بررسی لکسسLC 500h جدید ۲۰۱۷+قیمت ومشخصات

0

بررسی لکسسLC 500h جدید ۲۰۱۷+قیمت ومشخصات

فهرست مطالب

کلاس خودروهای GT پرفورمنس سگمنتی نیست که در آن بتوان ترکیبی از پیشرانه‌ی هیبریدی و گیربکس اتوماتیک CVT را به آسانی یافت؛ اما لکسس در طول سال‌ها این کار را در سایر کلاس‌ها با موفقیت انجام داده بنابراین جای تعجبی نیست که ببینیم این ترکیب در خودروی برجسته‌ی LC 500h جدید نیز بکار رفته است؛ اما این کار با پیچیدگی صورت گرفته است.

Lexus LC 500h 2017
اول‌ازهمه باید گفت طراحی خودرو که مطمئناً سرها را به‌سوی خود برمی‌گرداند لزوماً زیبا نیست. زوایای تیز بسیار زیادی وجود داشته و خطوط متقاطع در بدنه‌ی خودرو دیده می‌شود اما مواردی همچون جلوپنجره‌ی دوکی‌شکل کم ارتفاع، چراغ‌های جلوی LED، سقف شناور و چراغ‌های عقبی سه‌بعدی باعث جلب‌توجه شما خواهند شد.

Lexus LC 500h 2017
لکسس از زمان سوپرکار LFA تابه‌حال مدل‌های اسپورت زیادی را عرضه نکرده اما ترکیبی از تیم پشت‌صحنه‌ی این خودرو وجود دارد که تا پیش از این دیده نشده بود.

Lexus LC 500h 2017
یک نسخه‌ی ۸ سیلندر برای افراد سنتی وجود دارد اما این نسخه‌ی هیبریدی افراد زیادی را سورپرایز و طرفداران تکنولوژی‌ها را خوشحال خواهد کرد. این خودرو واقعاً بسیار هوشمند است.

Lexus LC 500h 2017
خب درباره‌ی گیربکس CVT اوضاع از چه قرار است؟ حتی طرفداران و برنامه‌ریزان لکسس نیز موافق این موضوع هستند که گیربکس یاد شده عالی نبوده است. مهندس سیستم هیبریدی کوجو اوشیما LC به ما گفته که: “برخی جوانب وجود دارند که خود من به عنوان کاربر گیربکس CVT دوست داشتم متفاوت بودند.”

Lexus LC 500h 2017
البته زمانی که در رابطه‌ی راندمان این نسخه و اجازه دادن به کارکرد بهینه‌ی پیشرانه صحبت می‌کنیم این گیربکس ایده آل بوده و فقط نقطه‌ضعف آن به بسیار خوب نبودن صدا یا احساسش مربوط می‌شود.
بنابراین اوشیما و تیمش گیربکس ۴ سرعته ای را برای پشتیبانی نسخه‌ی CVT اضافه کرده‌اند. با سه مرحله‌ی مهندسی شده در گیربکس CVT برای سه دنده‌ی ابتدایی در گیربکس استاندارد به اضافه‌ی چهارمین دنده‌ای که به عنوان اوردرایو بکار می‌رود، شما در واقع گیربکسی ۱۰ سرعته دارید.

Lexus LC 500h 2017Lexus LC 500h 2017
لکسس این گیربکس را وسیله‌ی تعویض چندمرحله‌ای می‌نامد اما آیا کار می‌کند؟ به‌صورت شگفت‌انگیزی بله کار می‌کند. زمانی که پدال گاز را تا ته فشار داده و دور پیشرانه بالا می‌رود، گیربکس ۴ سرعته همه‌ی دنده‌ها را کاهش خواهد داد (به این معنی که از دنده‌ی نهم به ششم خواهد رفت) و همانند گیربکس‌های اتوماتیک مرسوم دنده‌ها را تعویض خواهد کرد. این گیربکس حتی تعویض‌های سریع‌تر و نرم‌تری دارد.

Lexus LC 500h 2017
صدای پیشرانه نیز دوست‌داشتنی بوده و با افزایش فشار پیشرانه صدا نیز به کابین نفوذ پیدا کرده و باعث افزایش لذت خودرو می‌شود خصوصاً اگر بدانید که طرز کار پیشرانه و گیربکس چگونه است.

