آیا خودرو شما مکمل سوخت نیاز دارد؟ قیمت پرفروش ترین مکمل های سوخت

0

استفاده از مکمل سوخت این روزها پدیده ای عادی شده و هر از چندگاهی متصدیان جایگاه سوخت گیری پیشنهاد و تحمیل می کنند که یکی از آن ها را خریداری و داخل باک ریخته؛ در این گزارش به بررسی کارایی این مکمل ها و بررسی قیمت مکمل بنزین می پردازیم.

 قیمت مکمل سوخت  محلول شستشوی انژکتور  قیمت محلول سوخت  قیمت مکمل سوخت کاسپین  قیمت مکمل سوخت آلمانی  بهترین مکمل سوخت  قیمت مکمل روغن  مکمل بنزین کاسپین  مکمل های سوخت چیست  دانستنی های فنی خودرو

استفاده از مکمل سوخت این روزها پدیده ای عادی شده و هر از چندگاهی متصدیان جایگاه سوخت گیری پیشنهاد و تحمیل می کنند که یکی از آن ها را خریداری و داخل باک ریخته تا شاهد معجزه آن باشیم؛ اما واقعا کارآیی این مکمل ها چقدر است؟ آیا توان موتور را افزایش می دهند و یا در طولانی مدت آسیبی به آن وارد نمی کنند؟
از زمانی که از سیستم توربوشارژر در بعضی از اتومبیل ها استفاده می شود، هوای بیشتری به واسطه مکش بالا وارد سیلندر شده و انفجارهای بزرگ تری درون آن رخ می دهد. این انفجارهای بزرگ، دمای پیشرانه و سیلندر را به حدی بالا می برند که بنزین به محض وارد شدن به سیلندر داغ و مشتعل می گردد. به این اتفاق Knock یا لگد زدن می گویند که به مرور زمان، سبب استهلاک موتور و کاهش عمر آن می شود.
برای جلوگیری از این امر باید در نمونه های توربوشارژ شونده از بنزین هایی استفاده شود که در برابر حرارت بالا مقاومت نشان داده و درست در زمان جرقه شمع ها اشتعال یابند. امروزه مدل های جدید خودروهای وارداتی، مثل هیوندای سوناتا و اپتیما جدید، از پیشرانه های بدون توربو بهره می برند که دارای ضریب تراکم بالایی هستند. شرکت های سازنده به منظور افزایش بازدهی پیشرانه، هوای داخل سیلندرها را بیشتر از حد معمول فشرده کرده که این امر سبب افزایش دمای موتور و ایجاد پدیده ناک در صورت استفاده از بنزین با اکتان پایین در آن ها می شود. پس استفاده از بنزین با اکتان مناسب در این خودروها ضروری نخواهد بود.
ساده ترین راه برای آگاهی از نیاز اتومبیل شما به این نوع بنزین ها، مراجعه به دفترچه راهنما است. اگر ضریب تراکم اشاره شده در دفترچه عددی بالاتر از ۱۰.۵ بود، وسیله به بنزین اکتان بالا نیاز دارد. اگر این عدد کمتر از ۱۰.۵ بود، استفاده از بنزین با اکتان بالا چیزی جز خرج اضافه نبوده و تاثیری روی عمر مفید پیشرانه نخواهد گذاشت.
بر خلاف باور عمومی، اکتان بالاتر قدرت را افزایش نمی دهد، بلکه زمان بندی پیشرانه را بهبود می بخشد. هرچند برای خودروهایی که نیاز به سوخت با اکتان مناسب دارند، زمان مناسب اشتعال در سیلندر باعث عملکرد دقیق و به دور از پدیده ناک شده و در نتیجه افزایش نسبی شتاب و کاهش مصرف سوخت را در پی خواهد داشت، همچنین در افزایش طول عمر قطعات موتور نیز تاثیر مستقیم خواهد داشت.
اتومبیل های محدودی در بازار هستند که به معنای واقعی کلمه، به چنین سوختی برای بقای خود نیاز دارند. البته با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز بر تعداد این خودروها در خیابان های کشور افزوده می شود. بهترین گزینه پیش روی مالکین آن ها، استفاده از بنزین سوپر موجود در جایگاه ها خواهد بود.

