کلاه گشادی که سر خریداران خودرو خارجی رفت/ یا انصراف دهید یا گران‌تر بخرید!

0

خریدار یک خودروی خارجی با اشاره به اینکه علیرغم انعقاد قرارداد با یک شرکت برای خرید خودرو این شرکت به تعهد خود عمل نکرده است، گفت: خودروهای جایگزین این شرکت بسیار گران‌تر از خودروهای مورد معامله است.

در چند ماه اخیر بازار خودرو حال و روز خوشی ندارد از یک طرف گرانی خودروهای داخلی و از طرف دیگر برآورده نشدن تعهدات شرکت‌های خودرویی به مشتریان به دلایل مختلف از جمله توقف واردات خودرو که منجر به بروز مشکلاتی برای این قشر از فعالان اقتصادی شد، اوضاع را برای خریدارانی که از قبل برای خرید خودرو اقدام کرده بودند، نیز سخت کرده است.

اخبار مهم بازار خودرو رئیس جمهور ایران مافیای خودرو کیست دلالان بازار انجمن واردکنندگان خودرو وزیر صنعت معدن و تجارتسازمان توسعه تجارت ایران مدیرکل سازمان توسعه تجارت آمار واردات خودرو اخبار گمرک تعرفه واردات خودرو ارزش خودروهای وارداتی قیمت خودروهای خارجی

همچنین مشکلاتی که در تامین واردات قطعات خودرو وجود دارد مشکلاتی را برای خودروسازان داخلی بوجود آورده بطوری که حتی برخی خودروسازان داخلی هم تحویل سفارشات خود را به تعویق انداخته‌اند و یا خودروهای جایگزین به خریداران پیشنهاد کرده‌اند.

حمید شاملو خریدار یک خودروی خارجی از یکی از شرکت‌های داخلی گفت: در اسفندماه سال ۱۳۹۶ با پرداخت مبلغ ۴۵ میلیون تومان به عنوان پیش‌پرداخت یک خودرو ماهیندرا kuv100 از شرکت عظیم خودرو پیش خرید کردم.

وی با بیان اینکه براساس قرارداد باید این خودرو را در خرداد ماه ۱۳۹۷ و به قیمت روز تحویل می‌گرفتم، افزود: با توجه به شرایط بازار پیش‌بینی می‌شد که با پرداخت مبلغ ۲۵ میلیون تومان دیگر در زمان تحویل خودرو نوع دنده‌ای این خودرو را در نهایت با قیمت ۷۰ میلیون تومان از شرکت مذکور دریافت کنم.

شاملو اظهار داشت: اما در زمان موعد تحویل خودرو، این شرکت با بیان اینکه به دلیل ممنوعیت واردات خودرو قادر به برآورده کردن تعهد خود نیست به من پیشنهاد خرید یک خودروی دیگر را داد.

وی افزود: شرکت از من خواست تا به جای خودرو ماهیندار ۷۰ میلیون تومانی یک خودرو GAC ترامپچی مدل GA3 که قیمت آن در آن مقطع زمانی ۱۴۵ میلیون تومان بود تحویل بگیرم.

شاملو با بیان اینکه امکان خرید خودرو با چنین قیمتی را نداشتم گفت: بنابراین شرکت پیشنهاد انصراف از خرید را به من داد ضمن اینکه اعلام کرد در صورت انصراف ۲ درصد از مبلغ پیش‌خرید کسر خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر مقرر شده تا مهرماه ۹۷ پول پیش ‌خرید خودرو با کسر ۲ درصد به حسابم واریز شود و این در حالی است که نه تنها موفق به خرید خودروی دلخواه خود نشدم بلکه ۲ درصد از مبلغ پیش‌پرداخت را هم از دست خواهم داد.

شامل گفت: البته شرکت اعلام کرده است تا زمان واریز پول به حساب خریدار قرارداد پیش‌خرید خودرو کماکان دارای اعتبار است و خریدار قادر خواهد بود تا در صورت تمایل از انصراف، انصراف بدهد.

این گزارش می‌افزاید با توجه به شرایط خاص بازار خودرو امثال این اتفاقات این روزها برای بسیاری از خریداران خودرو اتفاق افتاده است و حتی برخی از شرکت‌ها از باز پرداخت پول پرداختی مشتریان هم سرباز می‌زنند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.