بی ام و M6 با طراحی جدید به همراه مشخصات

0

بی ام و M6 با طراحی جدید به همراه مشخصات

فهرست مطالب

بی ام و

تیم بی‌ام‌و رنگ‌آمیزی جدیدی برای خودروی مسابقه‌ای خود طراحی کرده است.

بی‌ام‌و ام ۶ دارای رنگ زمینه‌ی سفیدی است که روی کاپوت آن مثلثی به رنگ زرد و روی سقفش دایره‌ی بزرگی به رنگ قرمز نقش بسته است. همچنین بالچه‌ی آن به رنگ آبی تغییر کرده است.

از سال ۱۹۷۵ تاکنون طراحان نام‌آشنایی همچون الکساندر کالدر، اندی وارهل و روی لیختن‌اشتاین به طراحی این‌گونه خودروها می‌پرداختند. ولی این بار وظیفه‌ی طراحی خودروی جدید مسابقه‌ای تیم بی‌ام‌و به دستان هنرمندی از کالیفرنیا به نام جان ‌بالدزاری سپرده شد تا این هیولای ۵۸۵ اسب بخاری را برای مسابقات رولکس دیتونا سال آینده رنگ‌آمیزی کند.

بی ام و M6 با طراحی جدید برای مسابقات ۲۴ ساعته آماده می‌شود

بالدزاری طراح رنگ‌آمیزی این خودرو می‌گوید قبل از اینکه به رنگ‌آمیزی خودرو بپردازد به نقاشی از آن‌ها مشغول بود تا زمانی که به‌طور اتفاقی به قسمت طراحی این شرکت وارد شد و طراحی این خودرو را از دوبعدی به سه‌بعدی تغییر داد.

وی در خصوص رنگ‌آمیزی خاص این خودرو گفت قرینه نبودن طرح درها سبب ایجاد ابهام در رنگ‌آمیز شده است و مثلا دایره‌ی بزرگ و قرمزرنگ روی سقف را فقط زمانی می‌توان مشاهده کرد که از بالا نظاره‌گر خودرو باشید. او تمام این نکات طراحی را ویژگی طرح خود می‌داند و سبب زیبایی هرچه بیشتر خودرو تلقی می‌کند. بالدزاری در این طراحی از برند بی‌ام‌و نیز بهره گرفته است. وی اضافه کرد که تمامی این ایده‌ی طراحی به‌صورت ناگهانی رخ داده است.

نکته‌ای که هنوز پابرجا است، طراحی زیبای مدل CSL ۳ لیتری بی‌ام‌و در سال ۱۹۷۵ توسط الکساندر کالدر است که خودروی مذکور در مسابقات رولکس دیتونای آن سال شرکت کرد و هرگز طراحی آن فراموش نخواهد شد.

بی ام وبی ام وبی ام و

منبع motortrend
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.