علت داغ شدن بیش از حد باتری ماشین چیست ؟

0

علت خراب شدن باطری ماشین

یک باتری با کیفیت خوب در صورت نگهداری مناسب حدود ۱.۵ سال می تواند کار کند. هدف اولیه استفاده از باتری استارت زدن، تثبیت انرژی و تهیه نیروی کافی برای جرقه زدن، روشنایی و دیگر مصرف کننده هایی است به مقدار انرژی بیشتر از ظرفیت سیستم شارژ نیازمندند . برای مثال در موقعی که موتور کار نمی کند. در مرحله بعد باتری اتومبیل توان الکتریکی سیستم را در موقعی که سیستم شارژ فعال نیست، فراهم می کند.

دلایل خرابی باتری ماشین طول عمر باتری ماشین افزایش عمر باتری ماشین مجله خودرو کارستان تعمیر و نگهداری خودرو طول عمر باتری اسیدی طول عمر باتری اتمی آموزش باطری سازی اجزای داخلی باتری آدرس باطری سازی تهران آدرس فروشگاه باطری در تهران
سن یک باتری به ریزش مواد فعال صفحات آن در اثر انقباض و انبساط این صفحات که در طول فرآیند شارژ و دشارژ اتفاق می افتد بستگی دارد. دشارژ عمیق، گرما و لرزش مراحل تخریب آن را تسریع می کنند و عاقبت رسوب تشکیل می شود و سبب اتصال کوتاه می شود. علت اصلی دیگری که باعث تخریب باتری ها می شود سولفاته شدن آنهاست. هنگامی که باتری ها به صورت دشارژ انبار شوند یا برای بیشتر از ۶ ماه انبار شوند. سولفات سرب صفحات را سخت و چگال می کند و توانایی شارژ شدن باتری کاهش می یابد و یا به طور کلی از بین می رود و مواد فعال صفحات، دیگر قابلیت تحمل جریان دشارژ را ندارند و باتری از کار خواهد افتاد.
تحقیقات اخیر نشان داده در یک هوای گرم (بدترین محیط برای کار باتری) میانگین طول عمر یک باتری اتومبیل با کیفیت خوب به نصف کاهش می یابد. استارت زدن بیجا (Slow Cranking ) خصوصاً در هوای سرد مشخصه خوبی است که نشان می دهد باتری در حال خراب شدن است و این باتری باید تست شود. دشارژ عمیق باتریها معمولاً در زمان های نامناسب اتفاق می افتد، برای مثال بعد از روشن کردن خودرو توسط اتصال باتری به باتری (Jump start). متاسفانه اغلب فروشنده های باتری، چگونگی تست درست یا شارژ باتری را نمی دانند.
علت گرم شدن بیش از حد باتری اتومبیل

گرم شدن بیش از حد باطری ماشین می تواند وضعیت بسیار خطرناکی را برای وسیله نقلیه و یا هر کسی که در نزدیکی آن است ایجاد کند. اگر رگولاتور ولتاژ آلترناتور شروع به شکست کرده یا نتواند کارش را  انجام دهد، ژنراتور شروع به ارسال ولتاژ بیش از حد به باتری می کند که به نوبه خود سبب گرم شدن بیش از حد باتری می شود. هنگامی که محلول الکترولیت در داخل باتری بیش از حد به جوش رسید، باتری منجر به ارسال اسید باتری در تمام جهات می شود. اگر بوی تخم مرغ گندیده احساس کردید یا متوجه شده اید که باتری شما متورم شده و یا بخار از آن خارج می شود، احتمالا باتری شما بیش از حد گرم شده است.

 علت داغ شدن باطری ماشین دلایل خراب شدن باتری هزینه تعویض باطری خودرو آموزش باتری سازی آموزش عیب یابی خودرو تشخیص باتری معیوب خالی شدن باطری ماشین علل ترکیدن باتری خودرو متورم شدن باتری
نحوه عیب یابی گرم شدن بیش از حد باتری اتومبیل

۱.اگر مشکوک به گرم شدن بیش از حد باتری هستید، بلافاصله موتور را خاموش کنید.
۲. صبر کنید تا خودرو خنک شود. بهتر است اجازه دهید تا به مدت یک شب خاموش بماند، با اینکار از سرد شدن تمام موارد مطمئن هستید.
۳.عینک و دستکش خود را بزنید، سپس کاپوت را باز کرده و کابل باتری منفی را با استفاده از آچار فرانسه از باتری جدا کنید.
۴.اگر باتری شما بدون محافظ است، به مرحله ۶ بروید. می توانید با مشاهده کلمات “Maintenance Free” در باتری از عدم وجود محافظ مطمئن شوید. اگر این کلمات را نبینید، وجود سر پوش در بالای آن را برای افزودن آب بررسی کنید. اگر سرپوشی یافت نشد ، باتری از نوع Maintenance Free  می باشد.
۵.سرپوش ها را بردارید و ببینید که آیا آب کم است یا خیر. در زمانی که دریچه بسته است، آب باید تا پایین دریچه باشد. اگر باتری نیاز به آب دارد، با دقت کمی آب مقطر را به آن بیافزایید. از تکه پارچه ای برای پاک کردن سریع سرریزهای پیش آمده استفاده کنید؛ نمی خواهید آب اسیدی بر روی اجزای دیگر محفظه موتور ریخته شود.
۶. برای حذف آلترناتور از سوکت استفاده کنید. در ابتدا، با استفاده از یک ابزار کشش تسمه، تسمه مارپیچی را بردارید. اگر ابزار کشش تسمه ای ندارید، می توانید از یک آچار سوکت استفاده کنید، اما مراقب باشید، زیرا آچار سوکت می تواند به شما اجازه می دهد تا گشتاور را بیش از اندازه ای که باید ببندید و آن را بشکنید.
۷. آلترناتور را به فروشگاه قطعات خودرو محل خود ببرید و آزمایشات لازم را روی آن انجام دهید. اگر خوش شانس باشید، به آلترناتور جدید نیاز دارید. به یاد داشته باشید، به احتمال زیاد بعد از نصب مجددا احیا می شود، بنابراین اگر می توانید، یک آلترناتور با کیفیت ساخته شده توسط سازنده خودرو را خریداری کنید

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.