سورپرایز مازراتی برای نمایشگاه خودروی پاریس +عکس ومشخصات

0

سورپرایز مازراتی برای نمایشگاه خودروی پاریس +عکس ومشخصات

برای سال ۲۰۱۷ مازراتی تکنولوژی‌ها و سیستم‌های کمک‌راننده‌ی بیشتری را به همراه پکیج‌های لوکس و اسپورت برای فرزند دلبند خود یعنی گیبلی تدارک دیده است.

2017 Maserati Ghibli
۲۰۱۷ Maserati Ghibli
2017 Maserati Ghibli
2017 Maserati Ghibli

گیبلی ۲۰۱۷ در حال حاضر در پاریس حضور دارد و بازدیدکنندگان قادرند تا نه تنها ویژگی‌های جدید این خودرو را بررسی کنند بلکه می‌توانند شاهد پیشرانه‌ی ۶ سیلندر قوی‌تر با ۲۰ اسب بخار اضافه نسبت به نسخه‌ی ۲۰۱۶ باشند. حداکثر سرعت این خودرو به ۲۶۷ کیلومتر در ساعت افزایش یافته است.

قبل از اینکه درباره‌ی پرفورمنس سخن بگوییم بیایید نگاهی به کابین بهبود یافته‌ی این خودرو بیندازیم جایی که داشبورد مرکزی بازطراحی شده تا پذیرای صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی با عملکرد چند لمسی باشد. سیستم اطلاعات سرگرمی جدید نیز با قابلیت همخوانی اپل کارپلی و اندروید اتو در دسترس است. در بخش پایینی کنسول شاهد اهرم گردشی برای کنترل صدا و عملکردهای دیگر هستیم همچنین محفظه‌ای جدید برای نگهداری گوشی تلفن در نظر گرفته شده است.

همه‌ی نسخه‌های گیبلی به حسگرهای کیفیت هوا مجهزند که سطح آلودگی بیرونی را محاسبه کرده و از ورود آلاینده‌ها و گازهای سمی به داخل کابین جلوگیری می‌کنند.

اما در بخش پکیج‌های لوکس و اسپورتی که اشاره کردیم، مزراتی بسته‌های ارائه شده را استایل شخص راضی‌کننده می‌داند. پکیج لوکس مواردی چون رینگ‌های ۱۹ اینچ، کالیبرهای مشکی ترمز، چرم کامل یا ابریشم برای کابین و صندلی‌های راحت با تنظیم در ۱۲ جهت را به خودرو اضافه می‌کند. از طرف دیگر در پکیج اسپورت شاهد رینگ‌های پولیش خورده‌ی ۲۰ اینچی، کالیبرهای قرمز ترمز، سیستم تعلیق تطبیق‌پذیر، صندلی‌های اسپورت با تنظیم در ۱۲ جهت و غربیلک فرمان اسپورت هستیم. در نهایت پکیج کربن ظاهر خودرو هم دربردارنده‌ی دستگیره درب‌ها، آینه‌های جانبی، پوشش‌ ستون‌های B و C و اسپویلر صندوق است.2017 Maserati Ghibli
از نظر ایمنی سیستم‌های کمک‌راننده‌ی گیبلی با ویژگی‌هایی چون کروز کنترل تطبیقی با قابلیت توقف و حرکت، هشدار نقاط کور، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و دستیار ترمز هوشمند به همراه ترمز اضطراری خودکار است. دوربین دید محیطی تنها به همراه پکیج ADAS و به‌صورت سفارشی در دسترس است.