* چرا مکمل را پیشنهاد نمی کنیم؟
طبق گزارش سازمان استاندارد، اکثر مکمل های بازار تقلبی بوده و استفاده از آن ها نتیجه عکس به دنبال خواهد داشت. مدیر کل استاندارد استان تهران از آزمایش چند نمونه از این مکمل ها در آزمایشگاه های استاندارد و پژوهشگاه نفت خبر داد و گفت که نتیجه آزمایش ها حاکی از بی تاثیر بودن آن ها بر بنزین بوده و از مردم درخواست کرد که از خرید این محصولات خودداری کنند، همچنین جالب است بدانید تا کنون مواردی از بروز ایرادهای موتوری و سیستم سوخت رسانی نیز در اثر استفاده از این مواد گزارش نشده است.

پیشنهاد ما برای آن دسته از افرادی که دارای اتومبیل با ضریب تراکم بالا هستند، استفاده از بنزین سوپر است. علی رغم شایعاتی که حول بنزین سوپر وجود دارد، اما این سوخت جواب گوی تمام نیازهای وسیله بوده و بهتر از مکمل های نا آشنا است.
برای آن دسته از افرادی که خودروهای پرقدرت اسپرت و یا مسابقه ای دارند، پیشنهاد می شود از مکمل های سوختی اصلی که از مراکز معتبر تهیه شده و دارای استاندارد و تاییدیه های معتبر می باشند، استفاده کنند. در هنگام خرید، نمونه های ساخت داخل یا انواع دارای وارد کننده معتبر شرکتی باید در اولویت قرار بگیرند.

در ادامه می توانید قیمت برخی از پرفروش ترین مکمل های سوخت موجود در بازار را مشاهده نمایید:

مدل مکمل سوخت

قیمت (تومان)

مکمل سوخت سوناکس مدل ۵۱۴۱۰۰ حجم ۲۵۰ میلی لیتر

۶۹.۰۰۰

مکمل سوخت اکسیر پلاس مدل پیشرفته حجم ۲۵۰ میلی لیتر

۹.۹۰۰

مکمل سوخت خودرو پرستون مدل ۴۶۷۱ حجم ۴۷۳ میلی لیتر

۷۸.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو وورث مدل ۵۸۶۱۱۰۳۳۰۰ حجم ۳۰۰ میلی لیتر

۱۱۷.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو اینستا فینیش مدل Octan حجم ۳۵۴ میلی لیتر

۴۵.۰۰۰

اکتان بوستر خودرو ان او اس مدل ۱۲۰۱۰ حجم ۳۵۵ میلی لیتر

۱۷۰.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو X-۱R حجم ۶۰ میلی لیتر

۳۸.۰۰۰

مکمل خودرو توتال مدل Injector Cleaner حجم ۲۵۰ میلی لیتر

۳۰.۰۰۰

مکمل سوخت داینوتب مدل ۴۵۴۴۰ بسته ۲ عددی

۲۵.۵۰۰

مکمل سوخت خودرو پرستون مدل ۴۶۶۹ حجم ۴۷۳ میلی لیتر

۷۸.۰۰۰

مکمل روغن موتور خودرو پروفی کار مدل MOTOR OIL ADDITIVE حجم ۳۰۰ میلی

۱۰.۰۰۰

مکمل سوخت اکسیر پلاس مدل پیشرفته حجم ۲۵۰ میلی لیتر بسته ۲۴ عددی

۲۲۹.۹۰۰

مکمل بنزین وورث مدل ۵۸۶۱۱۰۱۳۰۰ حجم ۳۰۰ میلی لیتر

۹۷.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو ان اف مدل Street حجم ۲۰۰ میلی لیتر

۹۰.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو ان اف مدل Sport حجم ۳۰۰ میلی لیتر

۱۶۵.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو ان اف مدل Ultra Race تغلیظ شده بنزین مسابقه حجم ۱۰۰۰ میلی لیتر

۳۶۰.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو ان اف مدل Super Street حجم ۳۰۰ میلی لیتر

۱۳۰.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو دیرگون مدل DG-۲۹ حجم ۳۵۵ میلی لیتر

۱۳.۰۰۰

مکمل سوخت خودرو بی ام دبلیو حجم ۱۰۰ میلی لیتر

۱۵۰.۰۰۰

مکمل سوخت اکتان کوییک کلیین مدل ۳۳۵۷ حجم ۳۵۵ میلی لیتر

۱۷.۵۰۰

اکتان بوستر خودرو آلتیما حجم ۳۰۰ میلی لیتر

۱۶.۵۰۰

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.