Lexus LC 500h 2017Lexus LC 500h 2017

شتاب این خودرو تنها کسری از ثانیه کمتر از پیشرانه‌ی ۸ سیلندر است. وزن اضافی سیستم هیبریدی به نظر می‌رسد که باعث سفت‌تر شدن سواری خودرو شده اما این امر راحتی خودرو را چه در حالت اکو و راحت و چه در حالت‌های نرمال، اسپورت و اسپورت پلاس کاهش نداده است.

Lexus LC 500h 2017
برای یک خودروی GT سیستم هیبریدی می‌تواند برگ برنده باشد. چسبندگی خودرو زیاد بوده و فرمان نیز اگرچه سرزنده نبوده و بازخورد چندانی ندارد اما دقت عمل بالایی دارد؛ و البته آن ریتمی که مهندسان لکسس درباره‌ی وجودش صحبت می‌کنند در عبور از پیچ‌های پیاپی و تعویض دنده‌های اکثراً مصنوعی دیده نمی‌شود.

Lexus LC 500h 2017Lexus LC 500h 2017

دیگر ساخته‌های لکسس نیز از پلتفرم GA-L این خودرو سود خواهند برد که از آن جمله می‌توان به پرچم‌دار جدید LS و مدل‌های GS و IS اشاره کرد.

Lexus LC 500h 2017
کابین LC نیز ترکیبی از عناصر لذت‌بخش است که از آن جمله می‌توان به پانل درب‌هایی اشاره کرد که خطوط نرم و ملایمی دارند. همچنین دکمه‌های زیادی وجود داشته و کنترل لمسی لکسس نیز برای سیستم اطلاعات سرگرمی خودرو باقی مانده‌اند.

Lexus LC 500h 2017
کیفیت خودرو استثنایی بوده و صندلی‌ها نیز واقعاً راحت هستند. در تریم اسپورت و اسپورت پلاس این خودرو شاهد صندلی‌هایی هستیم که پشتیبانی بیشتری از بدن را به نمایش می‌گذارند. مدل اسپورت همچنین دارای سقفی شیشه‌ای از فیبر کربن بوده و در مدل اسپورت پلاس نیز دیفرانسیل لغزش محدود به همراه فرمان پذیری چرخ‌های عقب و عناصر آئرودینامیکی فعال بکار رفته‌اند.

Lexus LC 500h 2017
انتظار نمی‌رود این خودرو تا تابستان سال آینده وارد بازار انگلستان شود بنابراین تخمین بهای آن کمی سخت است اما انتظار می‌رود که لکسس بهای آغازین حدود ۸۰ هزار پوند را برای LC در نظر بگیرد.

Lexus LC 500h 2017
گاهی اوقات استفاده از تکنولوژی جدید در یک خودرو می‌تواند لذت سواری خودرو را کاهش دهد اما این مورد در رابطه با لکسس LC 500h جدید صدق نمی‌کند. این خودرو یک GT فوق‌العاده بوده و به عنوان یک خودروی اسپورت خوب عمل می‌کند. شاید پیشرانه‌ی هیبریدی و گیربکس CVT خلاق خودرو روش مرسوم این نوع از خودروها نباشد اما ما تکنولوژی‌های لکسس را دوست داریم؛ و با وجود کیفیت، آسایش و راحتی خاص لکسس این خودرو یک نقطه‌ی عطف جذاب برای آینده‌ی شرکت است.

Lexus LC 500h 2017

مشخصات لکسس LC 500h لوکس

قیمت: ۸۰ هزار پوند (تخمینی)
پیشرانه: ۶ سیلندر ۳.۵ لیتری بنزینی به همراه واحد الکتریکی
قدرت: ۳۵۴ اسب بخار
گیربکس: ۱۰ سرعته ی CVT اتوماتیک، دیفرانسیل عقب
شتاب صفر تا ۹۶ کیلومتر در ساعت: ۴.۷ ثانیه
حداکثر سرعت: ۲۵۰ کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت: ۶.۴ لیتر در هر صد کیلومتر
زمان فروش: تابستان سال ۲۰۱۷

منبع: autoexpress

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.