با غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری دنیا آشنا شوید +تصاویر

0

بعد از باز کردن درهای ابر خودروهایی باقدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۰۵ توسط ویرون، خودروهای دیگری نیز به جمع این باشگاه اضافه شدند. البته در این سال‌ها شرکت‌های تیونینگ مانند هنسی دست به تیونینگ خودروهای قدرتمند و تولید خودرویی باقدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب کرده‌اند که ما سعی در تهیه لیستی از این شرکت ها برای شما کرده ایم. پس با ما باشید.

حالا ۱۳ سال پس از ورود بوگاتی شیرون باقدرت ۱,۰۰۱ اسب بخار، تنها تعداد بسیار کمی در باشگاه ابر خودروهایی باقدرت عددی ۴ رقمی اسب بخار در دنیا وجود دارند.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

بعد از باز کردن درهای ابر خودروهایی باقدرتی بیش از ۱۰۰۰ اسب بخار در سال ۲۰۰۵ توسط ویرون، خودروهای دیگری نیز به جمع این باشگاه اضافه شدند. البته در این سال‌ها شرکت‌های تیونینگ مانند هنسی دست به تیونینگ خودروهای قدرتمند و تولید خودرویی باقدرت بیش از ۱۰۰۰ اسب کرده‌اند اما باید بدانید که تنها ۴ خودرو وجود دارند که با این قدرت سرسام‌آور از دل کارخانه تولیدی به دست مشتریان رسیده‌اند.

بوگاتی شیرون

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

شاید کمتر کسی باشد که آشنایی اندکی با دنیای خودروها داشته ولی نام شیرون را نشنیده باشد. هیولایی با موتور ۸ لیتری و تعداد ۱۶ سیلندر (W16) که با استفاده از ۴ توربو، می‌تواند ۱,۴۷۹ اسب بخار قدرت و ۱,۱۸۰ پوند-فوت گشتاور تولید نماید. شیرون قدرتمند در سال ۲۰۱۶ و به‌عنوان مسیری لوکس برای رسیدن به‌سرعت فوق‌العاده بالای ۴۰۲ کیلومتر بر ساعت معرفی شد. البته طبق تبلیغ‌های بوگاتی، شیرون توانایی رسیدن به‌سرعت ۴۶۳ کیلومتر بر ساعت را نیز دارد.

شیرون رکوردی با عمر کوتاه دیگری نیز در کارنامه خود دارد که همان مدت‌زمان،۰-۴۰۰ کیلومتر بر ساعت این خودرو در تنها ۴۲ ثانیه است که تنها چند هفته بعدازآن، کویینزگ آگرا RS توانست رکورد شیرون را بزند.

اگرچه ممکن است خودروهای هنسی یا کویینزگ توانسته باشند در بحث سرعت نهایی، شتاب گیری یا سریع‌تر بودن، خود را در مقابل شیرون به اثبات برسانند اما شیرون افسانه‌ای که میراث ویرون را به دوش می‌کشد توانسته با این قدرت و سرعت استثنایی در کنار عملکردهای لوکسی مانند خودروهای بنتلی و رولزرویس، خود را پیشتاز خودروهای جهان قرار دهد.

کویینگزگ رگرا

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

کریستین ون کویینگزگ توانست پایه‌گذار شرکتی باشد که باوجود عمر کوتاه خود اما دست‌به‌کارهای بزرگ و باورنکردنی درزمینهٔ خودرو بکند. روش پنهان پشت رگرا توانست تمامی عرف‌های سنتی گذشته را در موتور شو ژنو در سال ۲۰۱۵ بشکند.

ابر خودرویی با قلب تپنده ۵ لیتری و ۸ سیلندر (V8) و استفاده از دو توربو که می‌تواند ۱,۱۰۰ اسب بخار را از موتور احتراقی خود دریافت کرده و با کمک یک سیستم الکتریکی گشتاوری، مجموع خروجی قدرت این خودرو را به عدد ۱,۵۰۰ اسب بخار برساند.

