لندویند E33 تازه وارد چینی بازار ایران + عکس و مشخصات

0

اوایل زمستان گذشته بود که چند دستگاه لندویند از یکی از گمرک های کشور وارد ایران شد و پلاک گذرموقت برای آنها گرفته شد. با ورود این مدل های به داخل کشور، حرف و حدیث هایی برای تولید این خودرو توسط یکی از خودروسازان کشور به گوش رسید و بعدها خبر از تولید این خودرو توسط شهرخودرو در خط تولید خراسان پخش شد که البته این موضوع هنوز توسط این شرکت به صورت رسمی اعلام نشده است. همچنین گویا مجوز واردات همین چند دستگاه به صورت گذرموقت نیز برای شرکتی به نام بازرگانی موحد است اما هیچ کدام از این نام ها فعلاً توسط آنها به صورت رسمی اعلام نشده و تمامی این ها حدس ها و شایعات پیرامون این خودرو است.

لندویند E33اما شب گذشته بود که یکی از این دستگاه ها در تهران رویت شد. لندویند E33 که البته نام اصلی آن Xiaoyao است. لندویند E33 ابتدا در نمایشگاه خودروی گوانگژو سال ۲۰۱۶ به صورت یک نمونه مفهومی به نمایش گذاشته شد اما از نیمه دوم سال ۲۰۱۷ به صورت رسمی به بازار آمد.
لندویند E33 در حقیقت نمونه ای بین دو محصول این شرکت یعنی X2 و X7 قرار می گیرد و در کلاس کراس اوورهای جمع و جور شهری است. ظاهر این خودرو اگرچه در یک نگاه کلی بسیار زیبا و با هارمونی خوبی است اما اگر کمی به آن دقت کنید، رگه هایی از خودروهای اینفینیتی QX30 و البته مرسدس بنز GLA را خواهید دید اما هر آنچه باشد نتیجه کار خوب و جذاب از آب درآمده است.

Landwind E33

درپوش موتور لندویند کمی کشیده است و در جلو از چراغ های LED استفاده شده که توانسته از این خودرو چهره ای اسپرت و به روز را ایجاد کند. رینگ های نصب شده روی این خودرو از نوع ۱۸ اینچی هستند و ابعاد تایرها ۲۳۵/۵۰R18 است.

رینگ لندویند E33

لندویند E33 مجهز به موتور میتسوبیشی با کد ۴A81T است. این موتور دقیقاً ۱۴۶۸ سی سی حجم دارد و می تواند حداکثر ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور در دقیقه و ۲۱۰ نیوتن متر گشتاور را در ۲۱۰۰ دور در دقیقه تولید کند. گیربکس نصب شده روی این خودرو از نوع CVT است که گویا به صورت دستی به شما ۵ دنده خواهد داد و تمام نیرو را به دیفرانسیل جلو منتقل می کند. لذا همانند بسیاری از کراس اوورهای چینی بازار، اینبار نیز با یک کراس اوور تک دیفرانسیل سر و کار خواهیم داشت.
در جدول زیر مشخصات فنی لندویند E33 آمده است:

نام خودرو لندویند E33
پیشرانه ۴ سیلندر خطی توربوشارژ
حجم موتور ۱۴۶۸ سی سی
گیربکس ۵ سرعته خودکار
حداکثر قدرت ۱۵۰ اسب بخار در ۵۰۰۰ دور
حداکثر گشتاور ۲۱۰ نیوتن متر در ۲۱۰۰ دور
فاصله بین دو محور ۲۷۰۰ میلیمتر
ابعاد ۴۴۳۹x1835x1560 میلیمتر
حداکثر سرعت ۱۸۰ کیلومتر در ساعت
وزن ۱۴۴۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ۷.۵ لیتر به صورت ترکیبی
حجم باک ۵۵ لیتر

در مورد امکانات رفاهی این خودرو هنوز اطلاعات کامل در دسترس نیست و معلوم نیست شهرخودرو قصد دارد تا لندویند E33 را با چه سطحی از امکانات وارد بازار کند اما این خودرو قابلیت نصب امکاناتی نظیر ترمز و سیستم های کنترلی ABS – EBD – CBC – ASR – TCS – TRC – ESP – DSC ، سقف پانوراما، کروز کنترل، صفحه نمایش لمسی و روکش چرمی صندلی ها را دارد.
از نظر قیمت نیز کار سختی است تا بتوانیم قیمت لندویند E33 را حدس بزنیم اما این خودرو در حدود ۷۶ الی ۱۲۱ هزار یوان قیمت دارد. با این بازه قیمتی مشخص است که با یک کراس اوور ارزان قیمت سر و کار نخواهیم داشت و شاید قیمت این خودرو در نهایت کمی کمتر از چری تیگو ۷ باشد اما باز هم تاکید می کنیم که حدس زدن در مورد قیمت این خودرو با توجه به تولید آن در داخل کشور کار دشواری است./خودروبانک

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.