چگونه یک رینگ اسپرت مناسب برای خودرو انتخاب کنیم؟

0

چگونه یک رینگ اسپرت مناسب برای خودرو انتخاب کنیم؟

خب به سلامتی تصمیم خود برای خرید خودرویی جدید را گرفته و با توجه به علایق و جیب مبارک می‌خواهید مدلی مناسب انتخاب کنید. پس از این کار شاید بخواهید مدلی با رینگ‌های بزرگ‌تر را بخرید و یا اینکه از بازار یکدست رینگ انتخاب نمایید. احتمالاً با خود می‌گویید که رینگ نیز همانند کفش برای خودرو است اما آیا خرج کردن پول بیشتر برای خرید رینگ‌های بزرگ‌تر عاقلانه است؟

2012 Chevrolet Camaro ZL1
زیبایی در نگاه بیننده است اما باید اذعان کرد که رینگ‌های بزرگ‌تر نمایی جذاب‌تر دارند و از نظر بصری قوس چرخ‌ها را به خوبی پر کرده و به عنوان نتیجه نمایی زیباتر و مستحکم‌تر به خودرو می‌بخشند. همچنین برخی طرح‌ها نیز وجود دارد که خاص بوده بنابراین از این نظر نیز خودروی شما انحصاری خواهد بود.

نقاط قوت رینگ‌های آلیاژی بزرگ
اول از همه اینکه این رینگ‌ها ظاهری جذاب به خودرو می‌بخشند. چیزی ناامیدکننده‌تر از اینکه خودرویی زیبا دارای رینگ‌های کوچک باشد وجود ندارد. رینگ‌های بزرگ‌تر چشمگیرتر بوده و از نظر بصری تناسب بیشتری با کل بدنه دارند. پس خودرو ظاهری بهتر داشته و شاید ارزشی بیشتر در هنگام فروش داشته باشد.


این رینگ‌ها همچنین به هندلینگ خودرو نیز کمک می‌کنند. وقتی خودرو وارد پیچ می‌شود، وزن آن به بخش بیرونی تمایل می‌یابد. در خودروهایی با رینگ‌های کوچک‌تر، لاستیک زیر وزن خودرو خم می‌شود. این مورد به فرمان انتقال یافته و در نهایت باعث می‌شود که خودرو زودتر از موقع که دارای رینگ بزرگ‌تر است چسبندگی خود را از دست بدهد.

Big alloy wheels 01
رینگ‌های بزرگ‌تر خیلی از این مشکل در عذاب نیستند زیرا ارتفاع دیواره خود لاستیک بسیار کمتر است بنابراین در پیچ خیلی تحت‌فشار قرار نمی‌گیرد. همچنین سطح لاستیک در پیچ‌ها بیشتر با سطح زمین در تماس است و بنابراین چسبندگی بیشتری را ایجاد می‌کند.

نقاط ضعف رینگ‌های آلیاژی بزرگ
جای تعجبی ندارد که رینگ‌های بزرگ‌تر و زیباتر گران‌تر نیز باشند. رینگ‌های آلیاژی رنجروور ۲ هزار پوند قیمت دارند اما حتی در خودروهای عادی‌تر نیز این اضافه پرداخت می‌تواند تا هزار پوند نیز باشد. همچنین با خرید رینگ‌های بزرگ‌تر باید لاستیک‌های بزرگ‌تری را نیز خریداری کنید که آن‌ها نیز بهای بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر دارند.

Big alloy wheels 04
رینگ‌های بزرگ‌تر و لاستیک‌های دیواره کوتاه‌تر شاید باعث بهبود هندلینگ شوند اما در مواجهه با دست‌انداز و ناهمواری ویژگی‌های خوب آن‌ها رنگ می‌بازد. با وجود رینگ کوچک‌تر، لاستیک دیواره بلندتری داشته و اثرات ناهمواری‌ها را قبل از انتقال به کابین جذب می‌کنند. رینگ‌های بزرگ‌تر نمی‌توانند این اثرات را جذب کنند و این ضربات به کابین انتقال یافته و از راحتی خودرو کاسته می‌شود.

Big alloy wheels 02
با توجه به اینکه هیچ‌یک از ما یک راننده‌ی حرفه‌ای پیست و استیگ نیستیم، پس نباید دراین‌باره اشتباه کنیم. بسیاری از ما تنها درباره‌ی زیبایی ظاهری خودرو مشتاق و علاقه‌مند هستیم.

Big alloy wheels 05
رینگ بزرگ‌تر هزینه‌ی تعمیر بیشتری نسبت به نمونه‌های کوچک‌تر دارد زیرا احتمالاً خسارات بیشتری را متحمل خواهند شد.

قضاوت نهایی
انتخاب دراین‌باره به ترجیحات شخصی شما مربوط می‌شود. اگر ظاهر رینگ‌های بزرگ‌تر را دوست دارید و یا هندلینگ بهتر در پیچ‌ها را ترجیح می‌دهید پس می‌توانید این نوع رینگ‌ها را انتخاب کنید. تا زمانی که با دقت رانندگی کنید، خسارتی به آن‌ها نخواهید زد و در بازار خودروهای دست‌دوم نیز احتمالاً مشتری بهتری خواهید داشت.

Big alloy wheels 03
اگر چندان اهمیتی به اثرات بصری رینگ‌ها نمی‌دهید (شما در هنگام رانندگی داخل خودرو هستید) یا اگر می‌خواهید که بهترین کیفیت سواری ممکن را داشته باشد توصیه ما این است که پولتان را صرف آپشنی کنید که بهتر مناسب شماست. شاید سیستم ناوبری سفارشی بیشتر از رینگ‌های پرزرق‌وبرق به کار شما بیاید!

the-donk-southern-fly-riding-high

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.