تذکر چند نکته مهم هنگام تعویض روغن ۲۰۶

0

تذکر چند نکته مهم هنگام تعویض روغن ۲۰۶

فهرست مطالب

نتیجه تصویری برای تعویض روغن 206 با ساکشن

 در سایت های مختلف، اطلاعات کاملی در خصوص انواع و اقسام روغن و اینکه علامت های درج شده بر روی بسته بندی روغن به چه معناست به کرات مطالبی ذکر گردیده است. ما در اینجا قصد داریم خیلی مختصر و مفد به شما دارنده محترم پژو ۲۰۶ اطلاعاتی در خصوص روغن اتومبیل ارائه نماییم.

۱- پژو ۲۰۶ در دو نوع کلی ۸ سوپاپ و ۱۶ سوپاپ در بازار ایران موجود است. به یاد داشته باشید که برای نوع ۸ سوپاپ روغن ۲۰-۵۰ و برای نوع ۱۶ سوپاپ حتما روغن ۱۰-۴۰ استفاده شود.

۲- خوانندگان گرامی این مطلب توجه بفرمایید که روغن های مختلفی با برند های متفاوت در بازار وجود دارند. نکته مهم این است که به روغن های خارجی به هیچ وجه نمی توان اعتماد کرد چراکه تقلب در آنها بسیار زیاد شده و اصلا نمیتوان مطمئن بود که روغن اصل خریداری می شود. پلمب بسته و کاور روی ان به هیچ وجه نشانگر اصل بودن روغن نیست. پس قویا توصیه می شود از روغن های ایرانی موجود در بازار برای خودروهای خود استفاده نمایید.

۳- پیشنهاد می شود دارندگان ۲۰۶ تیپ ۵ و ۶ از بین برندهای ایرانی، روغن بهران سوپر پیشتاز نیمه سنتتیک ۱۰-۴۰ را برای خودرو خود انتخاب نمایند و حداکثر با کارکرد ۶۵۰۰ کیلومتر آن را تعویض نمایند.

۴- حتما در زمان تعویض روغن، فیلتر روغن را هم تعویض نمایید و ترجیحا از برند سرکان استفاده کنید.

۵- در زمان تعویض فیلتر، مراقب باشید تا تعویض کار، کل روغن داخل محفظه فیلتر را با ساکشن خارج نماید.

۶- میزان روغن مورد نیاز در پژو ۲۰۶، حداکثر ۳٫۵ لیتر می باشد. دقت داشته باشید به هیچ وجه اجازه ندهید تا تعویض روغنی، در خودرو شما ۴ لیتر روغن بریزد. چون به کرات مشاهده شده که به دلیل فروش روغن بیشتر و پس نگرفتن اضافه روغن، به مشتری اعلام می کنند که ۲۰۶ به ۴ لیتر روغن نیاز دارد. این ادعا به هیچ وجه صحت ندارد. ۲۰۶ های تیپ ۵ و ۶ ، به ۳٫۲ لیتر روغن نیاز دارند زمانی که فیلتر را هم تعویض می کنیم. ۳٫۵ لیتری که در این مطلب عنوان شد، حداکثر میزان روغن مورد نیاز برای تیپ های ۵ و ۶ می باشد. برای تیپ ۲ هم با تعویض فیلتر همان ۳٫۵ لیتر روغن بریزید. وجود روغن اضافه در موتور، به شدت زیانبار است.

۷- میزان روغن موجود در خودرو را در بازه های زمانی مختلف بررسی نمایید. دقت داشته باشیم که در موتور TU5 کم کردن نیم لیتر در هر ۱۰۰۰ کیلومتر کاملا طبیعی است چراکه به دلیل بالا بودن دمای موتور، روغن تبخیر می شود.

۸- برای بررسی میزان روغن، حتما از گیج روغن استفاده کنید چراکه نمایشگر پشت آمپر، به صورت دقیق این عمل را انجام نمی دهد.

۹- اگر چراغ روغن و استوپ با هم روشن شد و بوق زد، حتما میزان روغن را بررسی کنید. اگر مشکلی وجود نداشت، اوپل پمپ به دلایلی از جمله گرفتگی صافی، کار خود را به درستی انجام نمی دهد. این اصلا جای نگرانی نیست. اویل پمپ با باز کردن کارتل، قابل دسترسی و تعویض می باشد. قیمت آن در زمان نگارش این مطلب ، حدود ۱۵۰ هزار تومان می باشد. دارندگان محترم ۲۰۶ دقت بفرمایند که به هیچ وجه از تعویض اویل پمپ نترسید چراکه در صورت عدم تعویض، به عدم روغن رسانی مناسب، کل موتور آسیب خواهد دید.

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.