دقت بالای تیم تدارکات در یک پیت استاپ فرمول یک

0

دقت بالای تیم تدارکات در یک پیت استاپ فرمول یک

۱۶۵

در ماه ژوئنی که گذشت، تیم تدارکات فیلیپه ماسا توانست تعویض چهار تایر خودروی فرمول یک را در مدت ۱.۹۲ ثانیه انجام دهد و به این وسیله، رکورد قبلی تعویض تایر را که با ۲.۰۵ ثانیه در اختیار ردبول بود، جابجا کند. این در حالی است که این کار برای یک فرد معمولی می‌تواند تا ۱۰ دقیقه و یا بیشتر زمان ببرد و بنابراین، توانایی یک تیم فرمول یک در عوض کردن چهار تایر در کمتر از ۲ ثانیه واقعاً شگفت‌انگیز است.

اگر می‌خواهید که نگاهی به پشت پرده این صحنه داشته باشید و ببینید که چه هماهنگی‌هایی برای این منظور در یک ایستگاه تعویض تایر (Pit Stop) موردنیاز است، ویدیویی که در ادامه می‌آید را به طور کامل ببینید. نقش هر کدام از ۱۸ عضو تدارکات به صورت جداگانه بررسی می‌شود و شما به صورت تصویر آهسته، شرایط  استفاده از جک برای بالا بردن خودرو، خارج کردن چرخ‌های قبلی و نصب چرخ‌های جدید را مشاهده خواهید کرد.red-bull-racing-pitstop-malaysia-sepang-2013-mark-webber-malaysian-grand-prix

انجام چنین کاری با این سرعت، البته به اطلاع قبلی تیم تدارکات نیز بستگی دارد. همچنان راننده تیم ردبول، مکس ورستاپن (Max Verstappen) نیز در گرندپری امسال ایالات متحده به این نتیجه رسید، بهترین تیم‌های تدارکات هم برای تعویض سریع تایرها باید از زمان توقف راننده خبر داشته داشته باشند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.