محبوب ترین خودروی آمریکا تسلا مدل S می باشد.

0

محبوب ترین خودروی آمریکا تسلا مدل S می باشد.

تسلا مدل S محبوب‌ترین خودروی آمریکا شناخته شد

۱۶۵

یک شرکت بازاریابی به‌تازگی نتایج تحقیقات خود در سال ۲۰۱۶ را منتشر کرده است و طبق آن، تسلا مدل S محبوب‌ترین خودرو در خاک آمریکا است.

تا چه حد از خودروی خود راضی هستید؟ کدام ویژگی آن را می‌پسندید؟ این‌ها اطلاعاتی است که شرکت بازاریابی Strategic Vision برای شاخص میزان علاقه‌ی مشتریان جمع‌آوری کرده است. این شرکت از هزاران آمریکایی در مورد خودرویی که اخیرا خریداری کرده‌اند، سؤال کرده است و تنها در یک دهه‌ی گذشته از ۲.۲ میلیون آمریکایی تحقیقاتی را به عمل آورده است. در این تحقیقات، شرکت Strategic Vision از مردم خواسته است تا به قسمت‌های مختلف خودروی خود، از دستگیره‌ی درها گرفته تا چراغ‌های عقب و سیستم سرگرمی، امتیاز بدهند. در این پرسش‌ها افراد با انتخاب عددی بین ۱ تا ۷ به هر یک از قسمت‌های خودرو امتیازی اختصاص می‌دهند که امتیاز ۱ به معنی «قابل تحمل نیست» و امتیاز ۷ به معنی «عاشقش هستم» است.

سوبارو لورگ STI اسپرت

در نظرسنجی امسال، دو کمپانی خودروسازی بی‌ام‌و و سوبارو هر یک با ۵ خودروی برتر در هر دسته‌بندی، برندگان بزرگ شاخص میزان علاقه‌ی مشتریان بوده‌اند. اگرچه این دو خودروساز نتیجه‌ی یکسانی کسب کرده‌اند، اما مسیر موفقیتشان کاملا متفاوت بوده است؛ سوبارو با استفاده از تبلیغات متفکرانه به این پیروزی دست یافته است. شرکت Strategic Vision در این باره توضیح می‌دهد:

سوبارو حرکت صعودی خود را از سال ۲۰۰۸ و با کمپین تبلیغاتی عشق، آغاز و از آن زمان تاکنون این حرکت صعودی را حفظ کرده است. از سال ۲۰۰۸ تا به حال؛ میزان سهم بازار و فروش این برند خودروسازی ۳ برابر شده است و البته باید به این نکته توجه کرد که هیچ خودروسازی نمی‌تواند تنها با یک تبلیغ به حیات خود ادامه دهد و کیفیت محصولات سوبارو، بدون شک، در فروش و پیشرفت این کمپانی نقش به‌سزایی دارد. کیفیت محصولات در کنار تبلیغات مناسب باعث شده است تا این برند تأثیر مثبت زیادی بر مشتریان خود بگذارد.

بی‌ام‌و موفقیت خود را تا حد زیادی مدیون طراحی چشم‌نواز محصولاتش است و در این میان سدان‌ سری ۳ و کراس‌اوور X4 نقش پررنگ‌تری نسبت به سایر محصولات دارند. با اینکه تبلیغات بی‌ام‌و به تأثیرگذاری تبلیغات سوبارو در چند سال اخیر نبوده است، اما بی‌ام‌و یک برند لوکس محسوب می‌شود و همین امر حس علاقه‌ی منحصربه‌فردی ایجاد می‌کند.

بی ام و M3 کوپه

در ادامه چند نتیجه‌ی مهم را که از آمارهای سال ۲۰۱۶ به‌دست آمده است، می‌خوانیم:

تسلا مدل اس با اختلاف بسیار زیاد از سایر رقبا در مجموع، محبوب‌ترین خودروی آمریکا شناخته شد.

بخشی از این عنوان، به علت علاقه و کشش عمومی به سمت استفاده از سدان‌های کاملا الکتریکی است که افراد را به انتخاب این خودرو ترغیب کرده است. اما این تنها دلیل برای انتخاب تسلا مدل اس به عنوان محبوب‌ترین خودروی آمریکا نیست؛ چرا که خودروهایی نظیر میتسوبیشی i-MiEV و نیسان Leaf هم کاملا الکتریکی هستند و مدعیان سرسختی محسوب می‌شوند. دلیل موفقیت تسلا تولید خودروهایی الکتریکی با ظاهری به شدت جذاب و دل‌نشین است.

تسلا رانندگی خودران

برندهای آلمانی در مجموع امتیازات، برنده‌ی نظرسنجی امسال شدند.

برند اسمارت دایملر محبوب‌ترین برند با قیمت کمتر از ۲۶ هزار دلار شناخته شد، برند مینی بی‌ام‌و محبوب‌ترین برند در بازار انبوه شناخته شد و برند پورشه‌ی فولکس‌واگن، محبوب‌ترین برند لوکس در آمریکا شناخته شد. نتیجه‌ی جالب دیگر، شناخته شدن فولکس‌واگن به عنوان محبوب‌ترین برند با ناوگان کامل از انواع خودروها در آمریکا است که نشان می‌دهد شکست مفتضحانه‌ی این برند در پروژه‌ی Dieselgate تأثیر چندانی بر میزان محبوبیت آن نداشته است و در رتبه‌ی بعدی باز هم فولکس‌واگن و تمامی برندهای زیرمجموعه‌ی آن قرار گرفته‌اند، از جمله آئودی که در تلاش است از اتهام تقلب در میزان انتشار آلاینده‌ها بگریزد.

پورشه پانامرا اسپرت توریسمو

جوانان عاشق خودروهای خود هستند.

در حقیقت، جوانان با سن ۱۹ تا ۳۵ سال نسبت به پدربزرگ‌، مادربزرگ، پدر و مادر و حتی خواهر و برادر بزرگ‌تر خود علاقه‌ی بیشتری به خودروهای خود دارند. اگرچه افراد جوان به اندازه‌ی دیگر اقشار جامعه، خودروی خود را تعویض نمی‌کنند؛ اما در صورت خرید خودروی جدید به‌شدت به آن علاقه نشان می‌دهند.

آئودی 2018

برای آگاهی از دیگر نتایج به‌دست آمده در سال ۲۰۱۶، می‌توانید به وب‌سایت شرکت Strategic Vision مراجعه نمایید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.