آموزش رانندگی در جاده ؛چگونه در پیچ بهتر بپیچیم؟

0
چگونه در پیچ بهتر بپیچیم؟

اینکه چه جاهایی در پیچ باید گاز داد، ترمز گرفت و چگونه باید فرمان گرفت و دنده را تعویض کرد، برای خودش فرمولی دارد. البته این مساله بیشتر برای رانندگی مسابقه‏ای مهم است و در رانندگی روزمره باید از آنها دوری جست.
انتخاب منطقی‏ترین حاشیه یا لبه
معمولاً رانندگان حرفه‏ای، از دهنه پیچ وارد شده و خودشان را به نیم دایره داخلی می‏رسانند تا علاوه بر حفظ سرعت، کنترل بهتری داشته و مسیر کمتری را طی کنند.

 آموزش رانندگی نحوه رانندگی در سرپایینی نحوه صحیح پیچیدن سرپیچ آموزش رانندگی در جاده رانندگی در پیچ های تند نکات مهم رانندگی در جاده تجربه رانندگی در جاده شیوه صحیح ترمز گرفتن
بهترین مکان و زمان برای ترمز کردن
اگر شما یک راننده معمولی با گواهینامه پایه دو بوده و عموماً در شهر رانندگی می‏کنید، پیشنهاد می‏شود حدود ۴۰ تا ۴۵ متر مانده به یک پیچ، از سرعت خود کاسته، آن را به زیر ۵۰ کیلومتر رسانده و سپس آرام آرام ترمز کنید.
مشخص کردن مسیر داخلی
در اصطلاح حرفه‏ای ‏ (Apex) اپکس یعنی کناری‏ترین نقطه پیست در سمت راست و رانندگان حرفه‏ای همیشه به دنبال عبور از آن هستند. البته برخی کارشناسان و رانندگان مسابقه‏ای اعتقاد دارند می‏توان در یک مسابقه چند بار دور زد و نیازی به قرار گرفتن در نقطه Apex هم نباشد.
شیوه ترمز کردن
ترمز گرفتن در پیچ بهتر است یکنواخت باشد، یعنی اینکه ناگهان با قدرت پایتان را روی ترمز نگذارید، اینکار علاوه بر کاهش سرعت، کاهش کنترل‏پذیری وسیله را هم به همراه دارد.

ورود آرام
یک فرمول ساده،به آرامی وارد پیچ شده و با سرعت از آن خارج شوید. این رویکرد در نهایت کنترل بهتر و خروج ایمن‏تر از پیچ را به ارمغان خواهد آورد.
روی نقاط قوتتان تمرکز کنید
روی نقاط قوت خود و اتومبیل تمرکز کنید. همچنین اگر پشت یک ماشین مسابقه یا سبک نشسته‏اید، دیرتر وارد نقطه Apex شده و ترمز عمیق‏تری بگیرید. اگر سوار بر ماشین سواری سنگین و اسپرت هستید، برای ورود زودتر به دهنه داخلی راستی بیشتر توجه کنید تا با سرعت بیشتری خارج شوید. این مسئله در خودروهای شاسی بلند و کراس‏اوور باید با دقت و توجه بیشتری و سرعت به مراتب کمتری انجام شود.
فرمان را نگاه نکنید
به هیچ وجه سر پیچ به فرمان نگاه نکرده و همه حواس خود را معطوف پیچ و جاده کنید.
مراقب تایرها باشید
هنگام ورود به پیچ فرمان مخالف نداده و شروع به دریفت کردن نکنید. این کار کنترل شما روی ماشین را کم می‏کند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.