آموزش تعویض فیلتر هوای خودرو

0

آموزش تعویض فیلتر هوای خودرو

 ۱۶۵

خودروی شما درست مثل سوخت به هوا نیز احتیاج دارد. فیلترهای هوا محفظه داخلی پیشرانه را از گردوغبار و آلودگی و حشرات مصون نگه می‌دارند. عوض کردن ا تمیز کردن فیلتر هوای خودرو در دورهای زمانی توصیه شده باعث می‌شود که جریان هوا آزادانه ادامه باید و خودرو در بهترین حالت خود عمل نماید. فیلترهای هوا ارزان‌قیمت هستند و تعویض کردن آن‌ها نیز فرایند آسانی است بنابراین خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام دهید.

  1. فیلتر جایگزین مناسبی خریداری کنید

اگر یک راهنما برای پیدا کردن فیلتر هوای مناسب خودرویتان نیاز دارید می‌توانید از فروشنده‌های قطعات خودرویی و یا وب‌سایت‌ها برای این کار کمک بگیرید. فیلتری استوک بیابید که مخصوص خودروی شما باشد تا پیشرانه بهترین راندمان را داشته باشد.

  1. خودرو را در محل مناسبی پارک کرده و گیربکس را در حالت P (گیربکس اتوماتیک) و یا دنده یک (گیربکس دستی) قرار دهید و پیشرانه را خاموش و ترمزدستی را بکشید.

change-your-air-filter-step-2

  1. کاپوت را باز کنید

change-your-air-filter-step-3
کاپوت را با استفاده از اهرم آزادکننده‌ی داخل کابین باز کنید. کاپوت را بالا برده و با استفاده از اهرم میله‌ای آن را مهار کنید.

  1. محل جعبه فیلتر هوا را بیابید

change-your-air-filter-step-4
جعبه‌ی فیلتر هوا معمولاً نزدیک پیشرانه و محلی که گردوغبار و کثیفی‌ها به خودرو وارد می‌شود قرار دارد. فیلتر خودروهای قدیمی کاربراتوری معمولاً زیر کاور گرد ساخته شده از پلاستیک یا فلز قرار دارند؛ اما خودروهای مدرن انژکتوری جعبه‌ای مربعی و یا گوشه‌دار دارند که به‌طورمعمول در مرکز و بین پیشرانه و جلوپنجره‌ی خودرو قرار گرفته‌اند.

  1. پوشش فیلتر هوا را باز کنید

change-your-air-filter-step-5
گیره‌های جعبه فیلتر هوا را آزاد کنید تا به فیلتر دسترس پیدا نمایید. برخی از جعبه‌ها تنها با فشاری کوچک باز می‌شوند درحالی‌که برخی دیگر باید از چندین جا آزاد شوند. درهرصورت اگر برای باز کردن جعبه به مشکل برخوردید با یک مکانیک تماس بگیرید.

  1. فیلتر هوا را بیرون بیاورید

change-your-air-filter-step-6
حالا می‌توانید فیلتر هوای گرد یا گوشه‌دار ساخته شده از کتان، کاغذ و یا تنزیب را ببینید. فیلترها دیواره‌ای لاستیکی دارند که داخل آن را محصور کرده است. به سادگی فیلتر را از درود جعبه بیرون بکشید.

  1. داخل جعبه فیلتر را تمیز کنید

change-your-air-filter-step-7
با استفاده از یک کمپرسور باد می‌توانید گردوغبار و کثیفی داخل را جعبه را تمیز کنید. البته یک جاروبرقی نیز می‌تواند با مکش خود داخل جعبه را تمیز نماید.
کانال هوایی را با نوارچسب بپوشانید تا هیچ‌گونه گردوغبار و آلودگی به پیشرانه وارد نشود. پس از تمیز کردن جعبه می‌توانید آن را بردارید.

  1. فیلتر جدید را جایگزین کنید

change-your-air-filter-step-8
فیلتر جدید را جایگزین نمونه قدیمی بکنید. به سادگی فیلتر هوا را در زاویه‌ی صحیح قرار داده و مطمئن شوید که گوشه‌های آن توسط دیواره‌ای لاستیکی احاطه شده باشد.

  1. پوشش جعبه را در جای اول خود قرار دهید

change-your-air-filter-step-9
با دقت کاور را به جای خود برگردانید و سپس با فشاری کوچک گیره‌ها متصل نمایید. پس از بازبینی نهایی و اطمینان از اینکه همه‌ی موارد را به‌طور صحیح در جای خود قرار داده‌اید کاپوت را ببندید.

  1. خودرو را روشن نموده و عملکرد تنفسی آن را بررسی نمایید و مطمئن شوید که خللی در عملکرد آن وارد نشده است.

change-your-air-filter-step-10

  1. فیلتر هوای خودروی خود را هر ۵۰ هزار کیلومتر یکبار یا حدود یک‌بار در سال تعویض نمایید. اگر در مناطقی زندگی می‌کنید که گردوغبار زیادی وجود دارد باید این بازه‌ی زمانی کوتاه‌تر شود. دفترچه‌ی راهنمای خودرو می‌تواند توصیه‌هایی دراین‌باره داشته باشد.

change-your-air-filter-step-11
منبع: wikihow

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.