فولکس واگن پرفروش ترین برند، شاسی بلندها پرطرفدارترین دسته در بازار اروپا

0

موسسه تحقیقاتی JATO Dynamics دوشنبه گذشته گزارشی از وضعیت بازار خودروی اروپا در نیمه نخست سال ۲۰۱۸ منتشر کرد. بر اساس این گزارش اروپایی ها از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه ژوئن ۸.۶ میلیون اتومبیل صفر کیلومتر خریداری کرده اند که نشان از رشد ۲.۷ درصدی در مقایسه با دوره مشابه سال قبل دارد.

امسال نیز خودروهای شاسی بلند با استقبال فزاینده ای روبرو شده و بیش از مدل های دیگر محبوب هستند. طبق آمار موسسه JATO Dynamics آمار فروش این دسته از وسایل نقلیه ۲۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد داشته است. این میزان رشد در نوع خود یک رکورد تاریخی محسوب می شود.

Jato Dynamics 2018 (3)

در بین خودروهای شاسی بلند، مدل های کوچک بیش از سایر اعضای این دسته پرطرفدار هستند. آمار  JATO Dynamics نشان می دهد که از میان ۲.۹۲ میلیون مدل شاسی بلند فروخته شده، ۱.۰۸ میلیون دستگاه جزو مدل های کوچک بوده اند.

پس از شاسی بلندهای کوچک، مدل های کامپکت و سایز متوسط به ترتیب در رده های دوم و سوم قرار دارند. نکته جالب توجه اینکه تقاضا برای شاسی بلندهای بزرگ به اندازه ۹ درصد افت کرده و به فروش این نوع خودروها به حدود ۱۴۱ هزار دستگاه تنزل پیدا کرده است.

نگاهی آماری به بازار خودروی اروپا؛ فولکس واگن پرفروش ترین برند، شاسی بلندها پرطرفدارترین دسته

همانطور که قابل پیش بینی بود، گروه فولکس واگن به لحاظ فروش کلی بالاتر از تمامی رقبا ایستاده است. برای نخستین بار در تاریخ، فروش مدل های شاسی بلند گروه فولکس واگن بیشتر از سایرین بوده و این گروه بزرگ طلایه دار این دسته نیز به شمار می رود.

بطور کلی فولکس واگن در نیمه اول امسال موفق به فروش حدود ۹۸۸,۵۰۰ دستگاه خودرو شده است. رده دوم و سوم نیز به ترتیب به رنو و فورد رسیده، این دو خودروساز فرانسوی و آمریکایی توانسته اند ۶۲۴ و ۵۷۳ هزار خودرو به مشتریان اروپایی تحویل دهند.

2018 Volkswagen Tiguan 2

حضور پژو در رتبه چهارم و قرار گرفتن برندهای آسیایی در رده های میانی و پایینی جدول می تواند از نکات جالب گزارش JATO Dynamics باشد. همچنین طبق این گزارش مرسدس بنز در اروپا نیز توانسته همانند دیگر قاره های جهان از رقبای هموطن خود یعنی ب ام و و آئودی پیشی بگیرد.

Jato Dynamics 2018 (2)

از میان مدل های متنوع فروخته شده در قاره سبز، فولکس واگن گلف مثل سال های گذشته طرفداران زیادتری داشته و با ثبت رکورد ۲۵۷,۵۵۰ دستگاه بیش از هر مدل دیگری به دست مشتریان رسیده است.

پس از گلف رنو کلیو و فولکس واگن پولو به ترتیب با فروش ۱۸۵,۲۳۴ و ۱۶۳,۹۲۴ دستگاهی در رده های دوم و سوم ایستاده اند. فورد فیستا، نیسان قشقای، پژو ۲۰۸، فولکس واگن تیگوان، اشکودا اکتاویا، رنو کپچر و اوپل کورسا دیگر مدل های پرفروش اروپا به شمار می روند.

آنطور که گزارش JATO Dynamics حکایت دارد، رومانی با ۳۳.۴ درصد بیشترین رشد را از نظر فروش خودرو تجربه کرده؛ پس از رومانی، مجارستان با ۲۹ و لیتوانی با ۲۴.۶ درصد رشد رتبه های بعدی را به خود اختصاص داده اند. در مقابل بریتانیا با ۶.۳ درصد افت، بیشترین کاهش را از نظر فروش خودرو ثبت نموده است.

Jato Dynamics 2018 (4)

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.