لغو فروش اسکانیا در ایران با آغاز تحریم‌های آمریکا

0

مدیر عامل شرکت خودروسازی اسکانیا از به خطر افتادن همه فروش این شرکت به ایران در صورت آغاز تحریم‌های آمریکا خبر داد و گفت: با این حال فروش قطعات یدکی ادامه خواهد داشت.

شرکت اسکانیا نمایندگی اسکانیا مدیر عامل شرکت اسکانیا خدمات فروش اسکانیا در ایران قیمت اسکانیا g460 قیمت اسکانیا 112 قیمت اسکانیا در ایران قیمت اسکانیا r460 قیمت اسکانیاR500

به گزارش ایلنا به نقل از «رویترز»، شرکت خودروسازی سوئدی «اسکانیا» که در تولید خودروهای سنگین تخصص دارد، روز جمعه، یک روز پس از انتشار دفاتر فروش شرکت در نیمه اول سال که نشان می‌داد فروش این شرکت به ایران دچار آسیب شده است، هشدار داد که همه فروش «اسکانیا» در ایران در صورت آغاز تحریم‌های آمریکا علیه این کشور از دست خواهد رفت.

«هنریک هنریکسون» مدیرعامل «اسکانیا» که یکی از اولین کمپانی‌های ساخت کامیون است که در پی لغو تحریم‌ها به بازار ایران بازگشت، اعلام کرد: همه سفارش‌های این کمپانی که به دلیل تحریم‌های جدید نمی‌تواند در نیمه ماه اگوست ارسال شود، لغو خواهد شد.

«هنریکسون» گفت: با توجه به اطلاعاتی که امروز به دست ما رسیده، اگر تحول مثبتی رخ ندهد، همه فروش ما با خطر جدی مواجه خواهد شد.

به گزارش «رویترز»، شرکت کامیون‌سازی اسکانیا که به ولکس واگن تعلق دارد یکی از بزرگترین شرکت‌های طرف قرارداد با ایران است. این کمپانی سالانه ۵ تا ۶ هزار کامیون و اتوبوس به ایران می‌فروشد. این میزان فروش، ۵ درصد کل سفارش‌های این شرکت از همه جهان در سال گذشته بوده است.

خروج این کمپانی از ایران ضربه سهمگین دیگری به صنعت ایران است که برخلاف بخش انرژی و بانکی، قرادادهای بزرگی با شرکت های بزرگ امضا کرده بود. شرکت «پژو سیتروئن» فرانسه قرارداد مشارکت انتفاعی خود را در ایران متوقف کرد. شرکت آلمانی «دایملر» نیز گفته تحولات را از نزدیک رصد می‌کند.

بر اساس این گزارش آمریکا ۱۳ درصد سفارش‌ های اسکانیا را به خود اختصاص داده است. کارخانجات این شرکت خوردوسازی در آمریکای لاتین و اروپا عمدتا سفارشات ایران را تولید کرده و اتوبوس‌ها و کامیون‌هایشان را به شرکای منطقه‌ای می‌فروختند.

«هنریکسون» گفته که اسکانیا برای تسریع پرداخت‌ها قبل از بسته شدن احتمالی شبکه‌های مالی در اثر تحریم‌ها فشار می‌آورد. اسکانیا می‌تواند به توزیع قطعات یدکی لازم برای اتوبوس‌ها و کامیون‌هایش ادامه خواهد داد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.