اختلاف قیمت خودرو از کارخانه تا بازار چقدر است؟

0
رئیس ­اتحادیه فروشندگان خودرو از افزایش ۳۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی با عرضه نشدن این کالا توسط شرکت‌های تولیدکننده در بازار خرده فروشی خبر داد.

 سعید موتمنی با اشاره به سکوت وزیر صنعت معدن و تجارت و شورای رقابت نسبت به این افزایش قیمت‌ها افزود: هم اکنون متوسط تفاوت قیمت خودرو‌های زیر ۴۵ میلیون تومان در بازار نسبت به کارخانه به ۱۴ تا ۲۲ میلیون تومان رسیده در حالی که پیش از این ۳ تا ۱۵ میلیون تومان بوده است.

وی با اشاره به افزایش ۷۵ درصدی قیمت خودرو‌های داخلی از اواخر فروردین امسال تاکنون گفت: شرکت ایران خودرو بیشترین افزایش قیمت را در بین دیگر شرکت‌های تولید کننده خودرو را دارد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو شروع افزایش قیمت خودرو و عرضه نشدن آن توسط شرکت‌های تولید کننده داخلی را از گروه پژو و سمند دانست و گفت: ­۲۰۶ تیپ ۲ که در ۱۰ روز گذشته بین ۳۹ تا ۴۰ میلیون تومان فروخته می‌شد­امروز ۵۲ میلیون تومان عرضه شد.

موتمنی افزود: پژو ۴۰۵ glx از ۳۶ میلیون تومان به ۵۰ میلیون تومان، ۲۰۷ اتوماتیک از ۷۵ میلیون تومان به ۱۰۰ میلیون تومان، ​ ساندرو استپ وی از ۷۸ میلیون تومان به ۱۰۲ میلیون تومان و دنا معمولی از ۵۳ میلیون تومان به ۷۰ میلیون تومان رسیده است.

منبع:تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.