صالحی نیا : پژو فرانسه باید به ایران جریمه پرداخت کند

0

معاون وزیر صنعت گفت: ایران خودرو در صدد است یکی از محصولاتی که قرار بود در ایکاپ تولید شود را به صورت مستقل و با اعمال تغییراتی در ساختار آن به عنوان خودوروی ایرانی تولید کند.

 قرارداد پژو سیتروئن با ایران  شکایت ایران از شرکت پژو  پرداخت غرامت فرانسه به ایران  معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت  ساخت پژو 301  اخبار ایران خودرو

محسن صالحی نیا، با اشاره به اینکه تعلیق همکاری فرانسوی ها با ایران باعث کاهش حجم تولید تعدادی از محصولات شرکتهای خودروساز داخلی شده است، اظهار داشت: این موضوع مقطعی است و خودروسازان درصدد تأمین قطعات این خودروها از داخل کشور هستند.

وی افزود: ایران خودرو در صدد است یکی از محصولاتی که قرار بود در ایکاپ تولید شود را به صورت مستقل و با اعمال تغییراتی در ساختار آن به عنوان خودوروی ایرانی تولید کند.

معاون وزیر صنعت با اعلام اینکه در محصولات تندر۹۰ یک سری از قطعات در ساختار بین المللی و توسط تأمین کنندگان خارجی تأمین می‌شود، گفت: همین موضوع عاملی شده اگر طرف فرانسوی هم بخواهد تأمین کننده خارجی حاضر به ارائه قطعات به طرف ایرانی نیست. شرکت پژو هم با این استدلال نمی‌تواند قطعات این محصولات را به ایرانی ها تحویل دهد.

صالحی نیا با اشاره به جلسات خودروسازان با شرکت پژو افزود: پژو در این جلسات اعلام کرد که با شرایط جدید بین المللی نمی‌تواند با ایکاپ ادامه می دهد. البته آنها تأکید کردند که همکاری خود  را با طرف ایرانی به امید گشایش معلق خواهند گذاشت و به صورت کامل همکاری را قطع نمی‌کنند.

صالحی نیا با اعلام اینکه  پژو سهم خود را در شرکت ایکاپ آورده و ساختار این شرکت شکل گرفته است، تصریح کرد: پژو باید در تأمین قطعات و خدمات پس از فروش خودروهای ۲۰۰۸ که پیش فروش شده تعهدات خود را انجام دهد.

وی با تأکید براینکه ما تضامین لازم را در قرارداد با از طرف فرانسوی گرفته‌ایم، گفت: به هر حال پژو برای لغو قرارداد محکوم است و باید جریمه پرداخت کند.

منبع: تسنیم

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.