فولکس واگن گلف جدید با پیشرانه جدید

0

فولکس واگن گلف جدید با پیشرانه جدید

۱۶۵

زمان به‌روزرسانی نسل هفتم فولکس‌واگن گلف در میانه‌ی عمر آن فرا رسیده است.

  1. GTI قدرتمندتر

vw-golf-gti
گلف GTI هم‌اکنون قدرتمندتر است. GTI معمولی افزایش قدرت داشته و نیروی پیشرانه از ۲۱۷ به ۲۲۷ اسب بخار رسیده است درحالی‌که نسخه‌های مجهز به پکیج پرفورمنس حالا قدرت ۲۴۲ اسب بخاری دارند.

هنوز حرفی درباره‌ی تأثیر این افزایش قدرت به میان نیامده اما انتظار داریم که شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت این خودرو یک‌دهم ثانیه و یا بیشتر کاهش یابد.

  1. گیربکس DSG جدید

گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه جدید همزمان با گلف معرفی شده که به تدریج جایگزین مدل‌های مجهز به گیربکس ۶ سرعته می‌شود. همه‌ی مدل‌های TDI به همراه مدل‌های GTI و R پذیرای این گیربکس خواهند بود. هنوز چیزی درباره‌ی جزئیات این گیربکس نمی‌دانیم اما فولکس می‌گوید که این گیربکس باعث کاهش آلایندگی دی‌اکسید کربن می‌شود.

   ۳ :خودرو کمی متفاوت است

vw-golf
به همراه تمامی به‌روزرسانی‌ها، گلف کمی نیز از نظر ظاهری تغییر کرده است. سپرهای جلو و عقب اندکی بازنگری شده‌اند و چراغ‌های عقب نیز از نوع LED هستند. همچنین نشان‌دهنده‌های شناور نیز در گلف دیده می‌شوند که آئودی چند سال پیش از آن‌ها استفاده کرده است.

  1. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید

vw-golf-dashboard
بله سیستم اطلاعات سرگرمی سفارشی جدید Discovery Pro گلف دارای کنترل حرکتی است. بله سیستمی مشابه با آنچه که در ب‌ام‌و سری ۵ دیده‌ایم.

قادر خواهید بود تا با حرکت دست در بین منوها انتخاب کنید اگرچه که در اولین تلاشمان استفاده از آن را کمی سخت دیدیدم. اولین بار است که در این بخش از بازار چنین سیستمی را می‌بینیم اما اگر نخواهید دست‌هایتان را جلوی صفحه‌نمایش تکان دهید، صفحه‌نمایش ۹.۲ اینچی آن هنوز هم از طریق مرسوم کار خود را انجام می‌دهد.

  1. گلف کمی خودران است

e-golf-5
همگام با خودروهای جدید، گلف جدید با درجه معینی از خودران بودن عرضه می‌شود. دستیار ترافیک خودرو می‌تواند شتاب گیری و ترمز را در شرایط ترافیک کنترل کند و همچنین دستیار حفظ خودرو بین خطوط می‌تواند با هدایت فرمان، خودرو را بین خطوط نگه دارد.

همچنین سیستم‌های دستیار جلو و ترمز اضطراری شهر در گلف وجود دارند که این آخری در هنگام توقف ناگهانی خودروی جلویی و یا عبور عابر خودرو را متوقف می‌کند. زمانی که راننده نتواند از فرمان، ترمز و… استفاده کند (مثل زمانی که حال راننده بد شده باشد) دستیار اضطراری وارد عمل شده و با چپ و راست کردن اندک فرمان و روشن کردن چراغ‌ها، راننده‌های کناری را از شرایط خطرناک آگاه می‌کند.

  1. گلف با پیشرانه‌ی پرحجم‌تر عرضه می‌شود

vw-golf-tsi-engine
همان‌گونه که قبلاً توضیح داده‌ایم کم‌حجم شدن پیشرانه‌ها کم‌کم متوقف شده و شاهد روند معکوسی هستیم. این مورد درباره‌ی گلف جدید صدق می‌کند و پیشرانه‌ی ۴ سیلندر ۱.۴ لیتری قدیمی با پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری TSI Evo جایگزین شده است.

این پیشرانه توانایی تولید قدرت ۱۴۸ اسب بخاری را دارد و از تکنولوژی غیرفعال سازی سیلندر و هندسه‌ی توربین متغیر توربو سود برده و در هر کیلومتر ۱۱۰ گرم دی‌اکسید کربن تولید می‌کند. نسخه‌ی ۱۲۸ اسب بخاری بلوموشن نیز بعداً ارائه خواهد شد.

  1. عرضه در سه ماه اول ۲۰۱۷

vw-golf-wagon
انتظار می‌رود از فوریه ۲۰۱۷ سفارش‌های این خودرو دریافت گردد و اولین نمونه‌ها در ماه آوریل به خریداران تحویل شوند. هنوز بهای خودرو اعلام نشده اما انتظار نداریم که نسبت به مدل قبل از فیس لیفت تغییرات قیمتی شدیدی را شاهد باشیم.

منبع: carthrottle

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.