بوی افزایش قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت/مهر۹۵

0

بوی افزایش قیمت بنزین در جایگاه‌های سوخت/مهر۹۵

احتمال افزایش قیمت بنزین خبری که گفته‌های متناقض مسئولان زیربط درباره‌اش، باعث سردرگمی ذهن مصرف‌کنندگان شده و با وجود اینکه دولت هنوز هیچ مصوبه‌ای درمورد افزایش قیمت سوخت ابلاغ نکرده است و اصرار دارد برنامه‌ای هم در این زمینه ندارد، از برخی شنیده‌ها بوی افزایش قیمت بنزین به مشام می‌رسد، به‌خصوص شنیده‌هایی که در جایگاه‌های سوخت محکم‌تر از گذشته شده است.

در حالی که شاهرخ خسروانی، معاون شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران اخیرا  اعلام کرده بود برنامه‌ای برای تغییر قیمت بنزین اعلام نشده و تاکنون چیزی در این مورد مصوب نشده است، برخی متصدیان جایگاه‌های سوخت با قطعیت از افزایش حدود ۲۰ درصدی قیمت بنزین در سال جاری سخن می‌گویند؛ از سوی دیگر سازمان برنامه و بودجه کشور هم تاکید کرده است که دولت برنامه‌ای برای رشد قیمت ندارد، اما رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور نیز هفته گذشته، در جمع خبرنگاران اعلام کرده است که پیش‌بینی می‌شود قیمت بنزین امسال برای هر لیتر به ۱۲۰۰ تومان برسد .موضوعی که اصرار جایگاه‌داران سوخت بر پیش‌بینی رشد قیمت‌ها را می‌رساند.

بیژن حاج محمدرضا در این مورد گفته بود بر اساس قانون بودجه سال ۱۳۹۵، دولت تا پیش از به پایان رسیدن سال، قیمت فرآورده‌های نفتی به ویژه بنزین و گازوئیل را افزایش می‌دهد.

نتیجه تصویری برای بنزین

وی بر اینکه امسال قطعا شاهد افزایش قیمت بنزین و گازوئیل در کشور خواهیم بود تاکید کرده و اعلام کرده بود  بر این اساس افزایش قیمت هر لیتر بنزین معمولی از ۱۰۰۰ تومان فعلی به لیتری ۱۲۰۰ تومان و بهای هر لیتر بنزین سوپر از ۱۲۰۰ تومان فعلی به ۱۵۰۰ تومان محتمل به نظر می‌رسد .قیمت هر لیتر گازوئیل هم به ۵۰۰ تومان افزایش و  بر اساس مصوبات ابلاغ شده قانون بودجه، دست دولت برای افزایش قیمت‌ها باز است.

حاج محمدرضا همچنین در خصوص زمان بندی افزایش قیمت بنزین توضیح داده بود پیش بینی می‌شود با توجه به ابلاغیه حذف کارت هوشمند بنزین و توقف عرضه کارتی این فرآورده نفتی، افزایش قیمت‌ها به فاصله چند هفته پس از جمع آوری کارت‌های بنزین اتفاق بیافتد.

اما مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، این سخنان را از پایه بی اساس دانست و اعلام کرد قیمت حامل‌های سوخت بنزین و گازوئیل در سال ۱۳۹۵ تغییر نمی کند و دولت، امسال برنامه ای برای افزایش قیمت سوخت (بنزین و گازوئیل) ندارد.

با این وجود رئیس انجمن جایگاه‌داران سوخت سراسر کشور درمورد اظهاراتش درمورد افزایش قیمت بنزین به ایسنا توضیح داد: صحبت های من درمورد افزایش قیمت بنزین قطعی نبود و بر اساس شواهد و قرائن موجود پیش بینی کردم قیمت سوخت افزایش پیدا کند. قیمت بنزین در هیچ مقطعی توسط جایگاه داران تعیین نمی شود و باید توسط هیات دولت تعیین شود. تا کنون نیز هیچ دستورالعملی توسط دولت اعلام نشده است.

حاج محمدرضا در پاسخ به این سوال که بر اساس کدام شواهد و قرائن افزایش قیمت بنزین را پیش بینی کرده است پاسخ داد:سال گذشته که قیمت بنزین افزایش پیدا کرد رییس جمهور اعلام کرد افزایش قیمت بنزین با شیب ملایم انجام می شود. از سوی دیگر قرار است کارت سوخت جمع آوری شود. همچنین قیمت تمام شده فوب خلیج فارس به دلیل هزینه هایی که به کالاهای وارداتی وارد می شود  گران می‌شود.

وی افزود:همچنین حدود سه میلیون دستگاه خودرو از سال گذشته تا پایان امسال به تعداد خودروهای موجود اضافه خواهد شد و همه این شواهد می تواند نشان دهنده افزایش قیمت سوخت باشد.

نتیجه تصویری برای بنزین

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.