2017 Maserati Ghibli

2017 Maserati Ghibli
نیروبخش نسخه‌ی گیبلی S یک پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری توئین توربوی ساخت فراری است که به گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته ی ساخت ZF متصل شده است. گیبلی هم‌اکنون قدرت ۳۵۰ اسب بخاری دارد که طبق گفته‌های پیشین ۲۰ واحد بیشتر از مدل ۲۰۱۶ می‌باشد. ۵.۵ ثانیه طول می‌کشد تا گیبلی از سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر در ساعت برسد. نسخه‌ی پرچم‌دار گیبلی S به لطف قدرت ۴۱۰ اسب بخاری در ۵ ثانیه به این سرعت می‌رسد. مدل SQ4 گیبلی وقتی با سیستم چهارچرخ محرک همراه شود تنها در ۴.۸ ثانیه به تندی ۱۰۰ کیلومتر در ساعت خواهد رسید.

2017 Maserati Ghibli
نسخه‌های دیزلی گیبلی نیز با قدرت‌های ۲۵۰ و ۲۷۵ اسب بخار در دسترس هستند.

اما این شرکت مدل دیگر به‌روز شده یعنی کواتروپورته ۲۰۱۷ را نیز در پاریس نمایش داده است.

2017-maseratiquattroporte-13
با ظاهر خودرو شروع می‌کنیم، پرچم‌دار جدید مزراتی با سپرهای بازطراحی شده و جلوپنجره‌ی تیزتر که عناصر کرومی عمودی را دارد نسبت به قبل متمایز می‌شود. رکاب‌های جانبی مشکی مات و آینه‌های جانبی تغییر شکل یافته تکمیل‌کننده‌ی کار هستند.

2017 Maserati Quattroporte
۲۰۱۷ Maserati Quattroporte
2017 Maserati Quattroporte
2017 Maserati Quattroporte

کابین کواتروپورته نیز برای شکل گرفتن ظاهری تروتمیز تر به‌روز شده و داشبورد همانند گیبلی دارای صفحه‌نمایش ۸.۴ اینچی است. سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو نیز به همراه کنترل‌های سیستم تهویه و فضای ذخیره‌ای همانند مدل گیبلی هستند. کنسول مرکزی هم‌اکنون دوباره طراحی شده است.2017 Maserati Quattroporte

2017 Maserati Quattroporte

پشت جلوپنجره‌ی خودرو و بین ورودی‌های هوا و رادیاتور پیشرانه دریچه هوایی وجود دارد که به‌صورت برقی کنترل می‌شود. این سیستم به منظور کاهش ۱۰ درصدی ضریب درگ با سپرهای جلو و عقب جدید و رابط هوا همکاری دارد.2017 Maserati Quattroporte
همانند مدل گیبلی پیشرانه‌ی ۶ سیلندر ۳ لیتری با دو خروجی ۳۵۰ و ۴۱۰ اسب بخاری در کواتروپورته S قابل سفارش است. نسخه‌ی ۴۱۰ اسب بخاری با سیستم چهارچرخ محرک نیز در دسترس می‌باشد. مدل سطح بالای GTS از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر ۳.۸ لیتری توئین توربو با قدرت ۵۱۰ اسب بخاری و گشتاور ۷۱۰ نیوتون متری عرضه شده که باعث دست‌یابی این خودرو به شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر در ساعت ۴.۷ ثانیه‌ای می‌شود. حداکثر سرعت این مدل نیز به ۳۱۰ کیلومتر در ساعت می‌رسد. همچنین نسخه‌ی دیزل با قدرت ۲۷۵ اسب بخاری وجود دارد. همه‌ی پیشرانه‌ها به گیربکس ۸ سرعته ی ZF متصل می‌شوند.

مزراتی همچنین دو تریم GranLusso  و GranSport را به طیف مدل‌های کواتروپورته اضافه کرده است. تریم اولی بر روی لوکس بودن تمرکز کرده و از مواد انحصاری و ویژگی‌های مخصوصی در خودرو استفاده می‌کند. تریم GranSport نیز خوی اسپورت کواتروپورته را تقویت می‌کند.

همانند گیبلی نیز سیستم‌های کمک‌راننده و ایمنی زیادی از جمله کروز کنترل تطبیقی، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد جلو و… در نسخه‌ی پرچم‌دار این شرکت دیده می‌شوند.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.