باارزش ترین برند های خودرو ؛کمپانی BYD دومین خودروساز جهان

0

هر ساله موسسه‌های معتبر ارزیابی برند، لیستی از برندهای با ارزش و قابل اطمینان را منتشر می‌کنند که بر مبنای تحلیل و عملکرد برندها در بازه زمانی یک ساله است.

آمار تولید خودرو بزرگترین شرکت خودرو چین موفق ترین شرکت های خودرو ساز شرکت بی وای دی با ارزش ترین برندهای خودرو برترین تولیدکنندگان خودرو شرکت استون مارتین

یکی از قابل اعتمادترین موسسه‌های تحلیل و ارزیابی برندها، «برند فایننس» است که در ۲۰ شهر بزرگ جهان فعالیت دارد

لیست امسال این موسسه در حالی اعلام شد که «برند فایننس» عنوان کرد این فرایند نتیجه تحلیل و ارزیابی بیش از ۳۵۰۰ برند در سراسر جهان است. برندهایی که جایگاه آنها بسته به نوع فعالیت (صنعتی، ورزشی، تولیدی و…) بصورت جداگانه و در لیست‌های مختلف ارزش آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

 آمار تولید خودرو  بزرگترین شرکت خودرو چین  موفق ترین شرکت های خودرو ساز  شرکت بی وای دی  با ارزش ترین برندهای خودرو  برترین تولیدکنندگان خودرو  شرکت استون مارتین

اما در لیست برندهای خودرویی کمپانی بی‌وای‌دی با ۲۱۱ درصد پیشرفت نسبت به سال ۲۰۱۷ بعد از برند استون مارتین در رده دوم حضور دارد. برای مقایسه جالب است بدانید برند اوپل نه تنها هیچ پیشرفتی در زمینه ارزش برند کسب نکرده، بلکه ۶۷ درصد نیز افت کرده است. از دیگر برندهای حاضر در این لیست می‌توان به تسلا اشاره داشت که در سال جاری میلادی ۱۰۶ درصد یعنی یک دوم پیشرفت برند بی‌وای‌دی را بدست آورده است.

موسسه «برند فایننس» برند بی‌وای‌دی را ۳/۴ بیلیون دلار ارزش‌گذاری نموده و این در حالی است که برندهایی چون بنتلی، لامبورگینی، کادیلاک، مکلارن و مازراتی در رده‌های پایین‌تری حضور دارند. شاید این پرسش وجود داشته باشد که ارزش‌گذاری برندها بر چه مبنایی انجام می‌گیرد؟ موسسه «برند فایننس» عنوان کرده است که شاخص قدرت برند (بی‌اس‌آی) مورد ارزیابی قرار گرفته و مبنای بی‌اس‌آی نیز بر اساس سهم سهامداران، عملکرد تجاری، میزان سرمایه‌گذاری و… است.

منبع این گزارش سایت brandfinance می باشد.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.