قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران + تصاویر

0

امروزه اگر به دنبال صرف مبلغ زیاد برای خودرو نباشید می‌توانید نمونه‌های مختلفی از خودروهای صفر کیلومتر با قیمت کمتر از۱۵ هزار دلار را خریداری کنید؛ خودروهایی هر چند ارزان قیمت اما با چهره‌ها و امکانات به روز که خریدار را تا حد زیادی راضی نگه می‌دارد. در این نوشتار علاوه بر معرفی و ذکر قیمت خودروها در بازار جهانی، قیمت آنها را صرفا با قیمت دلار در بازار آزاد و بدون احتساب مالیات، عوارض و سایر موارد محاسبه می‌کنیم.
در پی بسته شدن واردات خودرو به کشور، قیمت خودروها وارداتی سر به فلک کشید و با توجه به این که خودروهای مشابه به کشور وارد نخواهد شد، قیمت‌های نجومی توسط فروشندگان در نظر گرفته شد. درحال‌حاضر قدرت خرید عموم مردم با توجه به این موضوع و همچنین تغییرات و افزایش قیمت ارز کاهش یافته است همچنین تاثیرات گسترده‌ای بر صنعت خودرو ایران صورت گرفته است. در این شرایط تنوع سبد محصولات خودرویی کشور و حق انتخاب خریداران به شدت کاهش و قیمت خودروها حتی نمونه‌های اقتصادی تولید داخل به گونه‌ای افزایش یافته که هضم صرف کردن چنین مبالغی برای خودروهای مورد نظر توسط خریداران دشوار است.

درحال‌حاضر در بازار بین‌المللی می‌توان جدیدترین خودروهای سال ۲۰۱۸ از برندهای مطرح و مشهور خودروسازی را با قیمت هایی کمتر از ۱۵ هزار دلار خریداری کرد، ‌؛ خودروهایی که در صورت ورود به کشور، جزء محصولات لوکس تلقی می‌شود و می‌تواند نظر همگان را به سمت خود جلب کند. در لیست زیر پنج مورد از ارزان‌ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ آورده شده است و قیمت آنها علاوه بر بازار جهانی بر حسب قیمت دلار آزاد ۱۱هزار تومانی و بدون در نظر گرفتن مالیات و سایر موارد محاسبه شده است.

قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران

Nissan Versa Sedan S

قیمت پایه جهانی: ۱۲۳۱۰ دلار

قیمت در ایران: ۱۳۵ میلیون و ۴۱۰ هزار تومان

نیسان ورسا توانسته تمام رقبایش را از لحاظ قیمتی شکست دهد و رتبه نخست ارزان‌ترین خودرو سال ۲۰۱۸ را به خود اختصاص دهد. این خودرو از پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۰۹ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعت دستی در نسخه پایه بهره می‌برد. ورسا را نمی‌توان خودرویی جذاب دانست اما طراحی داخلی و خارجی ساده و در عین حال قابل قبولی دارد. علاوه بر این ورسا توسط نیسان ساخته شده است، خودروسازی که همانند بیشتر خودروسازان ژاپنی از کیفیت ساخت بالایی چه در بخش فنی و چه در بخش تجهیزات داخلی محصولات خود برخوردار است.

قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران

Mitsubishi Mirage ES

قیمت جهانی: ۱۳۳۹۵ دلار

قیمت در ایران: ۱۴۷ میلیون و ۳۴۵ هزار تومان

میتسوبیشی میراژ ارزان‌ترین هاچبکی است که در سال ۲۰۱۸ و به صورت صفر کیلومتر می‌توانید خریداری کنید. نسخه پایه این خودرو از پیشرانه ۱.۲ لیتری با حداکثر توان ۷۸ اسب بخار و گیربکس ۵ سرعت دستی بهره می‌برد. میراژ ۲۰۱۸ به امکاناتی نظیر مانیتور لمسی ۷ اینچی، دوربین دید عقب و بلوتوث مجهز شده و در نسخه پایه صندلی‌های این خودرو به صورت پارچه‌ای است.

قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران

Kia Rio LE

قیمت جهانی: ۱۳۹۰۰ دلار

قیمت در ایران: ۱۵۲ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان

کیا ریو یکی از برترین سدان‌های ساب کامپکت محسوب می‌شود که درحال‌حاضر قیمت آن ۱۳۹۰۰ دلار است و نسخه‌ای هاچبک از آن نیز وجود دارد که قیمت آن ۳۰۰ دلار گران تر است. در نسخه پایه پیشرانه‌ای ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۳۰ اسب بخار و گیربکس ۶ سرعت دستی برای این خودرو در نظر گرفته شده است. اگر گیربکس اتوماتیک در نظر داشته باشید، مبلغ هزار دلار اضافی نیز باید پرداخت کنید. امکانات خاص و منحصر به فردی در ریو وجود ندارد اما مانیتور لمسی ۵ اینچی به همراه ۴ اسپیکر و ورودی USB می‌تواند راضی‌کننده باشد.

قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران

Chevrolet Spark

قیمت جهانی: ۱۳۹۲۵ دلار

قیمت در ایران: ۱۵۳ میلیون و ۱۷۵ هزار تومان

شورولت اسپارک یک هاچبک ساب کامپکت محسوب می‌شود که کاملا برای مصارف شهری مناسب است. این خودرو از پیشرانه ۱.۴ لیتری ۹۸ اسب بخاری بهره می‌برد و گیربکس آن در نسخه پایه از نوع ۵ سرعت دستی است همچنین قیمت نسخه مجهز به گیربکس اتوماتیک ۱۱۰۰ دلار گران تر است. کابین اسپارک نسبت به سایر رقبایش جذاب تر طراحی شده است و یک مانیتور لمسی ۷ اینچی سازگار با سیستم عامل‌های آندروید و IOS در مرکز داشبورد وجود دارد.

 قیمت ارزان ترین خودروهای سال ۲۰۱۸ به پول ایران

Ford Fiesta S

قیمت پایه جهانی: ۱۴۰۲۵ دلار

قیمت در ایران: ۱۵۴ میلیون و ۲۷۵ هزار تومان

در بین تمام خودروهای موجود در این لیست، فورد فیستا توانسته در رتبه سوم از لحاظ قمتی قرار بگیرد. این خودرو در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه می‌شود که قیمت‌های آنها تقریبا مشابه یکدیگر است و در بخش کابین در هر دو نسخه فضای مناسبی را برای پنج سرنشین ایجاد می‌کند. نسخه پایه از پیشرانه ۱.۶ لیتری با حداکثر توان ۱۲۰ اسب بخار بهره می‌برد و شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت آن ۹.۱ ثانیه اعلام شده است در نتیجه علی رغم این که تنها ۱۲۰ اسب بخار توان این خودرو است اما فیستا کند محسوب نمی‌شود و شتاب گیری قابل قبولی دارد.
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.