ معیوب را تعویض کنید. برای اطمینان بیشتر هر دو یاتاقان یا بلبرینگ را تعویض کنید.

    دستگاه با لرزش کار می‌کند

    • نگه دارنده‌های لاستیکی موتور شل یا خراب است : نگه دارنده‌ های موتور را بازدید کنید؛ اگر شل شده اند آنها را محکم کنید و چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید.

    با امید به اینکه مقاله آموزش تعمیر جاروبرقی مورد توجه و استفاده شما کاربران گرامی قرار بگیرد.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.