شتاب ۰-۱۰۰ این خودرو نیز تنها ۲.۸ ثانیه بوده و طبق ادعاهای کویینگزگ، این خودرو می‌تواند سرعت ۰-۳۹۹ کیلومتر بر ساعت را تنها در مدت‌زمان ۲۰ ثانیه بپیماید.

NextEV NI0 EP9

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

ابر خودروی چینی که توانسته پیست نوربرگرینگ آلمان را سریع‌تر از پورشه ۹۱۱GT2 RS بپیماید. طبق ادعای شرکت سازنده این خودروی برقی،NextEV می‌تواند ۱ مگاوات قدرت (۱,۳۴۱ اسب بخار) زا از دل موتور خود بیرون کشیده، به‌طوری‌که برای هر چرخ آن ۳۳۵.۲۵ اسب بخار قدرت توزیع می‌شود.

خودروی AWD(چهارچرخ محرک)، تمام برقی، می‌تواند ۰-۱۰۰ را تنها در ۲.۷ ثانیه پیموده و تا سرعت نهایی ۳۱۲ کیلومتر بر ساعت را نیز در کیلومتر خود ثبت کند.

Zenvo TS1 GT

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

این خودرو که توسط خودروساز دانمارکی بانام Zenvo به تولید رسیده، یک فیس لیفت پیشرفته از Zenvo ST1 است. خودرویی که با یک موتور ۵.۸ لیتری V8 و استفاده از دو عدد توربوشارژ، به تولید رسید.

TS1 می‌تواند با تولید ۱,۱۰۴ اسب بخار قدرت و ۸۴۰ پوند-فوت گشتاور، خود را به‌صورت مطمئن در باشگاه خودروهای بالای ۱۰۰۰ اسب بخار جا دهد. خودرویی که شتاب ۰-۱۰۰ آن،۳ ثانیه بوده و با استفاده از یک محدودکننده سرعت الکترونیکی، می‌تواند تا سرعت ۳۷۵ کیلومتر بر ساعت نیز رانده شود.

۳ ابر خودروی قابل احترام

آگرا RS شرکت کویینزگ نیز ازجمله ابر خودروهایی است که با رکوردهای سرعت، ترمز گیری، شتاب گیری و … و استفاده از بسته مگاوات برای قدرت دهی خود، درمجموع ۱,۳۴۱ اسب بخار قدرت را تولید کند و خود را در این باشگاه راه دهد؛ اما ازآنجایی‌که هم‌اکنون، این ابر خودرو دیگر تولید نمی‌شود، جانشین آن توانسته از طرف شرکت سازنده سوئدی خودی نشان بدهد.

 دنیای خودرو مجله خودرو بهترین خودروهای سوپر اسپرت معرفی خودرو سریعترین خودروهای جهان سرعت بوگاتی ویرون سرعت کونیگ‌ زگ آگرا

هنسی ونوم F5 نیز یکی دیگر از حذفیات در این فهرست است. خودرویی با موتور ۸ لیتری V8 که قدرت ۱,۶۰۰ اسب بخار را تولید می‌کند؛ اما علیرغم رونمایی از آن در اواخر سال ۲۰۱۷، این خودروی افسانه‌ای قرار است در سال ۲۰۱۹ به مرحله تولید رسیده و جاده‌ها را زیر چرخ‌های پرسرعت خود بپیماید.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

Rimac C-Two خودروی قبلی، قرار است در سال ۲۰۱۹ به مرحله تولید برسد. این ابر خودروی الکتریکی، می‌تواند با موتورهای برقی خود، درمجموع،۱,۸۸۸ اسب بخار قدرت تولید کرده و به حداکثر سرعت ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت نیز برسد. همچنین طبق ادعاهای شرکت سازنده،Rimac می‌تواند با موتورهای برقی خود،۶۴۷ کیلومتر را نیز با یک‌بار شارژ کامل بپیماید.

غول‌های ۱۰۰۰ اسب بخاری را بشناسید!

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.