کار‌هایی ساده که عمر ماشینتان را کم می‌ کند

0

محافظت از وسیله نقلیه یکی از مهمترین کار‌هایی است که باید رانندگان و صاحبان خودرو در نظر داشته باشند. استفاده نادرست و انجام برخی کار‌ها از عمر مفید یک خودرو می‌کاهد.
یک صاحب خودرو می تواند با انجام برخی فعالیت های مثبت عمر مفید خودروی خود را تا دو برابر افزایش دهد و گاهی با برخی فعالیت های غلط عمر یک خودرو به نصف کاهش پیدا می کند. به عنوان فردی که علاقمند به خودرو هستید بهتر است با دانستن برخی نکات نه تنها خودرو را محافظت کنید بلکه میزان هزینه ها را نیز کاهش دهید.

تنظیم باد نامناسب

کارهایی ساده که عمر اتومبیلتان را کم می کند!

بر اساس تحقیقات مختلفی که تا امروز انجام شده، کم باد بودن تایرها باعث افزایش مصرف سوخت و همچنین بد حرکت کردن خودرو می شود همچنین در زمان پرباد بودن بیش از اندازه تایر آسیب های جدی به سیستم فرمان دهی وارد خواهد شد. همیشه دفترچه راهنمایی خودرو را خوانده و باد تایرها را به درستی تنظیم کنید.

*ترمز دیرهنگام: این مورد خیلی آسان حل خواهد شد و تنها کافی است منتظر لحظه آخر برای ترمز کردن نشوید. کوبیدن بر روی پدال ترمز تنها چند ثانیه قبل از برخورد با خودرویی دیگر عمر ترمز و تایرها را کاهش می دهد. پیشنهاد می شود در ذهنتان محاسباتی را برای ترمز کردن داشته باشید تا طی یک مسیر پیش بینی شده به نرمی ترمز نمایید.

گاز دادن بیهوده

کارهایی ساده که عمر اتومبیلتان را کم می کند!

بیهوده فشردن پدال گاز و یا تیک آف کردن باعث فشار آمدن شدید به پیشرانه شده و عمر آن را به شدت کاهش می دهد. در این حالت بنزین زیادی به موتور تزریق می شود و فعالیت ها با چندین برابر سرعت انجام می شوند که حتی در قوی ترین خودروهای مسابقه ای هم این عمل منجر به خراب شدن پیشرانه خودرو می شود. همیشه زمان بندی درستی برای شروع کردن حرکت داشته باشید.

خورشید، دشمن خودرو

کارهایی ساده که عمر اتومبیلتان را کم می کند!

همانطور که ماندن خودرو زیر برف و باران بیش از اندازه به آن آسیب های جدی وارد می کند، خورشید نیز می تواند باعث خراب شدن بسیاری از بخش های خودرو شود. شاید رها شدن از نور خورشید کار سختی باشد اما همیشه به آن فکر کنید و تا حد امکان خودرو را در سایه قرار دهید. بلند شدن رنگ، ترک خوردن چراغ ها و جلو داشبورد خودرو تماما به خاطر تابش نور خورشید هستند.

کثیف نباشید

 دلایل خراب شدن موتور  خراب شدن ماشین  از بین رفتن رنگ خودرو  دلایل کاهش عمر خودرو  روش نگهداری از خودرو  کاهش استهلاک خودرو  کاهش فرسایش خودرو

کثیف بودن یکی از قاتلان خودرو به شمار می آید. شما به عنوان کسی که هفته ای دو تا سه بار به حمام می روید چرا علاقه ای به شستن خودروی خود حداقل برای ۱ بار در ماه ندارید؟ شستن خودرو شاید کار خیلی خاصی نباشد اما در افزایش عمر آن به شدت موثر است.

مشکلات روغن موتور

کارهایی ساده که عمر اتومبیلتان را کم می کند!

اشتباه در این مورد بیشترین میزان اثرگذاری را در کاهش عمر خودرو خواهد داشت. بسیاری از مردم روغن موتور اشتباه و ای متفرقه درون خودرو می ریزند، یا در زمان مناسب اقدام به تعویض روغن نمی کنند به همین دلیل عمر موتور خودرو به شدت کاهش پیدا می کند. بهترین پیشنهاد در این زمینه استفاده از روغنی است که کارخانه پیشنهاد داده است.

خودروپلاس

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.