خودکفایی ایران خودرو در تولید خودروی پژو ۳۰۱ از سال آینده

0

مازیار بیگلو : دبیر انجمن سازندگان قطعات و مجموعه های خودرو ابراز امیدواری کرد سال آینده شاهد عرضه خودروی ۳۰۱ توسط ایران خودرو باشیم و گفت: ایران خودرو در مسیر پیشرفت به صورت کاملا خودکفا در حال تولید خودروی ۳۰۱ است که امیدواریم با این حرکت تا ماه های آینده شاهد نمونه اولیه این خودرو باشیم البته در حال حاضر قطعه سازان داخلی درحال انعقاد قرار داد برای ۳۰۱ هستند و می توانیم این نوید را بدهیم که طی سال آینده خودرو ۳۰۱ به صورت کاملا خودکفا تولید خواهد شد.
مشخصات اولیه پژو ۳۰۱ مونتاژی

تولید پژو 301 در ایران زمان عرضه پژو 301 تصاویر پژو 301 شرایط فروش پژو 301 مشخصات پژو 301 قیمت پژو 301 اخبار ایران خودرو تازه های خودرو در ایران محصولات جدید ایران خودرو ماشین جدید ایران خودرو مجله خودرو سوابق مازیار بیگلو معایب و مزایای پژو 301 موتور پژو 301 مهم ترین اخبار خودرو Peugeot 301

پژو ۳۰۱ و ۲۰۰۸ از جمله خودروهایی است که جزء برنامه‌های داخلی‌سازی گروه صنعتی ایران‌خودرو قرار دارد و برنامه ساخت آن با جدیت دنبال می‌شود. شرایط تحریمی سبب شده بومی‌سازی قطعات به‌طور جدی در دستور کار خودروسازان قرار گیرد و به گفته قطعه‌سازان، این توانمندی برای عمق بخشیدن به بومی‌سازی قطعات در داخل وجود دارد.

”وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاوران خودرویی داخلی‌سازی ۶۱.۶ قطعات این مدل را تایید کرده‌ است.“مدیرعامل شرکت ایکاپ درباره وضعیت تولید ۳۰۱ در گفتگو با روزنامه گسترش صنعت گفت: «خوشبختانه قطعات ۳۰۱ با حجم بالا در سیزدهمین نمایشگاه قطعات و مجموعه‌های خودرویی عرضه شد که نشان از داخلی‌سازی این مدل دارد.» محمدرضا معتمد درباره فروش این محصول در بازار هم اظهارکرد: «این پروژه باید براساس قوانینی که در کشور وجود دارد، مجوزهای قانونی را دریافت کند و امیدواریم تا پیش از پایان سال، تاییدیه‌های لازم دریافت و شهریور تولید انبوه آن آغاز شود.»

مدیرعامل شرکت ایکاپ ادامه داد: «وزارت صنعت، معدن و تجارت با همکاری مشاوران خودرویی داخلی‌سازی ۶۱.۶ قطعات این مدل را تایید کرده‌ است.»

وی با بیان این‌که برای تامین سایر قطعات در حال برنامه‌ریزی هستیم، گفت: «چون درحال‌حاضر مرحله تولید آزمایشی در حال انجام است، برای ادامه راه به‌طور قطع تدابیر لازم اندیشیده خواهد شد.»

شنیده‌ها حاکی از آن است که ایران‌خودرو قصد دارد نسخه فیس‌لیفت شده این خودرو را از تابستان سال آینده با دو نوع پیشرانه روانه بازار کند. پیشرانه پایه و اصلی این خودرو از نوع EC5 بوده که در واقع نمونه ارتقایافته پیشرانه TU5‌ است. این پیشرانه با حجم ۱.۶ لیتری توانایی تولید قدرتی معادل ۱۱۵ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتون‌متر را دارد. این نیرو توسط جعبه‌دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. همچنین گزینه ارزان‌تری که احتمال می‌رود برای این سدان اقتصادی درنظر گرفته شود، همان نسخه TU5 است که توان تولید قدرتی معادل ۱۰۵ اسب‌بخار دارد.

تولید پژو 301 در ایران زمان عرضه پژو 301 تصاویر پژو 301 شرایط فروش پژو 301 مشخصات پژو 301 قیمت پژو 301 اخبار ایران خودرو تازه های خودرو در ایران محصولات جدید ایران خودرو ماشین جدید ایران خودرو مجله خودرو سوابق مازیار بیگلو معایب و مزایای پژو 301 موتور پژو 301 مهم ترین اخبار خودرو Peugeot 301

معتمد درباره تولید و تامین پژو ۲۰۰۸ نیز اظهارکرد: «این مدل در حال تولید است تا شرکت ایکاپ به تعهدات خود عمل کند و تا زمانی که تعهدات قبلی انجام نشود نمی‌توان وارد مرحله بعدی شد.»

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.