ولوو با پشتیبانی مایکروسافت دنیای مجازی را به واقعیت تبدیل می‌کنند

0

ولوو با پشتیبانی مایکروسافت دنیای مجازی را به واقعیت تبدیل می‌کنند

کمپانی ولوو، با پشتیبانی مایکروسافت، اشیائی را می‌سازد که وجود خارجی ندارند. این جمله خیلی گیج‌کننده بود نه؟ برای ما هم دقیقاً این‌گونه بود تا این‌که یک گجت ۵۰۰۰ دلاری را روی سر خود گذاشتیم و وارد یک دنیای دیگر شدیم…!

ar-312089920
برنامه اولیه ولوو در قبال هولولنز مایکروسافت، هدست قدرتمند واقعیت مجازی این کمپانی، استفاده از آن در نمایشگاه‌های خودرو و همچنین نمایندگی‌ها برای نشان دادن تصاویر سه‌بعدی از محصول نهایی که به دنبالشان هستند بود. قدم بعدی آن‌ها با این هدست واقعیت مجازی قرار دادن آن در دستان کسانی است که قصد دارند آینده یک خودروساز را پی‌ریزی کنند. حدود ۱۵ مهندس ولوو چند روزی است که از هدست‌های واقعیت مجازی هولولنز مایکروسافت برای سرعت بخشی به پروسه طراحی و توسعه مدل‌های خودرو جدید، قطعات جدید و همچنین امکانات داخل کابین استفاده می‌نمایند.

960-microsoft-corporation-and-volvo-teamup-for-hololens-car-experience
لوریس چویل، مدیر گروه و مسئول توسعه واحد ارتباطات دیجیتال ولوو دراین‌باره می‌گوید:

زمانی که ما نخستین بار این هدست‌ها را در اختیار مهندسان قرار دادیم، آن‌ها از پتانسیلی که این گجت‌ها در اختیارشان قرار می‌دهد بسیار هیجان‌زده بودند.

چویل رهبری یک گروه ۸ نفره از برنامه نویسان را بر عهده دارد که با همکاری مهندسان ولوو سریع‌تر و راحت‌تر از همیشه به حل مشکلات مرتبط با توسعه و طراحی مدل‌ها، قطعات و همچنین تکنولوژی‌های مرتبط با خودرو می‌پردازند. دانستن دلیل این امر خیلی ساده است.

جزئیات فوق‌العاده
به کمک هولولنز می‌توانید هولوگرام یک قطعه خاص را نبینید؛ داخل یک جعبه یک توربوشارژر دوقلو وجود داشت و یک جای خالی داخل موتور یک XC۹۰، با استفاده از هولولنز می‌توانید به گشت‌وگذار داخل موتور خودرو پرداخته و اطلاعات کامل در مورد ساختار جزئی‌ترین بخش‌های آن به دست بیاورید.

car
استفاده بسیار آسان
یکی از نکات شگفت‌انگیز هدست‌ها شیوه استفاده فوق‌العاده از آن‌ها بود. پس از توضیح ۳ دقیقه‌ای چویل در مورد هولولنز، ما کاملاً آماده بودیم که با استفاده از آن شروع به بررسی و کار با یک شیء یا قطعه کنیم. یادگیری کار با آن کاملاً بصری بود. چویل در این مورد می‌گوید:

دوره آموزشی استفاده از هولولنز بسیار کوتاه است. شما به‌سادگی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌توانید از این ابزار استفاده کنید.
چویل همچنین تأکید می‌کرد که ولوو از هیچ برنامه یا دستورالعمل خاصی برای مهندسان به‌منظور فعال کردن قابلیت‌های واقعیت مجازی این هدست‌ها استفاده نکرده است. وی می‌گوید:

هر دستگاهی که داریم و می‌تواند به یک مرورگر اینترنتی متصل شود قابلیت استفاده از این سیستم را دارد.

103185063-volvo_microsoft_hololens-1910x1000
یکی از بزرگ‌ترین مزایای این سیستم این است که یک دستگاه سریعاً می‌تواند فاصله بین مهندسان و طراحان، یا مهندسان و یکی از اعضای گروه فروش را پر کند. هر شخص، بدون توجه به پیش‌زمینه‌ای که دارد می‌تواند در یک لحظه بازخورد خوبی ارائه نماید.

پتانسیل خوب
چویل می‌گوید:

این سیستم هنوز در مراحل اولیه خود است، ولی ما استفاده از آن را در برخی از برنامه‌های خود شروع کرده‌ایم.

ولوو از این سیستم در راستای سرعت بخشیدن به پروسه طراحی مدل‌ها و قطعات خودرویی و همچنین اعتبارسنجی عملکردها استفاده خواهد کرد.

هدف محوری این سیستم تقویت و بهبود رابطه ولوو با مجموعه‌ای از کسب و کارهایی است که از تجربیات مهندسی بالایی برخوردار نیستند. حتی یک مدیرعامل با اطلاعات مهندسی صفر نیز به کمک این هولولنزها می‌تواند به ساده‌ترین روش موضوعات فنی را درک کرده و تصمیمات مهندسی مختلفی را اخذ کنند. با قدرتی که این سیستم در اختیار شما قرار می‌دهد، قادر خواهید بود تا با اشاره یک انگشت ساختار کلی یک قطعه فولادی ۱۰۰ کیلوگرمی را بررسی کنید، موضوعی که در موضوعات حساس مهندسی به‌خوبی می‌تواند به حل مشکل کمک کند.

هدف ولوو این است که با کمک این سیستم پروسه طراحی و توسعه یک مدل نهایی را به ۲۰ ماه کاهش دهد. قطعاً خیلی طول نخواهد کشید تا خودروسازهای دیگر را نیز ببینیم که پشت سر ولوو به استفاده از قابلیت‌های واقعیت مجازی بین مهندسان و طراحان خود روی بیاورند.

منبع: autonews

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.